  • 1. Data: 2003-02-04 13:03:30
    Temat: odprawa celna dysku na gwarancji
    Od: Bartosz Maruszewski <b...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Dzien Dobry.

    Wyslalem dysk twardy firmy Seagate do Holandii (dokladnie podalem przez
    znajomych, ktorzy wyslali go na miejscu z Holandii) na gwarancji. Dysk
    przyszedl do mnie wymieniony na nowy (nowszy model, inny fizycznie
    dysk), na fakturze napisane jest, ze nie ponosze zadnych oplat (no
    charge to customer), ale podana jest wartosc $50 dla celow urzedowych
    (value for customs purposes only). No i mam zaplacic polski VAT 22% od
    tych $50 oraz dodatkowo jeszcze 22% VATu od jakiejs oplaty frachtowej 34
    EUR. Dysk, ktory wymienialem kupilem na aukcji na Allegro i nie mam na
    niego rachunku/faktury, nawet nie wiem czy sprzedawce znajde.
    Poinformowano mnie, ze jedyna mozliwoscia nieplacenia cla/VATu jest
    pobranie jakiegos papieru przy wysylce dysku do holandii, ktory to
    papier mialby stwierdzic, ze spodziewam sie powrotu tego towaru, bo
    inaczej to nie ma szans. Nawet jesli teraz dostane papiery z Seagate, ze
    ja za nic nie placilem i dysk byl wymieniony na gwarancji.

    Jest jakas szansa dla mnie, zebym nie placil za wymiane gwarancyjna tyle
    samo co za drugi nowy dysk??? Jakies zaskarzenie tego gdzies, rzecznik
    praw obywatelskich, jakis sad administracyjny, cokolwiek. Mialem miec
    wymiane gwarancyjna za darmo a okazuje sie, ze prosciej bylo mi kupic
    nowy dysk.

    Zeby bylo zabawniej, to FedEx bierze sobie
    za przetrzymanie towaru 0,50 PLN za kg/1 dzien nie mniej niz 50 PLN
    netto powyzej 7 dni, wiec nie wiem czy oplaca mi sie przeciagac sprawe.

    Bartek M.
    --
    ____ _____ ____ # Bartosz Maruszewski B...@j...org.pl
    \__| | /___ # Tel. +48 501 453 621 ICQ: 23261748
    "Sztuka życia - to cieszyć się małym szczęściem"