  • 1. Data: 2009-06-19 11:11:02
    Temat: opłata za niestawiennictwo w charakterze swiadka na sprawie karnej
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Czy jeżeli się otrzymało info o opłacie karnej za niestawiennictwo, wraz z
    nowym wezwaniem, to istnieje
    jeszcze szansa by te kare anulować, dostarczając np. zaświadczenie lekarskie
    (pasujące w dacie do tamtego terminu) ?

    pozdrawiam
    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 2. Data: 2009-06-19 11:15:42
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > jeszcze szansa by te kare anulować, dostarczając np. zaświadczenie
    > lekarskie (pasujące w dacie do tamtego terminu) ?

    Tak, ale zaświadczenie musi być niekiepskie... np.leżałeś w śpiączce.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-06-19 13:19:03
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale zaświadczenie musi być niekiepskie... np.leżałeś w śpiączce.

    a gorączka ?

  • 4. Data: 2009-06-19 17:40:34
    Od: "Biernacki Marek" <b...@w...pl>

    > a gorączka ?

    Możesz wyjaśniać w każdy sposób. Sąd da wiarę ... lub nie.
    Jeżeli masz zaświadczenie lekarskie ... może tak, ale nie staraj się robić z
    kogoś głupka, bo to nie wyjdzie, a tłumaczenie może skończyć się nawet karą
    za obrazę sądu (jeżeli Sąd uzna, że robisz sobie jaja).

    M.B.

  • 5. Data: 2009-06-19 23:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Biernacki Marek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robić z kogoś głupka, bo to nie wyjdzie, a tłumaczenie może skończyć
    > się nawet karą za obrazę sądu (jeżeli Sąd uzna, że robisz sobie jaja).

    Przede wszystkim zaświadczenie lekarskie musi pochodzić od lekarza sądowego
    i nie wystarczy zaświadczenie od byle jakiego lekarza. Co więcej z
    zaświadczenia musi wynikać, że nie tylko nie mógł stawić się na rozprawie
    ale i nie mógł o przyczynie niestawiennictwa powiadomić sądu przed
    rozprawą. Śpiączka była by tu dobrym powodem. Ciężka choroba z utratą
    przytomności albo przynajmniej na tyle ciężkim stanem, by sąd mógł dojść do
    wniosku, ze ów stan uzasadniał naruszenie obowiązku usprawiedliwienia
    nieobecności we właściwym czasie.

  • 6. Data: 2009-06-20 08:56:15
    Od: piotrl <p...@g...com>

    nie zawsze trzeba mieć zwolnienie lekarskie,
    u mnie czasami wystarczy szczerze powiedzieć, że się miało
    inne obowiązki i nie mogło się stawić w wyznaczonym terminie,
    bo albo praca, albo dziecko, albo się zgubiłeś.

    Wszystko zależy jak ważnym dla procesu jesteś świadkiem i
    jaki humoru będzie miał Sąd.

  • 7. Data: 2009-06-20 09:18:24
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > u mnie czasami wystarczy szczerze powiedzieć, że się miało
    > inne obowiązki i nie mogło się stawić w wyznaczonym terminie,
    > bo albo praca, albo dziecko, albo się zgubiłeś.

    Najlepszym sposobem wymigania się od stawiennictwa jest nieodbieranie
    wezwania i późniejsze wytłumaczenie się pobytem na wyspach Hula-Gula.

    Inż.prawa

  • 8. Data: 2009-06-20 10:00:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > mógł dojść do wniosku, ze ów stan uzasadniał naruszenie obowiązku
    > usprawiedliwienia nieobecności we właściwym czasie.

    Mówisz, że jeśli ktoś sobie złamał dzień przed nogę, to jeszcze z
    kulasem w gipsie musi latać i szukać lekarza sądowego, który stwierdzi,
    że gips to gips? ;)

  • 9. Data: 2009-06-20 10:52:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > bo albo praca, albo dziecko, albo się zgubiłeś.
    > Wszystko zależy jak ważnym dla procesu jesteś świadkiem i

    Oczywiście, ale przed rozprawą, a nie po rozprawie.

  • 10. Data: 2009-06-20 17:58:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:9ioug6-tnh.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Mówisz, że jeśli ktoś sobie złamał dzień przed nogę, to jeszcze z
    > kulasem w gipsie musi latać i szukać lekarza sądowego, który stwierdzi,
    > że gips to gips? ;)

    Teoretycznie tak. W praktyce co do zasady lekarz sądowy może później ocenić
    dokumentację medyczną.