  • 1. Data: 2002-12-11 22:30:55
    Temat: ograniczenie dostepu do netu
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    mam pytanie..... czy operator sieci osiedlowej moze tak bezprawnie
    ograniczac nam dostep do NIEOGRANICZONEJ sieci internet ??? slyszalem o
    czym takim jak - ograniczenie praw internetu / ograniczenie wolnosci
    internetu ........ czy takie prawko istnieje ?? czy tylko wlasnie zrobilem z
    siebie glupka ??? :)))))

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 2. Data: 2002-12-11 22:54:55
    Temat: Odp: ograniczenie dostepu do netu
    Od: "Filip 'Kafarov" <k...@S...pl>

    Użytkownik Grooha <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at8ebi$7ik$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    > czym takim jak - ograniczenie praw internetu / ograniczenie wolnosci
    > internetu ........ czy takie prawko istnieje ?? czy tylko wlasnie zrobilem

    co rozumiesz pod pojeciem "nieograniczonej sieci internet" ??
    I wyjdz z konkretami, coz takiego uczynil i podaj regulamin swojej sieci...
    mozesz rzucic linkiem.

  • 3. Data: 2002-12-11 23:29:51
    Temat: Re: ograniczenie dostepu do netu
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    Filip 'Kafarov wrote:
> [...]
    >>
    > co rozumiesz pod pojeciem "nieograniczonej sieci internet" ??
    > I wyjdz z konkretami, coz takiego uczynil i podaj regulamin swojej

    Regulamin jest troche dlugi ale..... na jutro go przepisze..... Wiec tak:
    nasz OPERATOR wprowadzil w zycie nowa umowe ktora kaze podpisac kazdemu jak
    placi za nastepny miesiac..... wktorej to dodany jest punkt ze gwarantowany
    transfer jest 64kbps - czyli modem /we wczesniejszej umowie tego nie bylo/
    !!!!!! wczesniej bylo super - oprocz tego od nowego roku bedziemy mieli
    poblokowane p2p /hehe wiem ze to piractwo/ a nasz operator sie
    usprawiedliwia tym, ze KTOS byl u nich z wladz wyzszych zajmujacych sie
    piractwem i kazali poblokowac p2p....... I jezeli bede chial sobie sciagnac
    film bede placil 30$ a jesli jedna mp3 to 3$ /USD/. W umowie jest napisane
    ze "abonent uzyskuje dostep do sieci internet" -- nie ma nic o zadnych
    ograniczeniach !!!

    POZA tym co wazne - nasz operator jest -FILIA firmy z Katowic ktorej to
    adresem, NIP'em i 'ogolnie' pieczatka sie posluguje przy kazdej okazji
    /podbicie ksiazeczki abonamentowej etc./. Dzwoniac pod numer podany na
    pieczatce - jest firma ktora montuje kaloryfery, a pod adresem firmy jest
    sklep wielobranzowy. To wydaje sie "na chlopski rozum" - nielegalne.

    Co o tym myslisz.....??

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 4. Data: 2002-12-11 23:36:54
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Grooha" <m...@g...pl> ihn
    news:at8ebi$7ik$2@news.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > mam pytanie..... czy operator sieci osiedlowej moze tak bezprawnie
    > ograniczac nam dostep do NIEOGRANICZONEJ sieci internet???

    Wszystko zależy od tego, co jest w regulaminie sieci osiedlowej.
    Jeżeli jest tam np. informacja, że za ściaganie plików mp3,
    wysyłanie spamu czy chamskie zachowanie na grupach będą restrykcje,
    to nie ma się czemu dziwić.
    IMHO może również ograniczać dostęp do niektórych rodzajów witryn,
    np. z warezami czy pornografią, choć tego typu zabezpieczenia da się
    ominąć, czasem w dość prosty sposób.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 5. Data: 2002-12-11 23:37:09
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    Filip 'Kafarov wrote:
> [...]
    >>
    > co rozumiesz pod pojeciem "nieograniczonej sieci internet" ??
    > I wyjdz z konkretami, coz takiego uczynil i podaj regulamin swojej

    Jednym z paragrafow UMOWY ABONENCKIEJ jest:

    par. 6 - operator nie gwarantuje predkosci transmisji na zakonczeniu lacza
    abonenta
    ------>>> w nowej umowie juz gwarantuje.....!!!!!!!

    nie mam pojecia co zrobic..... jednym slowem zostalismy nie tyle oszukani co
    moze.....wyrolowani !!!! Ktos zbil na tym niezla kase a teraz ma to gleboko
    w d***. Placimy 50zl/miesiac za NIC.

    Mam ndzieje ze moze ktos z Was podzuci jakis pomysl CO Z TYM ZROBIC.....??

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 6. Data: 2002-12-12 02:14:05
    Od: Krzysztof Kotkowicz <k...@h...jmg.com.pl>

    Operator, zgodnie z obowiazujacym prawem, moze, ograniczyc dostep do
    nielegalnych tresci, a takie w duzej mierze sa dystrybuowane przez
    uslugi p2p. A kazda legalna tresc z Kazaa, czy DC mozesz znalesc na WWW,
    wiec nie wydaje Ci sie ze nieco przesadzasz? A za to ze operator
    GWARANTUJE ci konkretna predkosc lacza powinienes dziekowac... bo pewnie
    i tak bedziesz mial wiecej... a 64kbps bedziesz mial na pewno...

    --
    + LANcaster + http://krkotkow.unixnetworks.org/~krkotkow +
    + k...@h...jmg.com.pl + +48 609 387 563 +

  • 7. Data: 2002-12-12 08:10:18
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    > uslugi p2p. A kazda legalna tresc z Kazaa, czy DC mozesz znalesc na WWW,
    > wiec nie wydaje Ci sie ze nieco przesadzasz?

    A co operatora obchodzi co Ty robisz ze swoim netem. Możesz sobie ściągać co
    chcesz. A jeśli są jakieś problemy to powinien poinformować o tym
    użytkowników - że mogą się zdarzyć kontrole u nich w domach.
    Płacisz za internet i wymagasz.
    I co poblokuje porty, a za dwa miesiace wyjdzie jakis inny sofcik, robiący
    zupełnie coś innego na tych samych portach i nie bedziesz mogl uzywac???
    To od użytkownika zależy co będzie robił w internecie, moze powinien kazac
    wszystkim się przesiasc na linuxa bo powie ze wiekszosc ma nielegalnego
    windowsa - co go to obchodzi?

    Nie dajcie sie zepchac do wora - na pewno chodzi o to ze duza liczba osob
    skarzy sie na wolny internet - wlasnie dlatego ze spora czesc uzywa p2p.
    Wobec czego niech ograniczy (a nie blokuje) tylko pasmo na te programy i
    wtedy wilk syty i owca cala.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 8. Data: 2002-12-12 09:29:30
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kotkowicz" <k...@h...jmg.com.pl> napisał w
    wiadomości news:3DF7F0ED.6C3F4A98@hoth.jmg.com.pl...
    > Operator, zgodnie z obowiazujacym prawem, moze, ograniczyc dostep do
    > nielegalnych tresci, a takie w duzej mierze sa dystrybuowane przez
    > uslugi p2p.

    Tylko zauwaz, ze w takiej sytuacji powinni zblokowac FTP, niektore strony
    WWW, grupy dyskusyjne i chyba wszystkie uslugi, ktore sa dostepne przez
    internet - bo przeciez "wszedzie moga znalezc sie piraty"!

    A p2p to w koncu nie tylko sluzy do przesylania plikow - ja sie w ten sposob
    komunikuje glosowo. Wiec IMHO to bardzo durne tlumaczenie operatora, ze w
    ten sposob blokuje pobieranie piratow.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2002-12-12 11:24:56
    Od: Plast <p...@d...it.ckt.pl>

> [...]
    >pieczatce - jest firma ktora montuje kaloryfery, a pod adresem firmy jest
    >sklep wielobranzowy. To wydaje sie "na chlopski rozum" - nielegalne.

    Zdradz prosze jaka to za firma?

    --
    http://www.4me.pl tanie i profesjonalne serwery wirtualne, hosting www, konta
    pocztowe

    "...I don't know half of you half as well as I should like
    and I like less than half of you half as well as you deserve..."

  • 10. Data: 2002-12-12 12:55:25
    Od: "Nomand" <N...@w...pl>

    Plast wrote:
    > Zdradz prosze jaka to za firma?

    Delikatnie powiem ....... zobacz jego IP :)

    --
    Pozdrawiam, Nomand gg : 1112233