  • 1. Data: 2012-01-02 20:05:30
    Temat: Kontrole placówek wypoczynku
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    w zesżłym roku podczas obozu młodzieżowego (organizator-stowarzyszenie)
    przyjechały na kontrole bez zapowiedzi trzy służby: straż pożarna, sanepid i
    policja. Właściwie to sanepid podwójnie (bo oddzielnie blok żywieniowy).
    Czy w przypadku kontroli wypoczynku dzieci dopuszczalne są kontrole
    niezapowiedziane? Rozumiem prawo do niezapowiedzianej kontroli bloku
    żywieniowego przez sanepid. Ale pozostałe służby?
    Czy w tym samym czasie może być przeprowadzona kontrola przez te trzy
    służby?
    Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2012-01-02 20:18:47
    Temat: Re: Kontrole placówek wypoczynku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żywieniowego przez sanepid. Ale pozostałe służby?
    > Czy w tym samym czasie może być przeprowadzona kontrola przez te trzy

    Policja tam tylko oasystuje, bo co miałaby kontrolować. Straż Pożarna
    raczej włąściciela obiektu kontroluje, niż organizatora (chyba), a SANEPID
    jak już zauważyłeś ma parwo do niezapowiedzianych kontroli. Prawo do
    zapowiadania kontroli wynika z Ustawy o Swobodzie Gospodarczej, ale nie
    uchyla praw innych służb działających w oparciu o inne ustawy.

  • 3. Data: 2012-01-02 20:45:45
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapowiadania kontroli wynika z Ustawy o Swobodzie Gospodarczej, ale nie
    > uchyla praw innych służb działających w oparciu o inne ustawy.

    Policja tez kontroluje (m,in. kąpielisko).
    Straż pożarna wręczyła kierownikowi wypoczynku mandat za brak oznakowania
    miejsca przechowywania butli gazowych stosowną tabliczką (nie organizatora,
    a właśnie kierownika), z resztą w innych latach też karali kierownika za
    nieprawidłowości, które są od kierownika niezależne (a raczej w gestii
    organizatora, właściciela bazy - np. gniazda elektryczne, komin kotłowni).
    Sanepid owszem, bez zapowiedzi, ale blok żywieniowy. A tu była rówoległa
    kontrola warunków pobytu.
    Nie mam nic przeciwko kontrolom, oby były skuteczne dla bezpieczeństwa
    dzieci. Chodzi mi tylko o fakt niezapowiadania i kontroli kilku służb (które
    wystawiają swoje bloczki mandatów). No i karanie kierownika za zaniedbania
    np. organizatora czy właścieiela bazy.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2012-01-02 20:57:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > (które wystawiają swoje bloczki mandatów). No i karanie kierownika za
    > zaniedbania np. organizatora czy właścieiela bazy.

    Przyjęcie mandatu nie jest obowiązkowe przecież.