  • 1. Data: 2011-03-05 14:00:12
    Temat: odmowa przyjęcia mandatu - policja wmawia mi rozmowę przez telefon
    Od: trialUser <t...@t...net>

    witam,
    w dniu wczorajszym miałem przyjemność zostać zatrzymany przez policję na
    sygnale,
    sytuacja wyglądała tak,
    minąłem się z policją w okolicach przejścia dla pieszych, i zauważyłem
    jakiś gest policjanta (dopiero później to sobie skojarzyłem), ale nie
    odebrałem go do siebie tylko po prostu machnięcie, pojechałem dalej za
    jakieś 4 minuty usłyszałem radiowóz na sygnale, w lusterku zobaczyłem,
    że jadą za mną, zjechaliśmy w zatoczkę,
    na dzień dobry okazało się że rozmawiałem przez telefon, a ja nawet ich
    nie zauważyłem itp itd, ja informuję że nie rozmawiałem tylko trzymałem
    łokieć oparty o drzwi i dłonią podtrzymywałem głowę w okolicach ucha,
    dowiedziałem się że kłamię itp, po czym policja przystąpiła do
    "rutynowej" kontroli samochodu, maska z przodu maska z tyłu światła,
    gaśnica, trójkąt i nawet światłą przednie przeciwmgielne :),
    dopiero później zostałem poproszony o podejście pod radiowóz i dostałem
    mandat za rozmowę przez telefon,
    powiedziałem że nie przyjmę mandatu za coś czego nie zrobiłem, a to że
    podczas sprawdzenia samochodu, który jest sprawny, został zarejestrowany
    2 miesiące temu, więc przeszedł wszelkie kontrole,
    policjant poinformował, mnie że jeżeli jestem niewinny mogę dobrowolnie
    okazać mu telefon i skorzystamy z historii połączeń, zgodziłem się na
    takie coś natychmiast, pokazałem telefon, okazało się że mam połączenie
    sprzed około 5 minut jak minąłem się z policją, z tym że to połączenie
    było przed tym jak wyjechałem, byłem w sprawie służbowej w tej okolicy,
    wykonałem rozmowę, w celu określenie czy mogę jechać w jedno miejsce,
    zakończyłem rozmowę i pojechałem, za 5 minut minąłem policję, zostałem
    zatrzymany za kolejne 4 minuty, i tak powiedziałem, że nie jest to
    rozmowa wykonana na ulicy gdzie się mijaliśmy, tylko jak wyruszałem,
    niestety policjant stwierdził że telefon potwierdza ich wersję,
    powiedziałem że w takim razie mogą pokazać mi nagranie jak widzą mi
    telefon, i się spytałem czy rzeczywiście widział telefon, zostało to
    skwitowane, że telefon chowałem sprytnie w dłoni, ale oni tak widzieli,
    że rozmawiam,

    no i tak wypisali mi protokół do sądu, zostałem poinformowany, że
    zostanę wezwany na przesłuchanie do komendy, i tak to ogólnie wygląda,
    jedno wiem, nie rozmawiałem przez telefon, podczas jazdy, tym bardziej
    że 1 raz w życiu dostałem za to mandat powiedzmy 10 miesięcy temu i od
    tamtej pory nie prowadzę rozmów bez słuchawek, okazałem im ten telefon,

    jak to będzie dalej wyglądać, czy mam jakiekolwiek szanse? jakie będę
    musiał ponieść koszty tej całej sytuacji,

    pozdrawiam
    trial

    ps. wiem, że dobrze że nie jest to fałszywe skazanie za kradzież, czy
    morderstwo, ale jednak jak ktoś mi coś wmawia, to szlag mnie trafia,

  • 2. Data: 2011-03-05 14:40:36
    Od: "le fourmi" <f...@6...pl>

    zapłać 200zł i nie grzesz więcej

  • 3. Data: 2011-03-05 15:49:48
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 15:00:12 +0100, trialUser napisał(a):

    > jak to będzie dalej wyglądać, czy mam jakiekolwiek szanse?

    Raczej nie masz...

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 4. Data: 2011-03-05 16:43:19
    Temat: Re: odmowa przyjÄ?cia mandatu - policja wmawia mi rozmowÄ? przez telefon
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "KRZYZAK"

    > Raczej nie masz...

    I po co tak bezsensownie pisac? Do udowodnienia tego czy przez
    telefon w danym dniu i o danej godzinie sie rozmawialo wystarczy
    biling rozmow.
    AM

  • 5. Data: 2011-03-05 16:47:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-05 17:43, Hades pisze:

    > I po co tak bezsensownie pisac? Do udowodnienia tego czy przez
    > telefon w danym dniu i o danej godzinie sie rozmawialo wystarczy
    > biling rozmow.

    Wszystkich telefonów?

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-03-05 17:24:14
    Od: trialUser <t...@t...net>

    > I po co tak bezsensownie pisac? Do udowodnienia tego czy przez
    > telefon w danym dniu i o danej godzinie sie rozmawialo wystarczy
    > biling rozmow.

    no właśnie problem jest że 5 minut przed prowadziłem rozmowę, ale
    jeszcze nie jechałem bo dopiero startowałem, więc dlatego jest to trudne
    z mojej perspektywy, dlatego okazałem telefon do kontroli, jednak wg
    policji te kilka minut nie grało roli, stwierdzili, że widzieli, że go
    chowałem w dłoni :), bo samego telefonu nie mogli zobaczyć z prostej
    przyczyny gdyż był w kieszeni :),

    pozdrawiam
    trial

  • 7. Data: 2011-03-05 17:49:08
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I po co tak bezsensownie pisac? Do udowodnienia tego czy przez
    > telefon w danym dniu i o danej godzinie sie rozmawialo wystarczy
    > biling rozmow.

    z opisanej sytuacji wynika ze biling nie pomoze
    pomogloby gdyby operator mogl okreslic czy rozmowa byla prowadzona
    z jednego miejsca czy w ruchu ale dostep do takich danych to sf

  • 8. Data: 2011-03-05 18:02:38
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > samego telefonu nie mogli zobaczyć z prostej przyczyny gdyż był w kieszeni :),

    Sam sie wiec zdecyduj. Albo naprawde jestes niewinny albo cos krecisz.
    Skoro skonczyles rozmawiac o godzinie 14.37 a kontrol miala miejsce o
    14.42 to sprawa chyba jest prosta. Reszty trzeba bylo dopilnowac. Jesli
    funkcjonarjusze twierdza ze rozmowa prowadzona byla przez telefon jaki
    im okazales to informacja ta powinna znalezc sie w notatce i po sprawie.
    Reszta bedzie w bilingu.
    AM

  • 9. Data: 2011-03-05 18:06:47
    Od: trialUser <t...@t...net>

> [...]
    > funkcjonarjusze twierdza ze rozmowa prowadzona byla przez telefon jaki
    > im okazales to informacja ta powinna znalezc sie w notatce i po sprawie.

    nie prowadziłem rozmowy przez telefon prowadzać, kiedy to rzekomo mnie
    widział policjant, prowadziłem ją 5 minut wcześniej niż wyjechałem,

    jakbym rozmawiał to bym mandat przyjął, proste,
    nie mogli widzieć telefonu skoro go nie było,
    czyli tak rozmawiałem 15:22,
    z policją mijałem się około 15:27/28
    zostałem zatrzymany 15:31/32,
    wiec tak to wygląda naprawdę, a wiem jakim się może wydawać, i nie kręcę,

    pozdrawiam
    trial

  • 10. Data: 2011-03-05 18:10:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-05 19:06, trialUser pisze:

    > nie prowadziłem rozmowy przez telefon prowadzać, kiedy to rzekomo mnie
    > widział policjant, prowadziłem ją 5 minut wcześniej niż wyjechałem,

    Coś kręcisz:

    "mam połączenie sprzed około 5 minut jak minąłem się z policją"

    Samo się tam znalazło?

    --
    Liwiusz