  • 1. Data: 2003-01-17 20:54:27
    Temat: Prwo jazdy ausrtyjackie, polskie prawo ??
    Od: "AnThRaX" <a...@m...pl>

    Witam.

    Wymieniłem polskie prawo jazdy na austryjackie bo miałem
    taką możliwość bez robienia kursu tam za granicą. Obecnie
    mieszkam jeszcze w Polsce, ale zamierzam po skończeniu
    szkoły wyjechać tam. Moje pytanie jest następujące.
    Czy mogę się poruszać pojezdem na polskich tablicach
    rejestracyjnych na austryjackim prawo jeździe ?? Czy
    potrzebuje jeszcze jakiś dokument ??
    Byłem dzisiaj się zapytać o tą sprawę w urzędzie miejskim
    w wydzialem komunikacji.Po upływie 15 s. o mały włos
    nie uszkodził bym tej pani co sobie siedziała za tym okienkiem,
    bo miała duże problemy ze zrozumniem mojego problemu.

  • 2. Data: 2003-01-17 21:18:35
    Temat: Re: Prwo jazdy ausrtyjackie, polskie prawo ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Rozumiem, że polskie prawko Ci tam zatrzymali, wydając ichniejsze - dziwne.
    No to wyrób sobie wtórnik w Polsce i tyle. Będziesz miał dwa prawa jazdy i
    jeden problem mniej - za jedyne 35 złotych.

  • 3. Data: 2003-01-18 08:17:11
    Od: "AnThRaX" <a...@m...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Rozumiem, że polskie prawko Ci tam zatrzymali, wydając ichniejsze -
    > dziwne. No to wyrób sobie wtórnik w Polsce i tyle. Będziesz miał dwa
    > prawa jazdy i jeden problem mniej - za jedyne 35 złotych.
    No tak, mogę tak zrobić, ale to dodatkowe koszta i nie 35 zl,
    a 80 zl teraz :/
    Głównie o to mi chodzi czy polskie prawo zezwala na poruszanie się
    tym prawo jazdy pojazdem na polskich tablichach rejestracyjnych.

    --
    Outzdrawiam
    ----= a...@m...p l=----

  • 4. Data: 2003-01-18 14:19:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Rodzaj tablic rejestracyjnych na kierowanym samochodzie nie ma nic do
    rzeczy. Prawo o ruchu drogowym:

    Art. 94. 1. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą,
    określone w konwencjach o ruchu drogowym, może kierować odpowiednim pojazdem
    silnikowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 6 miesięcy od
    daty rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu.

    Tak więc jeśli masz stały lub czasowy pobyt dłużej, niż 6 miesięcy w Polsce,
    musisz mieć polskie prawo jazdy. Dla obcokrajowców o polaków zamieszkałych
    stale poza krajem, ocenia się to po stemplu w paszporcie (ostatnia data
    wjazdu), Dla obywateli zameldowanych w RP niedopuszczalne jest - w świetle
    przytoczonego przepisu - posługiwanie się obcym parwem jazdy. Chyba, że
    mieszkają w Polsce mniej, niż 6 miesięcy.

  • 5. Data: 2003-01-18 15:43:56
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    > Robert Tomasik wrote:

    > Głównie o to mi chodzi czy polskie prawo zezwala na poruszanie się
    > tym prawo jazdy pojazdem na polskich tablichach rejestracyjnych.

    Tablice rejestracyjne samochodu nie maja tu nic do rzeczy. Mozesz na
    podstawie tego prawa jazdy kierowac przez 6 miesiecy po przyjezdzie do
    Polski, gdyz ustawa prawo o ruchu drogowym mowi:

    Art. 94. 1. Osoba posiadajaca krajowe prawo jazdy wydane za granica,
    okreslone w konwencjach o ruchu drogowym, moze kierowac odpowiednim pojazdem
    silnikowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 6 miesiecy od
    daty rozpoczecia stalego lub czasowego pobytu.

    A wczesniej/potem mozesz wymienic do prawo jazdy na polskie, ale oplaty sa
    jak w przypadku wydania po prostu nowego polskiego prawa jazdy.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-01-18 16:20:56
    Od: "AnThRaX" <a...@m...pl>

    Krzysztof wrote:

    > Tablice rejestracyjne samochodu nie maja tu nic do rzeczy. Mozesz na
    > podstawie tego prawa jazdy kierowac przez 6 miesiecy po przyjezdzie do
    > Polski, gdyz ustawa prawo o ruchu drogowym mowi:

    Dziękuje za odpowiedź.
    Lecz jeśli prowadził bym samochód w Polsce np który jest na tablicach
    austryjackich mając polskie prawo jazdy i nie siedział by obok
    właściciel samochodu nie mam prawa prowadzić takiego samochodu, chyba
    że jest podpisana jakaś tam "deklaracja" u notariusz.
    Jeśli się mylę proszę o zwrócenie mi uwagi, bo być może przepisy się
    zmieniły.