  • 1. Data: 2007-01-22 08:43:47
    Temat: odołanie darowizny-kasacja wyroku?
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    witam!
    Dostalismy od tescia mieszkanie w drodze darowizny (notariusz i te sprawy).
    Jednak za poł roku teść odwołał darowizne, bo chciałem wziąć rozwód z żoną.
    Podał sparwe do sądu o odwołanie z przyczyn rażacej niewdziecznosći.
    Sąd nie dopatrzył się takowej w stosunku do teścia, ale jeszcze sąd chciał
    przesłuchać świadków w innym terminie. Ale teść niestety nie doczekał
    kolejnej rozprawy bo umarł. Więc teściowa podtrzymała roszczenie i to ona
    ponownie wniosła do sądu o odwołanie darwowizny.
    Po dwuletnim procesie teściowa przegrała , wyrok brzmał nie można odwołać
    tej darowizny. Wyrok miał klauzule wykonania bez możliwości odwołania.
    Teraz pytanie czy tesciowej przysługuje odwołanie czy tylko kasacja? a jak
    tak to w jakich terminach i czy powinieniem być o tym poinformowany przez
    sąd (bo ww. wyrok zapadł ponad pół roku temu )

    z góry dziekuje za pomoc w rozwiązaniu tej nurtującej sprawy

    PabloGT

  • 2. Data: 2007-01-22 08:53:40
    Temat: Re: odołanie darowizny-kasacja wyroku?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Teraz pytanie czy tesciowej przysługuje odwołanie czy tylko kasacja? a jak
    > tak to w jakich terminach i czy powinieniem być o tym poinformowany przez
    > sąd (bo ww. wyrok zapadł ponad pół roku temu )

    Najprawdopodobniej teściowej przysługiwała skarga kasacyjna, bo ta
    przysługuje w sprawach cywilnych o wartości przedmiotu zaskarżenia powyżej
    50 tys. zł.
    Skoro już minęło pół roku od wyroku, to pewnie jej nie złożyła (albo skarga
    została odrzucona z przyczyn formalnych), skoro nie dostałeś odpisu skargi
    (bo powinieneś dostać). Ale możliwe też, że coś w sądzie się ślimaczy. Poza
    tym teoretycznie Prokurator Generalny i RPO mają prawo złożyć skargę
    kasacyjną w imieniu strony do pół roku po wyroku.
    Najlepiej zadzwoń do sekretariatu wydziału, w którym wydano wyrok II
    instancji i spytaj, czy składano skargę kasacyjną.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-22 09:14:00
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    > Poza tym teoretycznie Prokurator Generalny i RPO mają prawo złożyć skargę
    > kasacyjną w imieniu strony do pół roku po wyroku.

    Dzięki wielkie, mogę prosić o wyjaśnienie co to jest RPO?
    Rozumiem, że prokurator to zrobi np: w przypadku kiedy okaże się ża ja
    teścia biłem wyzywałem otrułem itp (boże broń) ale nie w przypadku kiedy
    teściowa pokaże mu prawomocny wyrok w sparwie rozwodu ( został
    przeprowadzony w grudniu) z córką teścia.

    pozdrawiam

    PabloGT

  • 4. Data: 2007-01-22 09:24:42
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Dzięki wielkie, mogę prosić o wyjaśnienie co to jest RPO?

    Rzecznik Praw Obywatelskich

> [...]
    > nie w > przypadku kiedy teściowa pokaże mu prawomocny wyrok w sparwie
    > rozwodu ( został przeprowadzony w grudniu) z córką teścia.

    Tu nie chodzi o zwykłego prokuratora tylko Prokuratora Generalnego - on
    interweniuje, przynajmniej teoretycznie, "jeżeli przez wydanie orzeczenia
    doszło do naruszenia podstawowych zasad porządku prawnego".

    Więc sytuacje raczej rzadkie.

    Z praktyki powiem, że rozwodu z dzieckiem darczyńcy sądy nie traktują jako
    rażącej niewdzięczności uprawniajacej do odwołania darowizny. Poza tym masz
    prawomocny wyrok, więc możesz spać spokojnie.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-22 09:38:24
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

> [...]
    > rażącej niewdzięczności uprawniajacej do odwołania darowizny. Poza tym
    > masz prawomocny wyrok, więc możesz spać spokojnie.

    Jeszcze raz dzięki, teraz faktycznie bedę spał spokojnie.

    pozdrawiam

    Paweł

  • 6. Data: 2007-01-22 12:35:09
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Jakbys mial troche honoru, to nie musieliby sie z Toba sadzic, tylko sam bys
    oddal, co Ci sie nie nalezy, bo zawiodles te rodzine...

  • 7. Data: 2007-01-22 13:07:16
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jakbys mial troche honoru, to nie musieliby sie z Toba sadzic, tylko sam
    > bys
    > oddal, co Ci sie nie nalezy, bo zawiodles te rodzine...

    A widzisz i tu sie mylisz, chodzi o to że to było moje mieszkanie zreszta
    nie tylko to bo jeszcze inne nieruchomości. Niestety w firmie pojawił sie
    nieuczciwy wspólnik i wpędził mnie w kłopoty.
    Dbając o rodzinę, zufałem teściowi i przepisałem (lub przepisaliśmy) cały
    majątek na niego.
    Sprawy firmowe zostały naprawione nie lada wysiłkiem z mojej strony, a
    zajelo mi to 4 lata.
    Miedzy czasie żonka pokazala co jest warta, bo wiadomo i to jest moja wina
    ze nie zabrdzo mialem czas sie nia zając. Więc tylko pozostało zacisnąć zęby
    i poczekać na odpowiedni moment.
    Teść umową darwizny przekazal przepisany na niego majatek na nas wspólnie.
    Więc po tygodniu złozyłem pozew do sądu o rozwód. Jakież było jej zdzwienie
    że o wszytkim wiedziałem itd.
    Jesli chodzi o honor to zaproponowałem, że jej zostawie dom i samochód. Dla
    mnie mieszkanie (moje) samochód i oczywiscie firma bo tez była moja.
    Ale co sie okazało tesciowa poleciała do jakiegoś marnego adwokaciny i ten
    ją sie zająć pismami pozwami itd. Była Żonka wychwalała się wszytkim dookoła
    że "łosia" chodzi o mnie w samych kopytach zostawi.
    Jaki jest efekt sami widzicie, a Jej życze dużo szczęscia i co by nie brakło
    jej lakierów do malowania durnych wzorków na paznokciach.

    pozdrawiam wszytkich co się nie dali oszukać pod literą prawa

    PGT

  • 8. Data: 2007-01-22 13:32:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:
    > Jakbys mial troche honoru, to nie musieliby sie z Toba sadzic, tylko sam bys
    > oddal, co Ci sie nie nalezy, bo zawiodles te rodzine...

    Takie rady to możesz sobie na spotkaniach rodzin radia co ma ryja
    wygłaszać - tam i tak wszystkie wypowiedzi g*.* warte.

    A stąd - paszła won!