  • 1. Data: 2002-08-07 06:48:06
    Temat: Re: Bardzo proszę - o pilną pomoc !
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    Witam ponownie

    dzieki za wszystkie odpowiedzi !

    wlasnie dostalem fax z Banku , ze mnie bardzo gorąco przepraszają i ze pismo
    z firmy INKASO zostało do mnie skierowane omyłkowo.

    co Wy na to ? czy to można jakoś wykorzystać ?

    i teraz rodzi sie drugie moje pytanie : KTO MA ZAPŁACIC 2 OSTATNIE RATY
    KREDYTU - jeżeli ?

    umowa kredytowa byla trojstronna : Bank+Firma ratalna+Ja
    z umową związana byla promocja , ktora stwierdzala ze jak terminowo
    spłacę kredyt to 2 ostatnie raty zaplaci firma ratalna.

    Bank wydał pozytywną opinię na pismie ze kredyt spłacałem terminowo i
    promocja mi sie należy
    z tym ze firma ratalna juz nie istnieje !!!! i pani Dyrektor Banku w ww.
    faksie pisze mi
    ze kredyt jest niesplacony do konca i na dzien dzisiejszy zaleglosc wynosi
    430zl.

    czy ja mam sie poczuwać do jakiejs odpowiedzialnosci za upadek firmy
    ratalnej ?
    czy Bank nie powinien rozmawiac w tym wypadku z syndykiem a nie ze mną ?
    czy powinienem wyslać pismo do Banku o umorzenie tych zaleglosci ?

    wg mnie sytuacja jest patowa ....

    Sławek.

  • 2. Data: 2002-08-07 11:15:06
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Obrzeżgiewicz <S...@u...gov.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:793296831B34D111AE170060974CEAF9C10104@by_dc
    1.by.par.gov.pl...

> [...]
    > z umową związana byla promocja , ktora stwierdzala ze jak terminowo
    > spłacę kredyt to 2 ostatnie raty zaplaci firma ratalna.

    Wszystko zależy od szczegółów umowy. Podejrzewam jednak, że ty jako
    kredytobiorca jesteś odpowiedzialny za spłatę kredytu. Jeśli firma ratalna
    coś tobie obiecała, to tylko od niej możesz się domagać wykonania tego
    zobowiązania. Banku to raczej nie obchodzi.

    > czy ja mam sie poczuwać do jakiejs odpowiedzialnosci za upadek firmy
    > ratalnej ?

    Miałeś pecha.

    > czy Bank nie powinien rozmawiac w tym wypadku z syndykiem a nie ze mną?

    Możesz zgłosić do syndyka swoją wierzytelność. Ale te brakujące raty musisz
    chyba najpierw sam zapłacić.

    > czy powinienem wyslać pismo do Banku o umorzenie tych zaleglosci ?

    Napisać nic nie kosztuje, ale nie licz na efekt.

    Współczuję i pozdrawiam.
    Alek