    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odejście z pracy za porozumieniem stron
    Date: Thu, 13 Jan 2005 00:03:58 +0100

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 19:23:56 +0100, Feliks <f...@w...pl> napisał:

    > Sprawa jest taka:
    > Pracuj? w pewnej firmie ponad 4 lata i mam umow? na czas nieokre?lony.
    > Niedawno zaoferowano mi "posad?" w innej firmie i chcia?bym w miar?
    > bezbole?nie zmieni? prac?. Problem jednak w tym, ?e gdybym z?o?y?
    > wypowiedzenie to zmieni?bym prac? dopiero w maju ! W zwi?zku z tym b?d?
    > próbowa? si? jako? dogada? z pracodawc?, obawiam si? jednak, ?e mo?e si?
    > on na to nie zgodzi?. Co w takim przypadku?

    > 1. Czy w razie odmowy podpisania porozumienia stron przez pracowdawc? s?
    > jakie? inne mo?liwo?ci opuszczenia firmy?

    Porzucasz pracę. Pracodawca zwalnia cię dyscyplinarnie z powodu cięzkiego
    naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych. Smród w papierach i
    zasiłek dla bezrobotnych poszedł ganiać króliki.

    > 2. Czy podpisuj?c porozumienie stron lub sk?adaj?c wypowiedzenie
    > przys?uguje mi urlop w wysoko?ci proporcjonalnej do ilo?ci
    > przepracowanych w tym roku
    > dni?

    Przysługuje ci cały należny urlop. Albo ekwiwalent za niego. Ale jak
    wykorzystasz cały u poprzedniego pracodawcy to nie dostanisz nic u nowego.

    > Czy pracodawca mo?e (ale nie musi) da? wi?cej dni uropu czy te? nie ma
    > takiej mo?liwo?ci.

    Może dać ile chce Nazywa się to zwolnieniem od obowiązku świadczenia pracy
    :-)

    --
    Falkenstein
    skazania.