  • 1. Data: 2003-02-04 12:59:37
    Temat: ciocia, mieszkanie i zakonnice
    Od: "Marta" <m...@p...fm>

    Witam
    Zwracam sie do Was z takim oto problemem:

    zarys sytuacji:

    W 1998 dałam swojej cioci pieniądze na wykup mieszzkania spóldzielczego na
    własność. Mieszkanie to oddalone jest od mojego miejsca zamieszkania 150
    kilometrów. Aby było ciekawiej nie mam żadnego pokwitowania tej sumy i tego
    faktu.
    Ciocia po zakupie mieszkania przywiozla mi wypis aktu notarialnego -
    testament w którym czyni mnie spadkobierczynią
    Ciocia ma 76 lat, pracowła w szpitalu, tam zaprzyjaźniła się z siostrami
    zakonnym..
    Na święta pojechała do tych sióstr zakonnych i tam zachorowała. Jest teraz
    szpitalu, straciła pamięć i żyje przeszłością. Choroba postępuje bardzo
    szybko.
    Rodzona siostra cioci to zakonnica, starsza od niej, jest ona w zakonie w
    innym mieście. Zakonnice z tego szpitala załatwiają cioci dom starców gdyż
    ciocia nie może mieszkać sama, musi mieć całodobową opiekę.Idzie im to
    bardzo opornie. Ciocia ma emeryturę którą teraz zakonnice pobierają.
    Ja niestety nie mogę często odwiedzać cioci ( sytucaja rodzinna ) , jednakże
    już niedługo mam zamiar sprowadzić ją do siebie aby zapewnić jej lepszą
    opiekę. Teraz odwiedziam ja w szpitalu, kupuje zalecone lekarstwa i
    "wspomagam" służbę zdrowia aby ciocia miala godne warunki
    Jestem jedyną krewną cioci, nie licząć siostry zakonnicy, starszej i bardzo
    schorowanej.

    Pytania:
    Czy cicocia moze zmienić testament? Zakonnice mogą jej coś podsunąć do
    podpisania i kiedy będą właścicielkami mieszkania mogą je sprzedać i
    pieniądze przeznaczyć na zakon. A ciocia zostanie bez perspektyw, mieszkania
    i pieniedzy.
    Co należy zrobić z mieszkaniem? Czy moge go np. sprzedać lub wynajać aby
    zapewnić lepszą opiekę medyczną dla cioci?
    Kto powinien opłacać mieszkanie? Czynsz, media? Aby społdzielnia nie
    wyeksmitowała cioci? Zakonnice pobierają cała emeryturę ale nie opłacają
    mieszkania, mówia iż pieniądze idą na potrzeby cioci ale to nie jest prawda,
    sama opłacam mieszkanie cioci , pielęgniarki aby zajmowały się nią
    zajmowały, kupuje lekarstwa itd

    Marta Podgórni

  • 2. Data: 2003-02-04 13:16:51
    Temat: Odp: ciocia, mieszkanie i zakonnice
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1od8o$3gb$...@a...news.tpi.pl...
    > Czy cicocia moze zmienić testament?

    to zalezy jak sie potoczą sprawy ...mozna wniesc o ubezwłasnowolnienie cioci
    i obalic testament a siostry raczej w stosunku do swoich podopiecznych znają
    te przepisy ...

> [...]
    > podpisania i kiedy będą właścicielkami mieszkania mogą je sprzedać i
    > pieniądze przeznaczyć na zakon. A ciocia zostanie bez perspektyw,

    bedzie miała opieke do śmierci u zakonnic ...

    > Co należy zrobić z mieszkaniem?

    wiele nie możesz zrobić ... to tylko testament ,który można obalić...

    Czy moge go np. sprzedać lub wynajać aby
    > zapewnić lepszą opiekę medyczną dla cioci?

    nie wolno nawet opiekunowi prawnemu bez udziału i zgody sądu dokonać zarządu
    majątkiem ...

    > Kto powinien opłacać mieszkanie? Czynsz, media?

    ciocia pewnie ma jakis dochód ...nalezałoby prawnie to wszystko uregulować

    Aby społdzielnia nie
    > wyeksmitowała cioci?

    j.w

> [...]
    prawda,
    > sama opłacam mieszkanie cioci , pielęgniarki aby zajmowały się nią

    uregulowac sprawe sądownie ...

    Sandra