  • 1. Data: 2004-01-15 21:05:59
    Temat: Pod opieka rodzicow
    Od: "Catcher" <c...@w...pl>

    Witam
    Dzisiaj dowiedzialem sie, ze pod opieka rodzicow bywa sie nawet wtedy,
    gdy jest sie pelnoletnia, uczaca sie i nie majaca zadnego zrodla dochodu
    osoba. Czy to jest prawda? Zawsze myslalem, za osobe pelnoletnia odpowiadaja
    rodzice(lub tez jacys inni opiekunowie prawni) wtedy i tylko wtedy gdy
    (<=>) gdy jest ona ubezwlasnowolniona.
    Ta sprawa przez ktora sie o tym dowiedzialem wygladala mniej wiecej tak:
    Rodzice kolegi musieli zaplacic grzywne, bo on(kolega) jest studentem i nie
    pracuje. Nie wiem czy to rzeczywiscie prawda, moze ktos komfabulowal.
    Mam inne miejsce zameldowania niz moi rodzice(ale tak na prawde mieszkam
    z nimi), to czy im tez to grozi?? Jestem studentem, jedyne moje zrodlo
    dochodu to praca na umowe zlecenie. Dochod moj nie przekracza kwoty wolnej
    od podatku, wiadomo dlaczego :-)

    Dlaczego tak jest. Czy mozecie podac jakies "paragrafy" na to.

    Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi:

    --

    Watch her unravel she'll soon be naked, lying on the floor, she's come
    undone....

  • 2. Data: 2004-01-15 21:10:36
    Temat: Re: Pod opieka rodzicow
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Catcher" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego tak jest. Czy mozecie podac jakies "paragrafy" na to.

    Poszukaj "alimenty" i "obowiazek alimentacyjny"

    Pozdrawiam,
    N.

  • 3. Data: 2004-01-15 21:37:55
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Catcher" kemenangan <15 sty 2004> menyalin :

    > Rodzice kolegi musieli zaplacic grzywne, bo on(kolega) jest studentem i nie
    > pracuje. Nie wiem czy to rzeczywiscie prawda, moze ktos komfabulowal.

    Ale to nie zbrodnia, ze studiuje... chyba

  • 4. Data: 2004-01-15 21:53:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Neutrino wrote:
    > Poszukaj "alimenty" i "obowiazek alimentacyjny"

    Obowiązek alimentacyjny ma obejmować zapłacenie grzywny?

    KG

  • 5. Data: 2004-01-15 21:57:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Neutrino" <c...@W...op.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Catcher" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Poszukaj "alimenty" i "obowiazek alimentacyjny"

    Fajnie, ale czy to ma coś wspólnego z płaceniem za kogoś grzywny? Bo moim
    zdaniem nie. Mogli zapłacić z dobrej woli, by tamtemu odsetki nie rosły.
    Ale zmusić ich do tego raczej nikt nie miał możliwości.

  • 6. Data: 2004-01-15 22:23:15
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Fajnie, ale czy to ma coś wspólnego z płaceniem za kogoś grzywny? Bo moim
    > zdaniem nie. Mogli zapłacić z dobrej woli, by tamtemu odsetki nie rosły.

    zaraz, odsetki od grzywny?

    KG

  • 7. Data: 2004-01-16 15:20:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > zaraz, odsetki od grzywny?

    Nie zastanowiłem się. No faktycznie jeśli to grzywna, to nie ma. No ale w
    każdym razi jakiś powód musieli mieć, by to dobrowolnie wpłacić.