  • 1. Data: 2006-01-26 17:39:10
    Temat: Jak dostać mieszkanie.........?
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    W imieniu mojego znajomego który nie posiada sieci internetowej
    chciałbym zadać kolegom i koleżankom z grupy
    pytanie: jak dostać mieszkanie ?.

    Kolega chciałby się wyprowadzić od rodziców i zamieszkać w swoim
    lokum (wynajmowanym).
    Słyszałem że jest możliwość zapisania się w kolejkce po mieszkanie ( jak w
    alternatywach 4 ..che,che)
    Czy trzeba się zapisać w jakiejś spółdzielni, czy w urzędzie miasta?.

    Obiło mi się o uszy także że zapis na mieszkanie jest możliwy
    tylko dla ludzi ubogich
    poniżej pewnego poziomu dochodów.

    Czy ktoś dysponuje wiedzą na ten temat, i mógł by się z nią
    podzielić... ?.

    P.S. Zdaje sobie sprawe iż nim kolega dostanie mieszkanie z jakiegoś urzędu,
    to wcześniej mi kaktus na ręce wyrośnie,
    ale skoro kolega poprosił czemu nie wystukać parę zdań na
    klawiaturze........

    Dr.Endriu
    http://nmp1.w.interia.pl
    n...@i...pl

  • 2. Data: 2006-01-26 19:20:33
    Temat: Re: Jak dostać mieszkanie.........?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Dr.Endriu napisał(a):
    > P.S. Zdaje sobie sprawe iż nim kolega dostanie mieszkanie z jakiegoś urzędu,
    > to wcześniej mi kaktus na ręce wyrośnie,
    > ale skoro kolega poprosił czemu nie wystukać parę zdań na
    > klawiaturze........

    Szukałbym na stronie miejscowego urzędu gminy/miasta uchwały o zasadach
    wynajmu lokali.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-26 23:05:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dr.Endriu wrote:
    > Kolega chciałby się wyprowadzić od rodziców i zamieszkać w swoim
    > lokum (wynajmowanym).
    > Słyszałem że jest możliwość zapisania się w kolejkce po mieszkanie ( jak w
    > alternatywach 4 ..che,che)

    A nie szybciej i łatwiej normalnie wynająć wolnorynkowo?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 4. Data: 2006-01-27 09:29:00
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko dla ludzi ubogich
    > poniżej pewnego poziomu dochodów.
    >
    > Czy ktoś dysponuje wiedzą na ten temat, i mógł by się z nią

    Zapewne chodzi o TBS (Towarzystwo Budownictwa Społecznego).
    Warunkiem uzyskania lokalu w TBSie jest:
    1. Stosunkowo niski poziom dochodu (regulowany)
    2. Brak tytułu prawnego do lokalu w danej miescowości

    trzeba się zapisać i wpłacić opłatę wstępną, następnie czynsz za najem.

    istotą TBSu jest to, że TBS bierze kredyt na bardzo preferencyjnych
    warunkach z Banku Gospodarstwa Krajowego (ostatniego banku państwowego),
    przy czym nigdy go nie spłaca - ponieważ odsetki są preferencyjne, to z
    czynszu płaci się tylko odsetki.

    w TBSie często udziałowcem jest gmina, która najczęściej daje w aporcie
    grunty.

    Gdzie się dowiedzieć?
    1. Zapytaj w gminie
    2. Skorzystaj z usług pośrednika w obrocie nieruchomościami - tyle że nie za
    darmo... :(
    3. Gazeta lokalna/nieruchomościowa??
    4. http://www.google.pl/search?hl=pl&q=TBS&btnG=Szukaj&
    lr=lang_pl

    by the by - czynsz wcale nie jest taki niski

    pozdrawiam
    W,