    From: "Anna Kapejewska" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ograniczone prawo własności
    Date: Wed, 4 Feb 2004 08:03:42 +0000 (UTC)

    witam serdecznie! otrzymałam kilka lat temu własnośc domu +użytkowanie
    wieczyste gruntu od moich dziadków, dziadkowie mieli wpis przy akcie
    notarialnym prawa dożywotniego bezpłatnego mieszkania. Dziadek w chwili
    obecnej nie żyje, babcia mieszka w tym domu sama, ja mieszkam z rodziną w
    domu męża. Babcia jest coraz starsza- remontować tamtego domu nie chcemy z
    różnych powodów. Chcielibyśmy sprzedać tamten dom i razem z babcią zamieszkać
    w nowo kupowanym mieszkaniu. Nie chcę robić żadnych ruchów w celu "
    wykiwania" babci- nie to jest moim zamiarem, mam pytanie jak to się może
    odbyć , jak dokonać wykreślenia z księgi wieczystej prawa babci do
    zamieszkania i rozumiem, że zostnie to prawo wpisane do księgi wieczystej
    nowo kupowanego przez nas mieszkania? i drugie pytanie trochę z innej beczki
    ale z tym związane czy przy zakupie mieszkania na rynku wtórnym mogę
    skorzystać z dużej ulgi budowlanej?