  • 1. Data: 2003-02-04 11:37:45
    Temat: Usluga powszechna
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    Czy telewizja kablowa jest usluga powszechna w rozumieniu prawa
    telekomunikacyjnego?

    Czy operatora takiej telewizji obowiazuja jakies zasady co do terminu
    podpisania umowy, podlaczenia nowego abonenta itp (zgodnie z art 51 prawa
    telekomunikacyjnego)?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

    Ps
    Sorki, ze tak ciagle o to pytam, ale prawnikiem nie jestem, a wiem, ze
    kruczkow w prawie jest wiele :-(

  • 2. Data: 2003-02-04 12:24:42
    Temat: Odp: Usluga powszechna
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy operatora takiej telewizji obowiazuja jakies zasady co do terminu
    > podpisania umowy, podlaczenia nowego abonenta itp (zgodnie z art 51 prawa

    Zdecydowanie nie. Nie jest nia nawet telefonia komorkowa.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 3. Data: 2003-02-04 17:53:27
    Temat: Re: Usluga powszechna
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Zdecydowanie nie. Nie jest nia nawet telefonia komorkowa.

    do czego to sie odnosi, do uslugi powszechnej czy do zastosowania prawa
    telekom.?

    Jezeli do pierwszego - prosze o podstawe prawna.

    Jezeli do drugiego, to:
    1) dlaczego na zamowieniu od operatora telewizji kablowej widnieje tytul
    :zamowienie uslug telekomunikacyjnych
    2) w necie znajduje wiele zrodel mowiacych, o bliskim powiazaniu czy nawet
    wzajemnym rozszerzaniu sie prawa telekomunikacyjnego i prawa o radiofonii i
    telewizji?

    tutaj rowniez prosze o podstawy prawne.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 4. Data: 2003-02-04 18:47:38
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > do czego to sie odnosi, do uslugi powszechnej czy do zastosowania
    > prawa telekom.?

    Uslugi powszechnej

> [...]
    > 2) w necie znajduje wiele zrodel mowiacych, o bliskim powiazaniu czy
    > nawet wzajemnym rozszerzaniu sie prawa telekomunikacyjnego i prawa o

    Prawo telekomunikacyjne. Nie jest dlugie - mozna samemu poczytac
    :-)

    M.

  • 5. Data: 2003-02-05 07:20:16
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Prawo telekomunikacyjne. Nie jest dlugie - mozna samemu poczytac

    przeczytalem wstep, gdzie zazwyczaj wystepuja definicje stosowanych zwrotow,
    oraza pobieznie reszte, w poszukiwaniu tego wlasnie artykulu 51.

    we wstepie nie ma definicji uslugi powszechnej.
    przeszukiwanie dokumentu po slowach kluczowych usluga powszechna, tez nie
    daje zadowalajacych wynikow, podobnie jak przeszukiwanie internetu.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2003-02-05 13:13:59
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > przeszukiwanie dokumentu po slowach kluczowych usluga powszechna, tez
    > nie daje zadowalajacych wynikow, podobnie jak przeszukiwanie

    Pewnie inaczej szukamy...

    Art. 49 pkt.1 w calosci jest poswiecony definicji uslug powszechnych

    M.

  • 7. Data: 2003-02-05 13:34:13
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Art. 49 pkt.1 w calosci jest poswiecony definicji uslug powszechnych

    art 49 znam, ale nie jest to odpowiedz na moje pytanie, gdyz dotyczy tylko
    telefonii, a nie tylko telefon jest usluga powszechna, bo imho dostarczanie
    gazu, czy wody tez jest na zasadzie powszechnej.

    to czego szukam to odpowiedz na pytanie, czy kablowka jest usluga powszechna
    i jezeli tak to na mocy jakiego prawa - a najlepiej warunki jakie musi
    spelniac sluga, zeby mogla byc zaliczana do kategorii powszechnych.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 8. Data: 2003-02-05 13:39:47
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > art 49 znam, ale nie jest to odpowiedz na moje pytanie, gdyz dotyczy
    > tylko telefonii, a nie tylko telefon jest usluga powszechna, bo imho
    > dostarczanie gazu, czy wody tez jest na zasadzie powszechnej.

    Właśnie o to chodzi, że pojęcie "usługa powszechna" i związane z nią
    obowiązki dostawcy dotyczą tylko telefonii