    From: "coolder" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata za szkołę muzyczną
    Date: Sat, 21 Jun 2003 16:23:24 +0200

    > moje dziecko chodzi do 4 kl. PSZM 1 st. "dobrowolna" opłata za szkołę
    muzyczną
    > wynosi 25 zł. za m-c . Dzisiaj dziecko poszło do szkoły po świadectwo
    > i okazało się że nie dostało ponieważ ma nie zapłacone 2 - miesiące za tą
    > szkołę.Proszę może mi ktoś powie jak to w końcu jest z tymi państwowymi
    > szkołami muzycznymi ? zapomniałam dodać że oceny ma dobre.

    Najpierw przeczytaj statut szkoły, regulamin komitetu rodzicielskiego (lub
    rady rodziców) i co tam jeszcze jest z wewnętrznych dokumentów. Te
    "dobrowolne" darowizny na rzecz np. tzw. "funduszu muzycznego" są
    najczęściej "usankcjonowane" w tych właśnie dokumentach.
    Państwowe szkoły muzyczne nie podlegają pod kuratorium oświaty, lecz pod CEA
    (Centrum Edukacji Artystycznej). To ono jest organem sprawującym nadzór
    pedagogiczny nad nimi. Ta instytucja w randze departamentu posiada swoje
    delegatury regionalne, którymi kierują wizytatorzy, będący jednocześnie
    bezpośrednimi zwierzchnikami dyrektorów szkół. Tam możesz kierować skargi.
    Jednak radzę pisać bezpośrednio do centrali w Warszawie, gdyż wizytatorzy
    regionalni wraz z podległyni sobie dyrektorami tworzą lokalne sitwy (ponoć
    najgorsze są w dolnośląskim, opolskim, wielkopolskim), więc możesz niewiele
    uzyskać.
    W razie co - pisz na priv

    Pozdro
    coolder