  • 11. Data: 2006-03-20 21:51:45
    Temat: Re: ogloszenie wyroku - co dalej?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > zastanawiałbym się jeszcze nad sporządzeniem uzasadnienia i innymi
    > czynnościami do ewentualnego wniesienia apelacji

    A kiedy kończy się instancja w rozumieniu kosztów nie można by
    wydedukować, choćby z art. 108 kpc? Mowa tam wyraźnie o orzeczeniu
    kończącym sprawę w danej instancji.
    Tym bardziej że uzasadnienie jest obecnie gratis.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 12. Data: 2006-03-20 21:56:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > A kiedy kończy się instancja w rozumieniu kosztów nie można by
    > wydedukować, choćby z art. 108 kpc? Mowa tam wyraźnie o orzeczeniu
    > kończącym sprawę w danej instancji.

    może by i można...

    > Tym bardziej że uzasadnienie jest obecnie gratis.

    właśnie - gratis, czy należałoby pobrać opłatę? :)

    KG

  • 13. Data: 2006-03-20 22:00:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > właśnie - gratis, czy należałoby pobrać opłatę? :)

    Chyba wyraźnie napisali - art. 4 ust. 3.

  • 14. Data: 2006-03-20 22:20:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Johnson* wypowiedziała te
    słowa:

    > A czemu by praktyka sądów pracy miała być inna niż innych sądów?
    > Sprawa w I instancji kończy się z chwilą wydania wyroku.

    Odpowiem Ci pytaniem: dlaczego dziś telefonicznie pracownica
    sekretariatu jednego z wydziałów pracy powiedziała mi, że do 2 marca
    wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem złożony przez pracodawcę nie
    podlegał żadnej opłacie?
    Jak sobie czytam przepisy to widzę, że dopiero teraz to jest gratis - a
    30 zł kosztuje apelacja - ale babka mi się zaparła i tyle.
    A poszło o to, że wysłałem wniosek o "odpis wyroku" i omyłkowo nie
    napisałem "z uzasadnieniem", ale nalepiłem znaczek za 20 zł...

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 15. Data: 2006-03-20 22:26:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > sekretariatu jednego z wydziałów pracy powiedziała mi, że do 2 marca
    > wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem złożony przez pracodawcę nie

    Będę zgadywał: bo obowiązywał art. 263 kp?

    > Jak sobie czytam przepisy to widzę, że dopiero teraz to jest gratis - a
    > 30 zł kosztuje apelacja - ale babka mi się zaparła i tyle.

    Akurat w sprawach z powództwa pracownika był gratis i dla pracodawcy i
    poprzednio.

  • 16. Data: 2006-03-20 22:31:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Chyba wyraźnie napisali - art. 4 ust. 3.

    ale dlaczego chcesz stosować nową ustawę :)
    bo rzeczywiście o kosztach rozstrzyga się w orzeczeniu kończącym sprawę
    w danej instancji, ale czy wydanie orzeczenia oznacza, że w tej
    instancji nie wykonuje się już żadnych innych czynności? czy wydanie
    orzeczenia to zakończenie postępowania?
    czy choćby doręczenie z urzędu orzeczenia odbywa się juz po zakończeniu
    postępowania w I instancji?

    KG

  • 17. Data: 2006-03-20 22:40:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Johnson* wypowiedziała te
    słowa:

    > Będę zgadywał: bo obowiązywał art. 263 kp?

    Toś mi zabił ćwieka... ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 18. Data: 2006-03-20 22:49:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Olgierd* wypowiedziała te
    słowa:

    > Toś mi zabił ćwieka... ;-)

    Na swoją obronę mogę tylko dodać, że parę razy sąd wzywał mnie do
    uiszczenia tej opłaty, zarówno dwie dyszki za wyrok jak i 6 zł za odpis
    postanowienia.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 19. Data: 2006-03-20 22:59:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > czy choćby doręczenie z urzędu orzeczenia odbywa się juz po zakończeniu
    > postępowania w I instancji?

    Dla mnie tak.
    Wyrok=koniec instancji

  • 20. Data: 2006-03-21 22:55:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Na swoją obronę mogę tylko dodać, że parę razy sąd wzywał mnie do
    > uiszczenia tej opłaty, zarówno dwie dyszki za wyrok jak i 6 zł za

    I już wiem skąd mi się to wzięło - do momentu uchylenia art. 263 kp była
    ewidentna rozbieżności pomiędzy nim a bodajże art. 463 kpc (wyliczam z
    pamięci) - i muszę powiedzieć, że w niektórych sądach tenże 263 kp nie
    przyjął się w tej formie, o jakiej mówisz.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||