  • 1. Data: 2003-01-17 22:00:00
    Temat: odszkodowanie a podatek doch.?
    Od: "jasio" <m...@w...pl>

    Witajcie!
    Otóż, moja firma postanowiła się ze mną rozstać. Miałam tam kontrakt
    menedżerski. Z tytułu skróconego okresu wypowiedzenia zaproponowano mi
    odszkodowanie z informacją, że nie podlega ono podatkowi dochodowemu. Z
    drugiej strony, poinformowano mnie, że za odszkodowanie z tytułu zakazu
    konkurencji takiż podatek będę musiała odprowadzić. Powoływano się przy tym
    na jakieś przepisy KC, ale bez konkretnych wskazań. Sprawdzałam dziś - co
    Urząd i co fachowiec - inna opinia. Więc zgłupiałam, oczywiście! I niestety!
    A co Wy o tym sądzicie?
    pozdrawiam
    pa
    jasio

  • 2. Data: 2003-01-18 00:48:09
    Temat: Re: odszkodowanie a podatek doch.?
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > Urząd i co fachowiec - inna opinia. Więc zgłupiałam, oczywiście! I niestety!

    Ja to widzę trochę inaczej - odszkodowanie z tytułu skrócenia okresu
    wypowiedzenia podlega opodatkowaniu jako przychód ze stosunku pracy, natomiast
    odszkodowanie z tytułu tzw.klauzuli konkurencyjności jest zwolnione.

    Ciacho

  • 3. Data: 2003-01-18 00:56:19
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > odszkodowanie z tytułu tzw.klauzuli konkurencyjności jest zwolnione.

    Przepraszam pomyłka - ani jedno, ani drugie nie jest zwolnione. Wynika to jasno
    z art. 21 ust. 1 pkt 3. Zamiast zerknać do przepisu pomyślałem o orzeczeniach, a
    tu ustawodawca zrobił numer i wyłączył te przychody z zakresu zwolnienia.

    Ciacho