  • 11. Data: 2016-02-03 09:21:11
    Temat: Re: odwołanie do sądu okręgowego
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chcesz zobaczyć zarządzenie o zwrocie pisma z dnia .... ?
    Albo w skrzynce pocztowej kopertę z adnotacją listonosza "odmowa przyjęcia listu,
    pisma należy składać w biurze podawczym sądu ul. ..." (autentyk z ubiegłego
    miesiąca)?

    -----

  • 12. Data: 2016-02-03 10:01:54
    Od: mirsio <m...@o...eu>

    W dniu 2016-02-03 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    pisma należy składać w biurze podawczym sądu ul. ..." (autentyk z ubiegłego

    To mamy jechac 150 km do sądu zawiezc pismo ??, no chyba tak to nie
    działa, wyslałam poleconym ze mam potwierdzenie nadania

  • 13. Data: 2016-02-03 10:19:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-03 o 10:01, mirsio pisze:

    > To mamy jechac 150 km do sądu zawiezc pismo ??, no chyba tak to nie
    > działa, wyslałam poleconym ze mam potwierdzenie nadania

    Lepiej pojedź i sprawdź. Ąę to wybitny specjalista. Tylko jeszcze
    cytowania nie ogarnia, ale nie wymagajmy wszystkiego ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-02-03 10:31:58
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2016, mirsio wrote:

    > a jak bedzie nie daj boze przegrana w okregowym to jest jeszcze szansa
    > gdzies sie odwołać? choc mysle ze teraz z adwokatem wygramy

    Ktoś już (w uproszczeniu) napisał, dodam dwa słowa: "odwołać"
    w rozumieniu podobnym do drugiej instancji już nie.
    Natomiast jeśli w trakcie procesu zostały popełnione błędy,
    że tak powiem, "prawne", możliwa jest jeszcze kasacja.
    Kasacja NIE odnosi się do meritum sprawy, ale np. do akcji
    typu (nie)uwazględnienie dowodów itp. i skutkuje odesłaniem
    sprawy do ponownego rozpatrzenia (już poprawnego).
    Jeśli wyrok zapadł lege artis, to mimo iż byłby niesprawiedliwy,
    w ogóle nie będzie w kasacji rozpatrywany.
    Chyba, że owa "niesprawiedliwosć" byłaby właśnie z naruszeniem
    prawa (np. wyrok aresztu, kiedy KK za dany czyn pozwala orzec
    tylko grzywnę - bez wnikania, czy kara sie należała czy nie).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2016-02-03 11:00:17
    Od: mirsio <m...@o...eu>

    Prosze mi napisać szczerze czy mam jechać czy nie? Bo to kosztuje,
    myślałam że wyślę listem poleconym i tyle :(

  • 16. Data: 2016-02-03 11:21:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-03 o 11:00, mirsio pisze:
    > Prosze mi napisać szczerze czy mam jechać czy nie? Bo to kosztuje,
    > myślałam że wyślę listem poleconym i tyle :(

    Przecież to twój adwokat składa.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-02-03 11:34:55
    Od: mirsio <m...@o...eu>

    ja wysłałam poleconym i on również poleconym

  • 18. Data: 2016-02-03 11:40:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-03 o 11:34, mirsio pisze:
    > ja wysłałam poleconym i on również poleconym

    Po cholerę dwa razy?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-02-03 11:44:54
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-02 o 17:52, mirsio pisze:
    > a jak bedzie nie daj boze przegrana w okregowym to jest jeszcze szansa
    > gdzies sie odwołać? choc mysle ze teraz z adwokatem wygramy

    Adwokat wygra na pewno. Kasę od klienta, sprawę niekoniecznie ;)

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2016-02-03 11:50:46
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-03 o 11:34, mirsio pisze:
    > ja wysłałam poleconym i on również poleconym

    Wystarczy wysłanie poleconym. Musisz mieć jedynie jakiś dowód
    potwierdzający złożenie pisma w sądzie lub urzędzie pocztowym w terminie
    7 dni od ogłoszenia wyroku.
    Wniosek o uzasadnienie nie musi spełniać jakichś szczególnych wymogów
    formalnych. Wystarczy zwykłe "proszę o doręczenie uzasadnienia wyroku w
    sprawie... z dn.... przeciwko, celem ewentualnego wywiedzenia apelacji".
    No i nie zapomnij podpisać się pod wnioskiem ;) (jest to jedyny możliwy
    brak formalny uzasadniający zwrot pisma celem uzupełnienia, co zresztą
    przerywa bieg terminu do złożenia wniosku o uzasadnienie).

    Jakiś tam aąęć itd wypisuje ci tu bzdury myląc wszystko z pozwem
    cywilnym i postępowaniem cywilnym.

    --
    Sonn