eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zakup przez internet - zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2011-03-04 19:38:11
    Temat: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    1. zakupiłem towar w klepie, zapłaciłem, przesyłka dotarła
    2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego
    druku gwarancji
    3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3
    lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta
    4. Zwróciłem się do sprzedawcy o dostarczenie ważnego druku gwarancji, nie
    otrzymałem. Nawet nie wiem z kim gadam bo się nikt nie przedstawił (nawet
    stanowiskiem)
    . Twierdzi że mogę zwrócić towar (zakup przez Internet) w ciągu 10 dni o ile
    nie był używany (ale był)
    Chciałbym zwrócić towar ze względu na niezgodność towaru z umową, lecz
    twierdzi że nie mam takiego prawa.
    Na stronie sklepu nie ma informacji o postępowaniu w przypadku niezgodności
    towaru z umową
    Ściana.
    Może ktoś poradzi
    CEzarys



  • 2. Data: 2011-03-04 21:04:58
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin cezarys

    > . Twierdzi ?e moge zwróciae towar (zakup przez Internet) w ci?gu 10 dni o
    > ile nie by? u?ywany (ale by?)
    > Chcia?bym zwróciae towar ze wzgledu na niezgodno?ae towaru z umow?, lecz
    > twierdzi ?e nie mam takiego prawa.

    W ciągu 10 dni możesz zwrócić nieużywany bez podania przyczyn. W ciągu
    roku (albo dwóch, zależy) możesz powołać się na niezgodność towaru z
    umową i wtedy nie ma oczywiście znaczenia, czy towar był używany, czy nie
    (aczkolwiek sprzedawca nie musi wymienić, może też doprowadzić do stanu
    zgodnego z umową). Ogólnie poczytaj ustawę, ta akurat jest w miarę
    przejrzyście napisana.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 3. Data: 2011-03-05 13:19:14
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, to wrote:

    > begin cezarys
    >
    >> . Twierdzi ˙˙e mog˙˙ zwróci˙˙ towar (zakup przez Internet) w ci˙˙gu 10 dni o
    >> ile nie by˙˙ u˙˙ywany (ale by˙˙)
    >> Chcia˙˙bym zwróci˙˙ towar ze wzgl˙˙du na niezgodno˙˙˙˙ towaru z umow˙˙, lecz
    >> twierdzi ˙˙e nie mam takiego prawa.
    >
    > W ciągu 10 dni możesz zwrócić nieużywany bez podania przyczyn.

    Wyjaśnił że nie może (bo używał) więc nie ma powodu do dalszego
    rozważania tej wersji.

    > W ciągu
    > roku (albo dwóch, zależy) możesz powołać się na niezgodność towaru
    > z umową i wtedy nie ma oczywiście znaczenia, czy towar był używany, czy nie

    Ale pytający to *WIE*.
    Pytający chce się dowiedzieć jak interpretować *konkretny* stan:
    nie dostał gwarancji. Nie ma dowodu (że nie dostał).
    Sprzedawca twierdzi, że nabywca nie ma w tej sytuacji prawa
    do powołania się na "niezgodność".

    > (aczkolwiek sprzedawca nie musi wymienić, może też doprowadzić do stanu
    > zgodnego z umową).

    Sprzedawca odmówił. Nie ma więc potrzeby rozważania tej wersji.

    > Ogólnie poczytaj ustawę, ta akurat jest w miarę
    > przejrzyście napisana.

    Aleś mu "wyjaśnił" :>
    To zapodaj przepis który udzieli odpowiedzi na bardzo
    *konkretne* pytanie!
    Ogólnik który rzuciłeś dość mało wnosi...
    (przypominam: brak dowodu na nieotrzymanie gwarancji)

    pzdr, Gotfryd


  • 4. Data: 2011-03-05 20:56:00
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>


    > 2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego
    > druku gwarancji
    > 3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3
    > lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta

    A czy gwarancja musi mieć pieczątkę żeby była ważna? Gdzieś pisze, że
    sprzedawca ma wypisać tą gwarancję?
    Czy do zarejestrowania gwarancji na stronie jest ci potrzebna pieczątka na
    druczku ?

    12 lat sprzedaję sprzęt elektroniczny. 3/4 druków gwarancji dostaję bez
    pieczątek. Nigdy z powodu braku pieczątki nie było problemu.
    Czasem jest wymagane ksero faktury.

    To tak na marginesie bo może szukasz problemu tam gdzie go nie ma

    --
    PawełJ


  • 5. Data: 2011-03-06 11:50:25
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Wymogiem przedłużenie gwarncji do 3 lat (oferta sklepu ) jest posiadanie
    wypełnionej przez sklep gwarancji (Regulamin przedłużenia gwarancji do 3
    lat)
    Podczas zakupu (telefon) poinformowano mnie o 3 letniej gwaracji (dodatkowo
    nie było mowy o rejestracji gwarancji)
    Gwarntem jest inna firma (wszystko w odl > 200 km)
    Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?

    Taką opcję stosuje MediaMarkt, ale oni zawsze informują o możliwości
    sprawdzenia towaru (czytaj rozpakowania) i dopiero później podpisaniu
    gwarancji.
    Czyli dają WIĘKSZE uprawnienia dla klienta niż inni.
    CEzarys
    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4d72a361$0$2487$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> 2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego
    >> druku gwarancji
    >> 3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3
    >> lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta
    >
    > A czy gwarancja musi mieć pieczątkę żeby była ważna? Gdzieś pisze, że
    > sprzedawca ma wypisać tą gwarancję?
    > Czy do zarejestrowania gwarancji na stronie jest ci potrzebna pieczątka na
    > druczku ?
    >
    > 12 lat sprzedaję sprzęt elektroniczny. 3/4 druków gwarancji dostaję bez
    > pieczątek. Nigdy z powodu braku pieczątki nie było problemu.
    > Czasem jest wymagane ksero faktury.
    >
    > To tak na marginesie bo może szukasz problemu tam gdzie go nie ma
    >
    > --
    > PawełJ



  • 6. Data: 2011-03-06 19:15:11
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?

    Choćby na podstawie dowodu zakupu- faktury, albo numeru seryjnego
    urządzenia.
    No ale może ja mam takie szczęście do sprzedawców.

    --
    Pawełj


  • 7. Data: 2011-03-08 19:23:23
    Temat: Re: zakup przez internet - zwrot towaru
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Pomyśl. Po 1,5 roku gdy padnie firma sprzedająca to też?
    PS. Pytanie było inne
    CEzarys


    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4d73dd42$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?
    >
    > Choćby na podstawie dowodu zakupu- faktury, albo numeru seryjnego
    > urządzenia.
    > No ale może ja mam takie szczęście do sprzedawców.
    >
    > --
    > Pawełj


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1