  • 31. Data: 2011-12-01 17:51:56
    Temat: Re: odrzucona reklamacja obuwia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W tym konkretnym przykladzie nie Ty kupiles, nie Ty reklamowales -
    > wiec pytam o to skad wiesz, ze w tym konkretnym przypadku sprzedawca
    > jest nieuczciwy?

    nie, to nie tak.
    Twierdze, że *o ile* jest nieuczciwy - ta nieuczciwośc powinna go zaboleć.
    P.S. Oczywiście ze nie JA - czepiasz się słówek?

    > Klient nie ma tu nic do powiedzenia? Skoro wybral ten sklep a nie ten
    > obok, gdzie cena butow jest o x razy wyzsza?

    oczywiście ze ma.
    Może kupic buty x razy drozsze bo marka, kolor, fason, wygoda i inne
    właściwości.
    Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w
    nim chodzic i nie powinien sie rozkleic przez 2 lata.
    No chyba, ze sprzedawca jasno okreslił zywotnosc buta np. buty do biegania,
    maks 20km tygodniowo a klient biega 100km tygodniowo - wtedy rzeczywiscie
    pomimo jakiejs wady buty, moznaby przyjac ze to z winy uzytkownika.
    itd.

    > Masz opinie producenta. Podwazasz ja? Argumenty jakies? Bo na razie to
    > jest tupanie i rzucanie fochem ;)

    Dlaczego tupanie.
    Oczywiscie cała dyskusja opiera się na pewnych założeniach.
    Załozenia te przedstawia kupujacy (co oczywiscie mozna oznaczac, ze nie
    jest obiektyweny), niemniej trudno dyskutowac w oparciu o cos innego.
    Zakładam wiec, ze kupujacy mowi prawde i w oparciu o to, co mowi wyciagam
    wnioski.

    Czy mozesz wytłumaczyc, dlaczego but moze sie rozkleic i dlaczego
    sprzedawca mogł miec w tym przypadku rację?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 32. Data: 2011-12-01 18:26:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-01 18:51, Budzik pisze:
    > Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w
    > nim chodzic i nie powinien sie rozkleic przez 2 lata.

    A skąd to założenie, że but (czy cokolwiek innego) nie powinno się
    rozkleić przez 2 lata?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-12-01 21:04:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > Niech nie zapomni od razu szukać nowego pomysłu na swój (?) sklep.

    A, było o prawie i skutkach prawnych, a nie umownych ;)
    W praktyce możesz mieć rację.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2011-12-01 21:16:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A skąd to założenie, że but (czy cokolwiek innego) nie powinno się rozkleić
    > przez 2 lata?

    Inaczej: jest domniemanie, że o ile nie ustalono inaczej lub nie reguluje
    tego przepis (jak np. w przypadku żywności, leków i innych takich), każdy
    towar konsumencki powinien spełnić wymogi ustawy "konsumenckiej".
    IMHO, oczywiście producent/dostawca/sprzedawca może zawrzeć w opisie
    towaru wyraźne zastrzeżenie "podeszwa jest materiałem eksploatacyjnym
    podlegającym wymianie raz na 6 miesięcy".
    Ale o ile w przypadku np. żarówki podświetlającej coś tam w urządzeniu
    zapomnienie producenta o takiej wzmiance ujdzie w tłumie na podstawie
    art.56 KC, o tyle niepodawanie że podeszwa jest z gatunku "materiał
    eksploatacyjny" nijak nie jest "zwyczajowe".
    To zaś prowadzi do wniosku wyżej - przy "normalnym" dla danego produktu
    użytkowaniu ma wytrzymać dwa lata (o ile wyraźnie nie zastrzeżono
    inaczej).

    Tak, doskonale pamiętam że domniemanie "normalności" dotyczy tylko
    6 miesięcy od sprzedaży :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2011-12-01 21:35:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > inaczej).
    >
    > Tak, doskonale pamiętam że domniemanie "normalności" dotyczy tylko

    Mam na ten temat bardziej liberalne podejście.

    2 lata to tylko przywilej zgłaszania reklamacji wad, które już istniały
    w momencie zakupu.

    Nijak nie wynika z tego, że produkt ma działać przez ten okres.

    Przykład żarówek z wyraźnym ograniczeniem - podałeś.

    Ale jest też - co napisałeś obok - doświadczenie życiowe sędziego.

    Jak kupuję skarpetki, to nie wymagam, aby nie dziurawiły się przez 2
    lata chodzenia.

    Podobnie może być z butami, przynajmniej niektórymi, gdzie granica
    będzie przebiegać głównie pod kątem ceny. Wiadomo, że nie oczekujemy
    takiej samej żywotności od butów zimowych za 30zł i 500zł.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2011-12-01 22:51:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie oceniam buta bo nie mam o nim zadnej wiedzy. Oceniam zachowanie
    > sprzedawcy, ktory przyjal reklamacje, poprosil o opinie producenta a
    > nastepnie odpowiedzial na reklamacje - nie uznajac jej. Nie zachował się
    > w sposob "widzialy galy co braly" - dlatego nie widze tej nieuczciwosci
    > sprzedawcy, ktora widzisz Ty.

    myslę, ze Gotfryd odpowiedział wyczerpująco.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 37. Data: 2011-12-02 00:49:24
    Od: robiq <r...@N...o2.pl>

    > nie podkresląłem tego specjalnie, ale załozenie ze "kupujacy ma rację"
    > przyjąłem za pewnik.
    > Dlaczego: but sie rozkleił a chyba nie powinien? Dodatkowo załozenie ze
    > kupujacy jest idiotą i chodził w butach które miały zły rozmiar uwazam za
    > delikatnie komediowe.

    Ja z kolei uważam, że rację mam, bo skoro przez ponad pół roku
    użytkowania obuwia nie miałem ani jednego otarcia, a chodziłem w nich
    niemalże codziennie. Kupując buty za 350 zł, czy to mało czy dużo,
    kwestia względna (dla mnie sporo), trochę dłużej się zastanawiam nad tym
    czy aby na pewno biorę dobry rozmiar. Tak też było w tym wypadku,
    przymierzałem chyba ze 3 rozmiary, żeby dobrać właściwy.
    Pod poniższym linkiem zdjęcie opinii:

    http://tiny.pl/h1z2k

    Tylko jak dla mnie coś tu jest nie tak, bo opinię dostałem na takiej
    kartce, pisana odręcznie, nigdzie nie ma pieczątki producenta, tylko
    pieczątka sklepu.

    Rozmawiałem z rzeczoznawcą, nie był on przekonany o mojej winie. Opinia
    na piśmie kosztowałaby mnie 30zł, potem wizyty u rzecznika praw
    konsumenta, federacji konsumentów, na co trochę czasu musiałbym
    poświęcić. Poza tym nie wiadomo jak producent odniósł by się do
    reklamacji, wcale nie jest powiedziane, że musi wymienić na nowe. Równie
    dobrze mógłby go tylko naprawić. Wobec tego odpuściłem sobie sprawę i za
    13 zł dokonałem naprawy. Niestety podejrzewam, że osoby rozpatrujące
    reklamacje, zwykle na to liczą, że klientowi nie będzie się chciało
    dochodzić swoich praw.

    Pozdrawiam
    Robiq

  • 38. Data: 2011-12-02 04:45:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisa?(a):

    [...]

    > myslę, ze Gotfryd odpowiedział wyczerpująco.

    Owszem. Ale czeka tez na odpowiedz, o tym skad sie wziela uczciwosc w
    tej dyskusji - a ja mysle, to to pytanie do Ciebie :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 39. Data: 2011-12-02 04:50:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    robiq napisa?(a):

    > http://tiny.pl/h1z2k

    Dobre, za chude stopy masz ;) (bo jak rozumiem, nie chodzi tam o
    rozmiar określający długość ale ten, czymkolwiek by nie był, opisujący
    tęgość stopy) :)

> [...]

    > 13 zł dokonałem naprawy. Niestety podejrzewam, że osoby rozpatrujące
    > reklamacje, zwykle na to liczą, że klientowi nie będzie się chciało

    Skieruj do producenta swoje rozczenie o zwrot tych 13 zł :)

    j.

  • 40. Data: 2011-12-02 08:52:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Owszem. Ale czeka tez na odpowiedz, o tym skad sie wziela uczciwosc w
    > tej dyskusji - a ja mysle, to to pytanie do Ciebie :)

    z punktu widzenia kupujacego mamy taką sytuację:
    - kupił buty
    - buty się rozkleiły - wada i powód do reklamacji wydają się być bezsporne
    - reklamuje towar
    - sprzedawca reklamuje u swojego dostawcy/producenta
    - ten odrzuca reklamacje wpisujac jako powód brednie o źle dobranym
    rozmiarze
    - sprzedawca, zamiast nie zgodzić się z ta opinia - przekazuje ja
    kupujacemu - w koncu formalnie dostał odpowiedz negatywna, to co go to
    obchodzi, ze przekaze klientowi odmowe.

    Nie wiem, czy to nieuczciwosc, czy tylko brak obsługi klienta na
    odpowiednim poziomie ale argumentacja "to nie my (sklep), to oni
    (producent)" mnie nie przekonują.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.