  • 1. Data: 2002-11-26 21:04:43
    Temat: POLSPAM SPAMEREM
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    Szanowni Państwo.
    W dniu wczorajszym wysłaliśmy bardzo kulturalne, nie nachalne (@ do wglądu
    na życzenie) informacje do kilkudziesięciu firm które zamieściły swoje @ w
    ogolno destepnej książce biznesowej (firmy te zapłaciły za zamieszczenie
    swoich adresów @ ) z informacją o chęci podjęcia współpracy .
    Bardzo wyselekcjonowaliśmy adresy do których poszła nasza informacja,
    zależało nam aby ta wiadomość dostały tylko firmy które się na to zgodziły,
    firmy które korzystają z usług które były treścią informacji.
    Rano gdy przyjechałem do pracy na skrzynce znalazłem informacje o
    zablokowaniu mojego konta przez serwis polspam.org
    Napisałem pismo z prośbą o wyjaśnienie.
    I dowiedziałem się ze moja przesyłka jest spamem ponieważ dwóch z adresatów
    poskarżyło się ze poczty nie zamawiali.
    Opowiadania jest dużo... wiec przejdę do sedna.
    Organizacja POLSPAM uzurpuje sobie prawo do decydowania które z wiadomości
    określane sa mianem spamu i tylko na tej podstawie blokują przepraszam
    oceniają czy dany adres jest spamem czy nie.
    Owa "ocena" skutkuje tym ze adres dodany do ich bazy nie będzie mógł wysłać
    do żadnej osoby @ z liczącej kilkaset tysięcy adresów @. (maja to połączone
    jakimś systemem z innymi providerami) - nawet jednego @
    Sami natomiast wysłali mi 14 @ w ciągu godziny mimo iż prosiłem aby tego nie
    robili.(dowód do wglądu)
    Czy może ktoś z Państwa doradzić mi w jaki sposób można zablokować spamera
    który sam blokuje adresy innych firm tylko na podstawie swojego widzi mi
    się, adres maja zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych, nie podają adresu
    telefonu nazwiska zachowują się jak niczym sekta która ma poważne problemy z
    własnymi kompleksami . W Policji jest Policja która kontroluje prace swoich
    oddziałów (przykład afera w Radomsku) w Internecie nie ma niestety takiego
    prawa... robią co chcą wolna amerykanka.
    Proszę o spostrzeżenia i sugestie.
    Pozdrawiam
    Piotr Sadowski

  • 2. Data: 2002-11-26 22:05:40
    Temat: Re: POLSPAM SPAMEREM
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    Czesc,

    Z ich strony:
    Wiadomość elektroniczna jest spamem, jeżeli:

    1.. treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy,
    ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych potencjalnych
    odbiorców,
    2.. jej odbiorca nie wyraził uprzednio możliwej do weryfikacji,
    zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymywanie tej
    wiadomości,
    3.. treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, że
    nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści nieproporcjonalne w
    stosunku do korzyści odbiorcy wynikających z jej odebrania.
    Pkt. 1 i 3 stosuje sie raczej do notorycznego wysylania takich
    wiadomosci. W przypadku 1 spamem jest wyslanie BCC do kogos albo maila
    do dwoch osob rownoczesnie. Jesli tylko kazdy potwierdzil chec
    dostawaniach tego typu maili to masz takie samo byc spamerem jak
    "subskrypcja multilotka" lub wszystkie "listy dyskusyjne". Na jedno
    wychodzi. Tez sie lapia jako spam (bez drugiego punktu).

    > I dowiedziałem się ze moja przesyłka jest spamem ponieważ dwóch z
    adresatów
    > poskarżyło się ze poczty nie zamawiali.
    Na Twoim miejscu przeslalbym (udowodnil posiadanie) dane tych dwoch osob
    skarzacych sie - imie, nazwisko, adres mailowych, inne dane, czas
    rejestracji w Twojej bazie jak koronny dowod ze same sie na to zgodzily.

    > Organizacja POLSPAM uzurpuje sobie prawo do decydowania które z
    wiadomości
    > określane sa mianem spamu i tylko na tej podstawie blokują przepraszam
    > oceniają czy dany adres jest spamem czy nie.
    A kazdy uzytkownik ma prawo zdecydowac sie czy korzysta z ich uslug czy
    nie. Przyklad - dostajesz spam od jakiejs osoby (adresu) - wpisujesz go
    do filtrow i juz tego spamu nie czytasz/usuwasz autumatycznie z serwera.
    Ale ciagle pojawia sie jakis nowy adres z ktorego spam dostajesz. Wiec
    korzystasz z ogolnie dostepnej bazy i po sprawie - sam o tym decydujesz.

    > Owa "ocena" skutkuje tym ze adres dodany do ich bazy nie będzie mógł
> [...]

    Duzo gorsza jest baza ORDB ktora blokuje po adresach IP. W tym przypadku
    wystarczy zmienic adres na x...@p...moze.mi.skoczyc.pl i wyslesz tyle
    spamu (o ile go wysylasz) ile Ci sie podoba - bo adres ten (lekko
    wyssany z palca) nie bedzie pasowal do wzorca. I na dole link do strony
    coby bylo wiadomo od kogo to jest. Poza tym to nie przeszkadza tez
    wpisac nazwy firmy w polu "Od" - trzeba po prostu uzyc innego adresu i
    klient (zainteresowany) nie bedzie mogl kliknac "replay to".

    > Sami natomiast wysłali mi 14 @ w ciągu godziny mimo iż prosiłem aby
    tego nie
    > robili.(dowód do wglądu)
    No nie wiem - zglos ich moze do polspam.org ? :)

> [...]
    > oddziałów (przykład afera w Radomsku) w Internecie nie ma niestety
    takiego
    > prawa... robią co chcą wolna amerykanka.
    Przesadzasz. Znajdziesz ich bez problemu, ale ....
    Z ich strony:
    Polspam w żaden sposób nie blokuje poczty od takich nadawców. Jedyną
    działalnością Polspamu jest publikacja prywatnej opinii, którą należy
    traktować jako opinię konsumentów.

    OPINIA - od uzytkownikow zalezy czy beda z tego korzystac czy nie (co
    niewiele im pomoze tak wlasciwie). Osobiscie nie korzystam - nie widze
    sensu. Nie ma problemow zmieniac sobie adresy 3 razy dziennie - jest
    tego sporo. Duzo skuteczniejsze jest blokowanie spamerow po adresach
    IP - wtedy jest to (wedlug) mnie duzo bardziej skuteczne.

    > Proszę o spostrzeżenia i sugestie.
    Zauwazylem ze bardzo sie tym przejales :)

    Pozdrawiam,

    G.

    P.S. Gdzie znalazles informacje o rzeszach ludzi korzystajacych z usug
    tej organizacji ?
    P.S.2. Interenet sam sie "reguluje" - gdy pojawia sie problem czesto
    przy pomocy tego typu organizacji pojawia sie tez rozwiazanie.

  • 3. Data: 2002-11-26 22:08:24
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    Piotr Sadowski <p...@f...pl> wrote:
    > Szanowni Państwo.
    > W dniu wczorajszym wysłaliśmy bardzo kulturalne, nie nachalne (@ do
    > wglądu na życzenie) informacje do kilkudziesięciu firm które
    Zdaje sie ze jestem jedna z takich firm, ktore otrzymaly niedawno
    "kulturalny, nienachalny" SPAM z bredzeniem ze ma on na celu sprawdzenie
    adresu:-), i ze adres mojej firmy zostal wziety z "ogolnodostepnego
    katalogu".

    Bardzo cieszy mnie reakcja POLSPAMu, poniewaz dosc juz mam podobnego
    "kulturalnego, nienachalnego" SPAMu przychodzacego po kilkanascie sztuk
    dziennie.
    A swoja droga powinno sie karac sadownie firmy, ktore zajmuja sie handlem
    adresami, zbierajac je z sieci i twierdzac ze wziely je sobie bo sa
    "ogolnodostepne". I tu sie po raz pierwszy i ostatni zgodze z autorem watku:
    polskie prawo jest ciagle mocno niedoskonale jesli chodzi o Internet.

    --
    wszelkie wyrazy
    M.Z.

  • 4. Data: 2002-11-26 22:21:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Gacek" <G...@A...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > osob skarzacych sie - imie, nazwisko, adres mailowych, inne dane,
    > czas rejestracji w Twojej bazie jak koronny dowod ze same sie na to

    Z tym może być problem.
    Po pierwsze on tą bazę kupił.
    Po drugie sam dostałem ten spam i ani nie jestem firmą, ani nie życzyłem
    sobie tego, ani nie płaciłem za umieszczanie mnie w jakiejś ogólno
    dostępnej kśiążce adresowej.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Uwielbiam zapach PLONKa o poranku.

  • 5. Data: 2002-11-26 22:22:34
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

> [...]
    > skarzacych sie - imie, nazwisko, adres mailowych, inne dane, czas
    > rejestracji w Twojej bazie jak koronny dowod ze same sie na to zgodzily.

    rozwiazanie dobre ale kto to oceni oni?? nie ma jednostki ktoras moze to
    ocenic obiektywnie.... i tu jest problem

> [...]
    > Ale ciagle pojawia sie jakis nowy adres z ktorego spam dostajesz. Wiec
    > korzystasz z ogolnie dostepnej bazy i po sprawie - sam o tym decydujesz.

    masz racje ale wsylane przez nas @ spotkaly sie z duzym zainteresowaniem ze
    strony odbiorcy
    i spowodu 2 slownie 2 ktorzy sie poskarzyli cala reszta nie otrzymac
    interesujacych ich informacji
    zauwaz ze nikt nie wnika w to czy polspam ocenia sprawiedliwie czy nie oni
    nie chca spamu i to rozumiem
    probuje tylko powiedziec ze organizacja ta wykorzystuje swoja pewnego
    rodzaju wladze i nikt nad tym nie ma kontroli
    np. nie lubie cie to cie zablokuje jestes sam to tylko sobie pokrzyczec
    mozesz
    i dlatego tak zainteresowal mnie ten problem
    rozumiem ze blokowac notorycznie wysylajacych kilka razy na ten sam adres,
    codzienie co tydzien
    wiesz oni zarabiaja kase na tym ze kogos tam nie blokuja to chyba jedyne ich
    zrodlo dochodu

> [...]
    > wpisac nazwy firmy w polu "Od" - trzeba po prostu uzyc innego adresu i
    > klient (zainteresowany) nie bedzie mogl kliknac "replay to".

    nie znam bazy ORDB

    > tego nie
    > No nie wiem - zglos ich moze do polspam.org ? :)

    Zglosilem:))))) i co z tego przeciez sami sie nie zablokuja i wlasnie o to
    chodzi
    caly bunt polega na tym ze nie ma instystucji do ktorej mozna sie odwolac to
    onie dyktuja warunki

> [...]

    > Polspam w żaden sposób nie blokuje poczty od takich nadawców. Jedyną
    > działalnością Polspamu jest publikacja prywatnej opinii, którą należy

    Slowo honoru wyplace Ci 100 zł jesli podasz mi do nich telefon i adres gdzie
    miesi sie ich siedziba.

> [...]
    > tego sporo. Duzo skuteczniejsze jest blokowanie spamerow po adresach
    > IP - wtedy jest to (wedlug) mnie duzo bardziej skuteczne.

    opisałe to wyzej

    > Zauwazylem ze bardzo sie tym przejales :)
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > G.

    nie lubie tego typu sytuacji sa bez wyjscia jakis koles decyduje o tym czy
    bedziesz czy nie
    nawet odwolac sie nie mozesz bo nie ma do kogo

> [...]
    > P.S.2. Interenet sam sie "reguluje" - gdy pojawia sie problem czesto
    > przy pomocy tego typu organizacji pojawia sie tez rozwiazanie.

    czekam na ustawe ma wyjsc w marcu moze panstwo zajmie sie dego typu kontrola
    i wyda jakies przepisy itd

  • 6. Data: 2002-11-26 22:30:24
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    dziekuje za opinię jest ona pomocna w sprawie
    pokazuje jak latwo Panu/Pani oceniac siedzac po drugiej stronie za biurkiem
    tak jak ja siedze
    opinia ta pokazuje pelny konformizm ktoremu sie poddales
    wszyscy krzycza ukamienowac Ty bedziesz krzyczal razem z nimi
    jestem indywidualista tym sie roznimy
    ale ciesze sie ze otrzymalem ta opinie
    jesli pozwolisz posloze sie nia w reportazu ktory za kilka dni na ten temat
    ukaze sie w kioskach
    (oczywiscie bez danych Twojego @)
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-11-26 22:33:19
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    w tym przypadku odnosze sie do konkretnej bazy za reklame w ktorej firmy
    zaplacily duze pieniadze
    (popularny rocznik z danymi firm gdzie ukazuja sie tylko ogloszenia platne)

  • 8. Data: 2002-11-26 22:34:29
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Piotr Sadowski" <p...@f...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > adres, codzienie co tydzien
    > wiesz oni zarabiaja kase na tym ze kogos tam nie blokuja to chyba

    Przeczytaj sobie z łaski swojej jak działa polspam i nie rób z siebir
    głupca.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 9. Data: 2002-11-26 22:41:22
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    > "Piotr Sadowski" <p...@f...pl> naskrobał/a w

    tez to rozumiem wyjasnienie napisalem na innych grupach nie che jescze raz
    tego powtarzac

    > Przeczytaj sobie z łaski swojej jak działa polspam i nie rób z siebir
    > głupca.

    W jakim świecie zyjesz?

  • 10. Data: 2002-11-26 22:48:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > W jakim świecie zyjesz?

    W takim, w którym jest napisane:

    Sama obecnosć adresu w bazie nie powoduje takiego ograniczenia. Jesli
    jednak administrator jakiegos serwera poczty wraz ze swoimi użytkownikami
    zadecyduje, że nie życzy sobie otrzymywania listów od nadawców
    umieszczonych w bazie, ma prawo z niej skorzystać. Od tego momentu list
    od zablokowanego nadawcy nie dotrze na chroniony serwer.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.