  • 1. Data: 2006-01-26 18:26:21
    Temat: odsetki od ZUS
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Wygrałam z ZUS sprawę ale nie zasądzono wówczas odsetek więc złożyłam osobny
    pozew i wygrałam w Sądzie Okręgowym, ale ZUS odwołał się do Sądu
    Apelacyjnego tak jak w poprzedniej sprawie. Sąd Apelacyjny w pierwszej
    sprawie utrzymał wyrok w mocy i ZUS wypłacił mi zaległą należność, ale nie
    wiem jak będzie tym razem.
    ZUS w apelacji pisze, że zaskarża wyrok w całości zarzucając mu naruszenie
    prawa materialnego, a w szczególności art.118 ust.1a ustawy z dnia
    17.12.1998 emeryturach i rentach z FUS /Dz.U.Nr 162 poz 1118 z późniejszymi
    zmianami.
    ZUS ponadto w tym odwołaniu domaga się o zasądzenie od powoda na rzecz
    pozwanego kosztów zastępstwa procesowego za obie instancje wg norm
    przepisanych.
    Jestem laikiem odnośnie prawa i bardzo proszę o poradę czy jest sens
    domagać się tych odsetek i czy jest możliwość wycofania sprawy przeze mnie.
    Oraz czy jeśli z ZUS nie ma przedstawiciela na sprawie to ma prawo domagać
    się kosztów zastępstwa procesowego?
    Przestraszyłam się tych kosztów, bo mogą być większe niż kwota odsetek.
    Maria

  • 2. Data: 2006-01-26 19:13:50
    Temat: Re: odsetki od ZUS
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maria napisał(a):
> [...]
    > się kosztów zastępstwa procesowego?
    > Przestraszyłam się tych kosztów, bo mogą być większe niż kwota odsetek.

    Wycofanie się na tym etapie postępowania nic ci nie da w zakresie kosztów.
    Ale jak znam życie ZUS nie reprezentuje żaden "fachowy" pełnomocnik,
    tylko ich pracownik, a więc żadnych kosztów nie będzie nawet w przypadku
    przegranej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-26 20:20:59
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się kosztów zastępstwa procesowego?
    > Przestraszyłam się tych kosztów, bo mogą być większe niż kwota odsetek.

    Z tym, że nikogo nie było w pierwszej instancji i w drugiej tym bardziej
    nie będzie.
    Na sprawie apelacyjnej o zaległości byłam i widziałam, że nie tylko u mnie
    nikogo z ZUS nie było ale na innych sprawach też nikogo nie było, więc
    jestem pewna, że tym razem też nie będzie.
    I właśnie jeśli ZUSu nikt nie reprezentuje na sprawie, czy może żądać
    kosztów zastępstwa procesowego?
    Byłam kiedyś ławnikiem i jak sobie przypominam, to ZUS występował o koszty
    jeśli ktoś był z ZUS na sprawie, a jak nie to nie było takiego żądania.