  • 1. Data: 2012-01-02 16:01:18
    Temat: e-sad, sciganie za kolejne faktury
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com>

    Witam!
    Otrzymałem właśnie klazule wykonalnosci do nakazu ktory tym samym sie
    uprawomocnil. Czy moge teraz zalozyc nowa sprawe tej samej osobie na
    kolejne niezaplacone faktury vat ? Czy mogę Powolac sie podajac
    sygnature sprawy w ktorej wydano nakaz na poprzedni nakaz by od zera
    wszystkiego nie pisac?
    Czy jezeli stwierdzono doręczenie tradycyjne zastepcze to w drugim
    pozwie moge podac ten sam adres pozwanego (bo cwaniak nigdzie nie
    podal aktualnego adresu) ?
    pozdrawiam

    P.

  • 2. Data: 2012-01-02 19:15:09
    Temat: Re: e-sad, sciganie za kolejne faktury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 17:01, Główny Użytkownik pisze:
> [...]
    > kolejne niezaplacone faktury vat ? Czy mogę Powolac sie podajac
    > sygnature sprawy w ktorej wydano nakaz na poprzedni nakaz by od zera

    Na nic się nie powołuj, CTRL-C CTRL-V działa ;)

    > Czy jezeli stwierdzono doręczenie tradycyjne zastepcze to w drugim
    > pozwie moge podac ten sam adres pozwanego (bo cwaniak nigdzie nie
    > podal aktualnego adresu) ?

    Masz podać adres zamieszkania. Aktualny.
    Żebyś się nie zdziwił, jak potem pozwany obali klauzulę, bo adres był
    nieprawidłowy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-03 07:19:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2012 20:15, Liwiusz pisze:

    > Masz podać adres zamieszkania. Aktualny.
    > Żebyś się nie zdziwił, jak potem pozwany obali klauzulę, bo adres był
    > nieprawidłowy.

    Jak sąd w praktyce reaguje na twierdzenie, że adres jest nieaktualny,
    jeśli jest taki sam, jak zameldowania?

  • 4. Data: 2012-01-03 09:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 08:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Jak sąd w praktyce reaguje na twierdzenie, że adres jest nieaktualny,
    > jeśli jest taki sam, jak zameldowania?

    W praktyce nie miałem takiej sytuacji, tzn. aby list wrócił jako
    "adresat nie mieszka", "wyprowadził się", a po zapytaniu w meldunkach
    ten adres był aktualny jako adres zameldowania.

    Niemniej jednak, skoro jest dowód że adresat nie mieszka, to meldunek
    nie może w takim przypadku dawać prawa do doręczenia zastępczego.

    Przepis bowiem jasno stanowi, że należy podać adres zamieszkania i
    nigdzie nie ma reguły, że można to zastąpić adresem zameldowania.

    W takim przypadku należałoby ustanowić kuratora dla doręczeń dla osoby
    nieznanej z miejsca pobytu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-01-03 09:46:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2012 10:42, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nigdzie nie ma reguły, że można to zastąpić adresem zameldowania.
    >
    > W takim przypadku należałoby ustanowić kuratora dla doręczeń dla osoby

    I to mnie wkurza w tej ustawie o ewidencji... Albo zlikwidować meldunek
    w cholerę, albo traktować go serio!

    Osobiście wolałbym to drugie - żeby w sprawach urzędowo-sądowych
    meldunek był "wiążący" dla urzędów, sądów i samego zameldowanego.

  • 6. Data: 2012-01-03 09:55:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 10:46, Andrzej Lawa pisze:

    > Osobiście wolałbym to drugie - żeby w sprawach urzędowo-sądowych
    > meldunek był "wiążący" dla urzędów, sądów i samego zameldowanego.

    To byłoby korzystne i dla pozwanych, i dla powodów.

    Po prostu brakuje w "procedurze niefirmowej" analogicznego zapisu:

    kc
    art. 133
    § 2a. Pisma procesowe dla przedsiębiorców i wspólników spółek
    handlowych, wpisanych do rejestru sądowego na podstawie odrębnych
    przepisów, doręcza się na adres podany w rejestrze, chyba że strona
    wskazała inny adres dla doręczeń. Jeżeli ostatni wpisany adres został
    wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono
    wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres
    podany w rejestrze.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-01-03 10:23:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-03 10:55, Liwiusz pisze:
> [...]
    > wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono
    > wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres
    A w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
    wysyłanie pod adres zarejestrowania działalności ma jakiś sens, czy też
    można obalić na tej podstawie klauzulę wykonalności?

    Maciek

  • 8. Data: 2012-01-03 10:29:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2012 10:55, Liwiusz pisze:

> [...]
    > wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono
    > wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres

    Zasadniczo sama ustawa o ewidencji ludności by wystarczyła - jakby na
    nią nie lali wszyscy, z sądami włącznie i urzędami skarbowymi na czele.

  • 9. Data: 2012-01-03 10:39:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 11:23, Maciek pisze:
    > A w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
    > wysyłanie pod adres zarejestrowania działalności ma jakiś sens, czy też
    > można obalić na tej podstawie klauzulę wykonalności?

    Może zacznijmy od tego, że po ostatniej zmianie prawa z ewidencji
    działalności nie dowiesz się o adresie zamieszkania przedsiębiorcy
    (chyba że będzie to jedyny wskazany adres), jawnym jest tylko adres
    miejsca wykonywania.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-01-03 12:11:30
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com>

    On 3 Sty, 10:42, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > nigdzie nie ma reguły, że można to zastąpić adresem zameldowania.
    >
    > W takim przypadku należałoby ustanowić kuratora dla doręczeń dla osoby

    ja nie wiem czy nie mieszka, domniemywam tylko ze juz nie mieszka
    skoro jest zastepcze doreczenie. Nawet adres mail usunal zeby nie miec
    kontaktu debil. W ogole typ jest niepowazny i z czyms takim sie nigdy
    nie spotkalem. A na nakazie jest informacja ze strny maja obowiazek
    powiadomic sad o kazdej zmianie adresu pod rygorem stwierdzenia
    doreczenia zastepczego. Po za tym na poczatku chcialem typa zglosic na
    policje i gdy to mu powiedzialem to zaprosil na komisariat i podal
    miasto w ktorym wedlug pozwu mieszka. Wiec nawet dał jasno do
    zrozumienia ze adres jest dobry (jest to wiocha), . Czy jezeli bedzie
    probowal obalic w ten sposob nakaz dostane jakies powiadomienie zebym
    mogl sie ustosunkowac do tego bo mam dowod ze odsylal mnie do tego
    adresu i ze celowo unikał doreczenia?

    P.