  • 1. Data: 2004-01-15 21:03:17
    Temat: Przedawnienie roszczeń i odsetki
    Od: "Sniegu" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.

    Temat na forum pojawial sie juz niejednokrotnie. Jednak moj post dotyczy
    nieco innej kwestii.
    Bylem klientem firmy swiadczacej uslugi dostepu do internetu. Nie zaplacilem
    kilku ostatnich faktur i rozwiazalem umowe. Ostatnia z faktur byla
    wystawiona w listopoadzie 2000 r. W chwili obecnej sprawa trafila do
    jakiegos biura prawnego, doliczono odsetki i "koszty wezwania do zaplaty".
    Z tego co dowiedzialem sie z tej listy dyskusyjnej to w listopadzie 2003
    sprawa ulegla przedawnieniu ale odsetki musze zaplacic. Jezeli nie dojde do
    ugody z ta firma to sprawa trafi do sadu.

    Pytanie moje jest takie: co zrobic aby nie zaplacic kosztow postepowania
    sadowego w tym przypadku?
    Wydaje mi sie, ze jezeli zaplace odsetki to po oddaniu sprawy do sadu firma
    ta przegra, gdyz zgodnie z prawem roszczenia zostaly przedawnione i sama
    poniesie koszty. (a moze odsetek jednak tez nie musze placic?)

    Pytanie 2: czy firma, ktora przejela ta sprawe moze doliczyc sobie "koszty
    wezwania" i skad sie bierze ta kwota ?

    Z gory dziekuje za opinie, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-15 21:53:22
    Temat: Re: Przedawnienie roszczeń i odsetki
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Sniegu wrote:
> [...]
    > ta przegra, gdyz zgodnie z prawem roszczenia zostaly przedawnione i sama
    > poniesie koszty. (a moze odsetek jednak tez nie musze placic?)

    jak przedawniło się roszczenie główne, to i odsetki

    KG

  • 3. Data: 2004-01-15 22:39:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kam wrote:
    > jak przedawniło się roszczenie główne, to i odsetki

    przepraszam, to nie tak (choć moim zdaniem, tak być powinno :) )
    idę spać...

    KG