  • 1. Data: 2002-11-26 21:38:14
    Temat: okres wypowiedzenia
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Witam i mam pare pytan:
    W firmie Ahold pracuje od 7 lipca 2002 roku. Wczesniej bylem od 1 lutego do
    6 lipca na bezrobociu. Pierwsza umowe mialem na okres probny na 3 miesiace
    (do 7.X.02), 8.X.02 dostalem druga umowe na czas okreslony na 7 miesiecy na
    ktorej jestem obecnie. W zwiazku ze od stycznia mam zalatwiona nowa prace
    musze sie zwolnic i stad moje pytanie/a:
    1) Jaki jest dla mnie okres wypowiedzenia, bo mnie zdaje sie ze 2 tygodnie?
    2) Kiedy musze zlozyc wypowiedzenie (z zachowaniem ustawowego okresu
    wypowiedzenia, bo wczesniej firma mnie nie pusci, szczegolnie na swieta -
    jestem kier. dzialu w markecie) zeby odejsc od 1 stycznia, a kiedy zeby
    odejsc od powiedzmy 15 grudnia ?

    Teraz pytanie z serii "na wszelki wypadek":
    3) Jakby nowa firma zrobila mnie w balona to w jakim terminie musze sie
    zglosic na bezrobocie?
    4) Kiedy w takim wypadku dostalbym zasilek (po 3 miesiacach ?)

    Pozdrawiam Przemo
    PS: Chcialbym sie z firma rozstac z godnoscia bo wiele jej zawdzieczam, w
    tym zdobycie doswiadczenia na kierowniczym stanowisku i dlatego moje pytanie
    jak to najlepiej zrobic?

  • 2. Data: 2002-11-26 22:21:37
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    przemo napisa_(a):

> [...]
    > musze sie zwolnic i stad moje pytanie/a:
    > 1) Jaki jest dla mnie okres wypowiedzenia, bo mnie zdaje sie ze 2 tygodnie?

    Jeśli możliwość wypowiedzenia jest przewidziana w umowie. (chyba że coś
    się zmieniło w ostatnich nowelizacjach).

    KG

  • 3. Data: 2002-11-26 22:55:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 22:38:14 +0100, "przemo"

    >(do 7.X.02), 8.X.02 dostalem druga umowe na czas okreslony na 7 miesiecy na
    >ktorej jestem obecnie. W zwiazku ze od stycznia mam zalatwiona nowa prace
    >musze sie zwolnic

    Jeżeli w umowie (przeczytaj ją dokładnie) nie masz klauzuli, o
    możliwości jej wypowiedzenia, to nie możesz jej wypowiedzieć.
    Pozostaje Ci wtedy porozumienie stron albo rozwiązanie bez
    wypowiedzenia za naruszenie podstawowych obowiązków (pracownika lub
    pracodawcy).
    Jeżeli masz odpowiednią klauzulę, to wtedy faktycznie można ją
    wypowiedzieć z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia (kończy się w
    sobotę).

    KP:

    Art. 30
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy tydzień lub miesi?c
    albo ich wielokrotno?ć kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesi?ca.

    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) skre?lony,
    3) czas nie okre?lony.

    NIE MA TU UMOWY NA CZAS OKREŚLONY, ale:

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-11-26 23:12:39
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości > Jeżeli masz
    odpowiednią klauzulę, to wtedy faktycznie można ją
    > wypowiedzieć z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia (kończy się w
    > sobotę).

    Jest taka klauzula (2 tygodnie). Czyli zebysmy sie dobrze zrozumieli -
    skladam wypowiedzenie 5 grudnia (czwartek) i okres wypowiedzenia trwa od 9
    do 21 grudnia i od 23 grudnia jestem wolny. Dobrze mysle ? - jesli nie to
    mnie popraw co mam zrobic zeby odejsc od 23 grudnia.

    dzieki, pozdrawiam, Przemo

  • 5. Data: 2002-11-27 00:10:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 27 Nov 2002 00:12:39 +0100, "przemo"

    >skladam wypowiedzenie 5 grudnia (czwartek) i okres wypowiedzenia trwa od 9
    >do 21 grudnia

    To się zgadza.

    > i od 23 grudnia jestem wolny.

    W sumie, to od 22 ;)

    > Dobrze mysle ? - jesli nie to
    >mnie popraw co mam zrobic zeby odejsc od 23 grudnia.

    Tylko porozumienie albo rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia. Inaczej
    ostatnim dniem pracy będzie 21 grudnia ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-11-27 00:18:59
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    > Pięknego dnia Wed, 27 Nov 2002 00:12:39 +0100, "przemo"

    > To się zgadza.

    Wielkie dzieki - o to mi chodzilo