  • 1. Data: 2005-08-04 10:06:14
    Temat: Wyciągi bankowe
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Jak wiadomo np. ZUS potrafi sobie po siedmiu latach przypomnieć o
    niezapłaconych składkach itd. ;-) Nawet jeśli się je płaciło. No i tutaj
    mam zagrychę, bo jestem płatnikiem za siebie (działalność gospodarcza),
    no i jako dokumenty zapłaty mogę mieć albo wydrukowane z WWW potwierdzenia
    przelewu, albo zbiorcze, comiesięczne wyciągi. Tyle że i to i to to jest
    szmata tak naprawdę a nie dokument, bo zero na tym podpisów, ani nawet
    marnego stempla nie ma. Zastanawia mnie, jaką to będzie miało wartość
    kiedyś w sporze z ZUS. ZUSu się uczepiłem, bo typowe okresy przedawnień
    podatkowych i innych takich to 5 lat, banki też o ile mi wiadomo
    trzymają historię rachunków przez 5 lat, natomiast ZUS ma na dochodzenie
    swoich należności lat 10.

    No i właśnie - dopóki bank trzyma historię, to idę, proszę o
    potwierdzenia na wydrukowanym z WWW potwierdzeniu i coś to daje.
    Natomiast kiedy bank już usunie historię, to co ja wtedy zrobię?!
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-08-04 10:14:05
    Temat: Re: Wyciągi bankowe
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    > podatkowych i innych takich to 5 lat, banki też o ile mi wiadomo
    > trzymają historię rachunków przez 5 lat, natomiast ZUS ma na dochodzenie

    nie bedzie mialo wartosci niestety. banki wszystko kasuja po 5 latach.

    > No i właśnie - dopóki bank trzyma historię, to idę, proszę o
    > potwierdzenia na wydrukowanym z WWW potwierdzeniu i coś to daje.
    > Natomiast kiedy bank już usunie historię, to co ja wtedy zrobię?!

    zabezpieczysz sie oczywiscie i bedziesz mial potwierdzone wczesniej
    dokumenty

  • 3. Data: 2005-08-04 10:43:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > przelewu, albo zbiorcze, comiesięczne wyciągi. Tyle że i to i to to jest
    > szmata tak naprawdę a nie dokument, bo zero na tym podpisów, ani nawet
    Czy jestes pewien? Np w mBanku zeby otrzymac potwierdzenie z podpisem,
    pieczatka itp trzeba zaplacic i czekac. Mozna za friko wygenerowac sobie
    potwierdzenie z www, na ktorym jest napisane ze na mocy odpowiednich
    przepisow jest to wazne.
    Uczelnie to honoruja. Operatorzy telefonii komorkowej. ZUS takze
    (przynajmniej tam gdzie moja mama pracuje)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-08-04 15:42:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > pieczatka itp trzeba zaplacic i czekac. Mozna za friko wygenerowac sobie
    > potwierdzenie z www, na ktorym jest napisane ze na mocy odpowiednich

    a te "odpowiednie przepisy" czytałeś?
    Nie chce mi się teraz szukać, ale AFAIR one dotyczą czegoś
    nieco innego, a na wyciągach służą raczej do mydlenia oczu.

    pix

  • 5. Data: 2005-08-05 07:08:56
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > szmata tak naprawdę a nie dokument, bo zero na tym podpisów, ani nawet
    > marnego stempla nie ma. Zastanawia mnie, jaką to będzie miało wartość

    Wystąp do ZUS z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z płaceniem
    składek.
    I powtarzaj to co rok ;)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-08-05 07:35:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <y...@s...tlen.pl> napisal(a):

    > Wystąp do ZUS z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z płaceniem
    > składek.
    > I powtarzaj to co rok ;)

    Nie wiem, jak Sąd do tego podejdzie, ale sam ZUS w każdym razie leje sikiem
    prostym na swoje własne zaświadczenia. ;)
    --
    Samotnik