  • 1. Data: 2002-04-22 14:02:50
    Temat: odrebna wlasnosc
    Od: "annie" <e...@s...pl>

    Bardzo prosze, jezeli ktos wie, to niech krotko i wezlowato powie mi jak
    jest roznica (oczywiscie od strony formalo-prawnej) pomiedzy odrebna
    wlasnoscia mieszkania a wlasnoscia hipoteczna.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

    Ala

  • 2. Data: 2002-04-22 14:13:58
    Temat: Re: odrebna wlasnosc
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 22 Apr 2002, annie wrote:

    > Bardzo prosze, jezeli ktos wie, to niech krotko i wezlowato powie mi jak
    > jest roznica (oczywiscie od strony formalo-prawnej) pomiedzy odrebna
    > wlasnoscia mieszkania a wlasnoscia hipoteczna.

    Obydwa pojęcia są nieprecyzyjne.

    Odrębna własność lokalu (nie mieszkania) jest to forma własności związana
    z użytkowaniem lokalu mieszkalnego połączona ze współwłasnością w
    pozostałej części nieruchomości (nie służącej do celów mieszkalnych).
    Powstała w ten sposób wspólnota mieszkaniowa administruje się samorządnie
    ustalając opłaty i wydatki ponoszone z utrzymaniem nieruchomości.

    Własnością hipoteczną mylnie nazywa się spółdzielczą własność lokalu
    obciążoną hipoteką. Jest to ograniczone prawo rzeczowe, częściowo
    niezbywalne (w wersji lokatorskiej), albo też zbycie jest uzależnione od
    przyjęcia nabywcy w poczet członków spółdzieni.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)