  • 11. Data: 2005-05-17 06:24:06
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    > Tak, jezeli Poczta na to zezwolila swoim niedbalstwem. Tj. w tym wypadku
    > bank mogl przewidziec ze daje pieniadze osustowi. A bank czesto moze to
    > zrobic.

    Rozumem chyba nie odbiegasz od znajomej
    Niby jak bank mial przewidziec ze daje pieniadze oszustowi?
    Skoro ktos zna hasla ktore znac pownien tylko wlasciciel
    to dla banku wszystko jest ok
    Skoro nie umie sie utrymac hasel dla siebie to sie nie korzyta z takich kont

    Grzes

  • 12. Data: 2005-05-17 07:23:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Rafał Zrobecki [Mon, 16 May 2005 22:48:04 +0000 (UTC)]:

    > znajoma padla ofiara oszusta podajacego sie za bank
    > i proszacego o potwierdzenie danych zwiazanych z
    > logowaniem sie do serwisu bankowego on-line. Czy
    > w przypadku odpisania na takich e-mail-ofiara moze
    > ubiegac sie o odszkodowanie od banku?

    Czekaj, bo nie rozumiem. Twoja znajoma sama, z wlasnej
    woli, dala komus dostep do swojego konta, a teraz chce
    zeby bank jej oddal za to pieniadze?

    Jak zostawi klucz w zamku i sobie na miasto pojdzie to
    poleci do wlasciciela domu zeby jej odkupil skradzione
    w tym czasie rzeczy?

    Chyba nie lapie tego toku rozumowania... Wydaje mi sie,
    ze od takich rzeczy jak niepowazne zachowanie klienta i
    szastanie przez niego wlasnymi danymi, to bank raczej
    nie odpowiada. Bo niby dlaczego...?

    Kira

  • 13. Data: 2005-05-17 07:24:26
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: pizza [Mon, 16 May 2005 23:40:35 GMT]:

    > Tj. w tym wypadku bank mogl przewidziec ze daje pieniadze
    > osustowi. A bank czesto moze to zrobic.

    W jaki sposob?

    Kira

  • 14. Data: 2005-05-17 07:27:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Rafał Zrobecki [Mon, 16 May 2005 23:07:45 +0000 (UTC)]:

    > w jaki sposob bank moze zweryfikowac czy dana osoba
    > dostala taki email od oszusta czy nie oraz czy na niego
    > odpisala

    Nie moze. Bank nie ma dostepu do poczty e-mail swoich klientow.

    Kira

  • 15. Data: 2005-05-17 07:29:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

> [...]

    w tym czasie rzeczy?

    Chyba nie lapie tego toku rozumowania... Wydaje mi sie,
    ze za takie rzeczy, jak niepowazne zachowanie klienta i

  • 16. Data: 2005-05-17 07:37:26
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > Czy w przypadku odpisania na takich e-mail-ofiara moze ubiegac sie o

    Powinna sie ubezpieczyc od wlasnego blondynizmu ;-)

  • 17. Data: 2005-05-17 09:42:34
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Kira* wrote in <news:d6c677$c34$1@inews.gazeta.pl> :

    > Re to: pizza [Mon, 16 May 2005 23:40:35 GMT]:

    > W jaki sposob?

    chyba sa jakies systemy 'behawioralne' uczace sie typowego
    wykorzystania konta - ale jest to kosztowne i to tylko dobra wola
    banku. Na głupich uzyszkodnikow to i tak nie pomoze.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 18. Data: 2005-05-17 09:43:54
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: _ValteR_ [Tue, 17 May 2005 11:42:34 +0200]:

    > chyba sa jakies systemy 'behawioralne' uczace sie typowego
    > wykorzystania konta - ale jest to kosztowne i to tylko dobra
    > wola banku. Na głupich uzyszkodnikow to i tak nie pomoze.

    No dobra, ale zakladajac ze nawet tam sa i dzialaja -- co jest
    nietypowego w tym, ze ktos sie zalogowal na konto podajac
    prawidlowy login i haslo, i wykonal sobie przelew? Bo zakladam
    z opisu ze wlasnie tak to sie odbylo.

    Nie ma sily, system tego nijak nie moze wykryc.

    Kira

  • 19. Data: 2005-05-17 09:58:11
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-17 01:05, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A niby na jakiej podstawie bank miałby płacić za to, że znajoma jest, za
    > przeproszeniem, kompletnie głupia?

    Na takiej podstawie, że sam bank nie dba o bezpieczeństwo swoich
    klientów, jeśli jedynym sposobem weryfikacji jest hasło dostępu.
    Gdyby bank zapewnił dodatkowe środki bezpieczeństwa, to przestępca
    znając same hasło nie wiele mógłby zrobić.

    --
    Witiia

  • 20. Data: 2005-05-17 10:02:41
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Witiia [Tue, 17 May 2005 11:58:11 +0200]:

    > sam bank nie dba o bezpieczeństwo swoich klientów,
    > jeśli jedynym sposobem weryfikacji jest hasło dostępu.
    > Gdyby bank zapewnił dodatkowe środki bezpieczeństwa,
    > to przestępca znając same hasło nie wiele mógłby zrobić.

    A to jest fakt akurat, weryfikacja czlowieka po samym
    loginie i hasle jest z deka idiotyczna. Niektore banki
    do kompletu maja tez weryfikacje przelewu oddzielnym
    haslem, ale tez ustalanym raz na stale wiec rowniez
    lipa. W sumie to banki bez tokenow i hasel jednorazowych
    to powinno sie na /dev/drzewo spuszczac... Tylko kto ma
    o tym powiedziec klientom? :/

    Kira