    From: "mgma" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odsetki od ZUS
    Date: Thu, 26 Jan 2006 21:20:59 +0100

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:drb48t$7s2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wygrałam z ZUS sprawę ale nie zasądzono wówczas odsetek więc złożyłam
    osobny
    > pozew i wygrałam w Sądzie Okręgowym, ale ZUS odwołał się do Sądu
    > Apelacyjnego tak jak w poprzedniej sprawie. Sąd Apelacyjny w pierwszej
    > sprawie utrzymał wyrok w mocy i ZUS wypłacił mi zaległą należność, ale nie
    > wiem jak będzie tym razem.
    > ZUS w apelacji pisze, że zaskarża wyrok w całości zarzucając mu naruszenie
    > prawa materialnego, a w szczególności art.118 ust.1a ustawy z dnia
    > 17.12.1998 emeryturach i rentach z FUS /Dz.U.Nr 162 poz 1118 z
> [...]
    Z tym, że nikogo nie było w pierwszej instancji i w drugiej tym bardziej
    nie będzie.
    Na sprawie apelacyjnej o zaległości byłam i widziałam, że nie tylko u mnie
    nikogo z ZUS nie było ale na innych sprawach też nikogo nie było, więc
    jestem pewna, że tym razem też nie będzie.
    I właśnie jeśli ZUSu nikt nie reprezentuje na sprawie, czy może żądać
    kosztów zastępstwa procesowego?
    Byłam kiedyś ławnikiem i jak sobie przypominam, to ZUS występował o koszty
    jeśli ktoś był z ZUS na sprawie, a jak nie to nie było takiego żądania.