  • 1. Data: 2006-01-26 18:23:43
    Temat: co po smierci? temnica bankowa+prokurator
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    Klient zmarl, jeszcze kiedy zyl, prowadzone byly przeciwko niemu trzy
    postepowania karne, min. wyludzenia kasy od bankow, poslugiwanie sie
    falszywymi dokumentami itp. Teraz prokurator zada od jednego z bankow
    informacji na temat tego faceta. Mam w zwiazku z tym ptanie. Skoro facet nie
    zyje, to nie moze sie toczyc postepowanie ani przeciwko niemu, ani w
    sprawie. Wiec czy bank moze udzielic info prokuratorowi na temat tego
    klienta, czy oowiazuje go nadal tajemnica bankowa? Bo ja juz sama nie wiem.

    dziekuje z gory za podpowiedzi i odpowiedzi

    Asia

  • 2. Data: 2006-01-26 23:53:43
    Temat: Re: co po smierci? temnica bankowa+prokurator
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rg [###r...@a...pl.###] napisał:

    1) Czy prokurator wie, że gość zmarł? Bo może nie wie. Powiadomić go!

    2) Skoro facet zmarł, to konto należy do spadkobierców, a więc w sumie
    przeciwko nim powinno być prowadzone postępowanie, by istniały
    przesłanki zwolnienia z tajemnicy bankowej.

  • 3. Data: 2006-01-27 07:48:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > 2) Skoro facet zmarł, to konto należy do spadkobierców, a więc w sumie
    > przeciwko nim powinno być prowadzone postępowanie, by istniały
    > przesłanki zwolnienia z tajemnicy bankowej.

    Tu mam wątpliwości. Czy napewno konto należy? Czy tylko pieniądze z
    tego konta? Byłem kiedyś sparkobiorcą i bank odmówił mi wydania wyciągu
    z konta spadkodawcy za ostatni rok. Zgodzili się podać tylko aktualny
    stan.

  • 4. Data: 2006-01-27 21:33:19
    Od: macte animo<a...@k...pl>

    Prokurator może badać wszelkie okoliczności, moze te dane są mu potrzebne do
    jakiegos innego watku sprawy. Może chce ustalić najpierw czy czyn rzeczywiście
    popełniono i umorzyć sobie z innej przyczyny. Może podejrzewa, że byli pomocnicy,
    wspolsprawcy.
    Poza tym wydaje mi sie, ze prokurator moze sobie zarzadac, a do banku nie nalezy
    ocena takiego zadania, jesli jest ono formalnie poprawne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-01-27 22:01:10
    Od: macte animo<a...@k...pl>

    Skoro facet nie zyje, to nie moze sie toczyc postepowanie ani przeciwko niemu, ani
    w sprawie.

    Sądze, że postępowanie w sprawie jak najbardziej może się toczyć.

    -> http://usenet.pomocprawna.info