  • 1. Data: 2005-08-04 10:14:15
    Temat: wynajem bez umowy i nieplacacy lokator...
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Witam .
    zastanawia mnie kwestia praw lokatora ktory wynajmuje mieszkanie ale nie ma
    meldunku ani umowy o najem. Czy takiej osobie mozna poprostu wystawic
    walizki jesli przestanie placic?
    Rzecz w tym ze mam mieszkanie do wynajecia i pewna kobiete ktora jest w
    ciazy. Jesli spisze z nia umowe a ona okarze sie nieuczciwa to strace wiele
    tysiecy zlotych... O d razu wiadomo ze pozbycie sie jej z mieszkania jast
    praktycznie nimozliwe... Co w takiej sytuacji zrobic? Nie wynajmowac rodzina
    z dziecmi i kobieta w ciazy? Przeciaez oni tez gdzies musza mieszkac... A
    moze rozwiazaniem bylo by wynajac bez umowy?

    z gory dziekuje za porade

  • 2. Data: 2005-08-04 10:26:38
    Temat: Re: wynajem bez umowy i nieplacacy lokator...
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ma
    > meldunku ani umowy o najem. Czy takiej osobie mozna poprostu wystawic

    Rozumiem, że oprócz braku umowy podatek też nie był płacony?

    Wystawić walizki pewnie można. Tak samo jak wynajmujący może bezinteresownie
    donieść do Urzędu Skarbowego.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2005-08-04 10:42:33
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, że oprócz braku umowy podatek też nie był płacony?
    >
    > Wystawić walizki pewnie można. Tak samo jak wynajmujący może
    bezinteresownie
    > donieść do Urzędu Skarbowego.

    ale na co sie poskarzy? musi miec jakis dowod ze mi placil pieniadze nie?

  • 4. Data: 2005-08-04 10:44:56
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, że oprócz braku umowy podatek też nie był płacony?
    >
    > Wystawić walizki pewnie można. Tak samo jak wynajmujący może
    bezinteresownie
    > donieść do Urzędu Skarbowego.

    a jeszcze jedno... a mozna wynajac bez umowy i placic podartek?
    przeciez skoro nie ma umowy to od czego skarbowy mialby naliczyc ten
    podatek?

  • 5. Data: 2005-08-04 10:49:54
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Mariusz* wrote in <news:dcsrjk$pml$1@news.onet.pl> :

    > bezinteresownie
    >
    > a jeszcze jedno... a mozna wynajac bez umowy i placic podartek?
    > przeciez skoro nie ma umowy to od czego skarbowy mialby naliczyc ten
    > podatek?

    od dochodu? umowa może być ustna ;) nie wiem czy to wymaga szczególnej
    formy

    --
    Miłość to chemia, a sex to fizyka

  • 6. Data: 2005-08-04 12:34:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mariusz wrote:
    > Witam .
    > zastanawia mnie kwestia praw lokatora ktory wynajmuje mieszkanie ale nie ma
    > meldunku ani umowy o najem. Czy takiej osobie mozna poprostu wystawic
    > walizki jesli przestanie placic?
    Na jakiej zasadzie tam mieszka? Sam się wprowadził, czy jednak jakoś do
    tego mieszkania go wprowadziłeś
    W każdym razie wystawienie walizek, przy "inteligentnym" lokatorze
    skończy się dla ciebie sprawą w sądzie.
    jedyna metoda wystawienia walizek, to eksmisja przez komornika na
    podstawie wyroku sądu.

> [...]
    > tysiecy zlotych... O d razu wiadomo ze pozbycie sie jej z mieszkania jast
    zgadza się

    Co w takiej sytuacji zrobic? Nie wynajmowac rodzina
    > z dziecmi i kobieta w ciazy? Przeciaez oni tez gdzies musza mieszkac... A
    > moze rozwiazaniem bylo by wynajac bez umowy?

    Wynajęcie bez umowy dokładnie niczego nie zmienia.
    Jedynym rozwiązeniem jest posiadanie jakiegoś lokalu zastępczego marnej
    jakości, do którego eksmitujesz takiego lokatora.

  • 7. Data: 2005-08-04 12:44:17
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 8/4/2005 12:42 PM, Mariusz wrote :

    > bezinteresownie

    > ale na co sie poskarzy? musi miec jakis dowod ze mi placil pieniadze nie?

    Samo jej zeznanie jest dowodem. No i w końcu jakichś świadków na to, że
    mieszkała w wynajętym mieszkaniu mieć będzie. Szanse, że przekonasz US
    że za darmo pozwalałeś mieszkać obcej kobiecie oceniam na znikome...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 8. Data: 2005-08-04 12:46:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Szanse, że przekonasz US
    > że za darmo pozwalałeś mieszkać obcej kobiecie oceniam na znikome...

    I tak dowalą mu podatek.

  • 9. Data: 2005-08-04 14:10:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mariusz wrote:
    > a jeszcze jedno... a mozna wynajac bez umowy i placic podartek?
    > przeciez skoro nie ma umowy to od czego skarbowy mialby naliczyc ten
    > podatek?

    Umowa ustna...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-08-04 14:11:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > mieszkała w wynajętym mieszkaniu mieć będzie. Szanse, że przekonasz US
    > że za darmo pozwalałeś mieszkać obcej kobiecie oceniam na znikome...

    Dlaczego? Sprzątała, zapewniała towarzystwo... i nie tylko.