  • 1. Data: 2004-01-15 22:54:36
    Temat: okazywanie dowodu osobistego w autobusie
    Od: Dorka 111 <n...@k...pl>

    Witam, czy ktoś wie może, kto w Polsce ma prawo żądać ode mnie okazania
    dowodu osobistego? W Białymstoku wprowadzono tzw. bilety rodzinne
    komunikacji miejskiej, w których należy podać adres zamieszkania
    właściciela (bez imienia i nazwiska), likwidując jednocześnie bilety na
    okaziciela. Czy żądanie okazania dowodu przez kontrolera jest legalne?
    Czy kupując bilet z wpisanym adresem wyrażam automatycznie zgodę na
    okazywanie dowodu? (Nie istnieje możliwość kupienia biletu dekadowego na
    okaziciela bez wpisanego adresu.)
    Dziękuję,
    dorka

  • 2. Data: 2004-01-15 22:58:47
    Temat: Re: okazywanie dowodu osobistego w autobusie
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > Czy kupując bilet z wpisanym adresem wyrażam automatycznie zgodę na
    > okazywanie dowodu? (Nie istnieje możliwość kupienia biletu dekadowego na

    Jest legalne wyłacznie w pojezdzie w celu:
    - stwierdzenia uprawnienia do ulgi / przejazdu bezpłatnego / posługiwania
    się danym biletem imiennym
    - ustalenia danych personalnych gapowicza.

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-01-15 23:11:03
    Od: Dorka 111 <n...@k...pl>

    > Jest legalne wyłacznie w pojezdzie w celu:
    > - stwierdzenia uprawnienia do ulgi / przejazdu bezpłatnego / posługiwania
    > się danym biletem imiennym
    > - ustalenia danych personalnych gapowicza.
    Dziękuję za szybką reakcję. Czy bilet z adresem można w tym przypadku
    uznać za imienny? Właśnie o to chodzi że on imienny nie jest... wszyscy
    zameldowani pod jednym adresem mogą z niego korzystać.
    Pozdrawiam,
    dorka

  • 4. Data: 2004-01-15 23:13:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Dziękuję za szybką reakcję. Czy bilet z adresem można w tym przypadku
    > uznać za imienny? Właśnie o to chodzi że on imienny nie jest... wszyscy
    > zameldowani pod jednym adresem mogą z niego korzystać.

    Hmmm...nie znam jakiejś oficjalnej definicji "biletu imiennego" - wydaje mi
    się, ze jest nim kazdy bilet którego posiadacz jest w jakiś sposób
    spersonalizowany i nie może z niego korzystać kazdy, jak z biletu na
    okaziciela. Tyle, ze w tym przypadku tych posiadaczy jest kilku, taka drobna
    róznica.

    Z reszta koniecznosci okazania kontrolerowi dowodu mozna w prosty sposób
    uniknąć - wystarczy korzystac wyłącznie z biletów na okaziciela,
    nieulgowych. Wówczas nie ma podstaw do żądania od pasażera dokumentu :-)

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2004-01-15 23:21:07
    Od: Dorka 111 <n...@k...pl>

    wystarczy korzystac wyłącznie z biletów na okaziciela,
    > nieulgowych.

    Nie ma takiego biletu dekadowego, jednorazowe są za drogie.

  • 6. Data: 2004-01-15 23:21:48
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > wystarczy korzystac wyłącznie z biletów na okaziciela,
    >
    > Nie ma takiego biletu dekadowego, jednorazowe są za drogie.

    Uuuuuu to coś wąską tam macie ofertę ;-)

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2004-01-15 23:22:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > No i oczywiście cały czas mam na myśli bilet nieulgowy.

    No to jeszcze musisz się wykazać przed kontrolerem uprawnieniem do ulgi, co
    wiąże się niestety z koniecznoscią okazania jakiegos dokumentu niezależnie
    od tego czy to bilet na okaziciela czy imienny.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-01-15 23:22:47
    Od: Dorka 111 <n...@k...pl>

  • 9. Data: 2004-01-16 17:29:54
    Od: b...@o...pl

    > No to jeszcze musisz się wykazać przed kontrolerem uprawnieniem do ulgi,

    dokladnie. skoro bilet jest nie na nazwisko lecz na adres to do korzystania z
    niego uprawnia Cie zameldowanie pod adresem jaki widnieje na bilecie. pokazujac
    dowod wykazujesz, ze mozesz jezdzic na tym bilecie. proste.

    nie rozumiem gdzie widzisz problem. jesli decydujesz sie na taki
    bilet to zgadzasz sie na reguly, ktore obowiazauja w przypadku jego
    uzytkowania:)

    bilet "adresowy" - tak mogli go nazwac:)

    pozdr
    marcin