  • 1. Data: 2006-03-13 17:03:52
    Temat: Szkody górnicze
    Od: czester<r...@i...pl>

    Witam
    Złożylem pozew do sadu o naprawe szkód górniczych (prostwanie budynku),
    kopalnia odpisała , iż nie widzi podstaw aby tą szkode naprawić gdyż szkoda
    powstała w roku 1985 i już sie sprawa przedawniła , a ja jestem właścicielem od
    2004r. Prosze o porade. Dziekuje!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-13 18:26:51
    Temat: Re: Szkody górnicze
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    czester napisał:
> [...]
    > powstała w roku 1985 i już sie sprawa przedawniła , a ja jestem właścicielem od

    Mają rację. Możesz ich skarżyć tylko o szkody powstałe od 1996, powstałe
    wcześniej się przedawniły. Poza tym w przypadku szkód sprzed 2004
    poszkodowanym nie jesteś Ty, tylko poprzedni właściciel(e).

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-13 19:28:40
    Od: czester<r...@i...pl>

    Witam.

    Wiec właścicielem jestem ja, natomiast dom kupilem od mojej cioci która tam
    jeszcze mieszka, ale to chyba już nie istotne :(.

    ALE, mam orzeczenie z 1984r. ze kopalnia stwierdza: " iż wskutek robót górniczych
    powstały szkoddy tak jak:
    - spękania ścian
    - rozregulowana stolarka okienna itp.
    - oraz wychylenie budynku z pionu
    Naprawianie szkody obejmowało tylko naprawe uszkodzeń (tj. spękania, itd.), ale
    nie usunięto najważniejszego: czyli prostowania budynku.

    To że roszczenia można składać tylko po 1996r o szkody to ok., ale nie została
    naprawiona szkoda która byla gloszona w 1984r.
    Czy mam jakieś szanse wygrać. Dziękuje za odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-03-13 21:33:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    czester [###r...@i...pl.###] napisał:

    Nie masz w zasadzie żadnej szansy wygrać. gdyby nie było tego
    protokołu, to wówczas jeszcze ona by było próbować dowieść, że szkoda
    powstała później, albo przynajmniej, że później się o nie
    dowiedzieliście. Ale skoro jest, to nie ma żadnej szansy, gdyż
    roszczenie się przedawniło.

  • 5. Data: 2006-03-14 15:06:59
    Od: czester<r...@i...pl>

    podnosze

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-03-14 17:11:51
    Od: czester<r...@i...pl>

    Witam
    Ale przez te przechylenie domu pękaja mi ściany czego nie było dwa lata temu i
    pewny jestem ze te szkody beda narastać i twożyć sie nowe szkody.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-03-14 18:35:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    czester wrote:
    > Ale przez te przechylenie domu pękaja mi ściany czego nie było dwa lata temu i
    > pewny jestem ze te szkody beda narastać i twożyć sie nowe szkody.

    Moje szczere współczucie nie wystarczy niestety, żeby uchylić zapisy
    kodeksu cywilnego. Przedawniło się. Żeby uniknąć problemu z nowymi
    szkodami, wyremontuj albo sprzedaj.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-03-15 16:03:52
    Od: czester<r...@i...pl>

    Witam
    Jeszcze jedno, w tym protokole z 1984r. jest napiane że dom jest pochylny, ale
    nie jest zaznaczone ile te pochylenie wynosiło.
    Jeżeli pochylenie domu nadal narasta to też nie mam szans na wygranie.
    Dziekuje za odpowiedzi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-03-15 20:57:28
    Od: czester<r...@i...pl>