  • 1. Data: 2005-11-01 15:11:01
    Temat: odcinanie uslugi a oplata abonamentowa
    Od: Tithian <t...@s...pl>

    Witam
    tak mnie naszlo pytanie o zasadnosc pewnej sprawy.
    Zdazylo sie kiedys ze spoznilem sie z oplata za (nie bede reklamowal
    sieci) "satelite".
    Pomijam fakt ze zawiadamianie o zaleglosci to blokowanie dekodera.
    Chodzi mi o to ze do czasu uregulowania zaleglosci nie mozna ogladac a
    nie zwalnia to z ciaglosci oplaty abonamentowej. Czyli zakladajac:
    -mam oplacone do konca lutego
    -z dniem 1 marca zostaje mi zablokowany dostep za niezaplacenie za
    kolejny okres
    -powiedzmy ze pod koniec m-ca reguluje miesieczny abonament
    - z dniem 1 kwietnia (prima aprilis przypadkowy) dalej nie moge ogladac
    tv bo "zaplacilem zalegly abonament" czyli za marzec.
    -nie jestem zwiazany umowa lojalnosciowa obligujaca mnie do placenia
    przez jakis okres abonamentu miesiac w miesiac.

    Czy takie postepowanie dostawy uslug jest zasadne ? Czemu kaza placic za
    cos z czego nie mozna korzystac bo jest niezaplacone :)

    Pozdrawiam
    Tithian

  • 2. Data: 2005-11-01 15:33:32
    Temat: Re: odcinanie uslugi a oplata abonamentowa
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Tithian" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie postepowanie dostawy uslug jest zasadne ? Czemu kaza placic za
    > cos z czego nie mozna korzystac bo jest niezaplacone :)

    Twoje pytanie jest zarazem odpowiedzia.

  • 3. Data: 2005-11-01 18:27:43
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "Tithian" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > -nie jestem zwiazany umowa lojalnosciowa obligujaca mnie do placenia przez
    > jakis okres abonamentu miesiac w miesiac.

    Ale jestes zwiazany umową, która obliguje Cię do opłacania usług do np 10
    kazdego miesiaca. Program lojalnosciowy nie ma tu nic do rzeczy. To że go
    nie masz oznacza, ze mozesz rozwiazac umowę w dowolnym momencie nie ponosząc
    dodatkowych kar finansowych. Nie oznacza natomiast, ze nie musisz płacic

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-11-01 20:44:55
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "HaNkA_ReDhUnTeR" wystukał taki tekst:
    > Użytkownik "Tithian" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > np 10 kazdego miesiaca. Program lojalnosciowy nie ma tu nic do

    *umowa* lojalnościowa i *program* lojalnościowy to zupełnie różne sprawy ;-)

    wiem czepiam się...
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 5. Data: 2005-11-01 20:57:38
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu> napisał w wiadomości

    > wiem czepiam się...

    Dokładnie:-))

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-11-01 21:21:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> napisał
    w wiadomości news:dk8bv2$9hs$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > nie masz oznacza, ze mozesz rozwiazac umowę w dowolnym momencie nie
    > ponosząc dodatkowych kar finansowych. Nie oznacza natomiast, ze nie musisz

    Natomiast z drugiej strony konsument ma płacić za usługi, a nie za nie
    świadczenie usługi.
    Wg mnie firma świadcząca usługi ma 2 wyjścia, albo świadczy usługę, pomimo
    zaległości płatniczych,
    które może odzyskać na drodze sądowej. Albo przestaje świadczyć usługi, i
    może domagać się tylko
    pieniędzy za okres do momentu odcięcia sygnału. Do tego mogą dochodzić kary,
    za rozwiązanie umowy
    terminowej z winy abonenta, ale chyba nie można się domagać zapłaty za
    usługę której się nie świadczyło.

    Czy np. TP S.A. nalicza abonament za okres w którym telefon był
    odłączony? Wydaje mi się, że nie.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl

  • 7. Data: 2005-11-01 21:41:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tithian" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    Twoje pretensje były by jak uzasadnione, gdyby nie to, ze podpisując
    umowę wyraziłeś na takie postępowanie z ich strony zgodę. Bo co do
    zasady, to masz rację. Oni mają roszczenie o zapłatę, a Ty o usługę. Z
    tego, ze Ty się ze swojej części zobowiązania nie wywiązałeś wcale w
    ogólnym przypadku nie wynika,m ze oni mogą się niewywiązać ze swojej.

  • 8. Data: 2005-11-01 22:49:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tego, ze Ty się ze swojej części zobowiązania nie wywiązałeś wcale w
    > ogólnym przypadku nie wynika,m ze oni mogą się niewywiązać ze swojej.

    Prawo telekomunikacyjne generalnie nie reguluje tego typu spraw w
    stosunkach abonent-operator. Jednak jest jedno odstepstwo - usługi
    powszechne świadczone przez tzw. przedsiebiorcę wyznaczonego, ktore mogą
    być jakims odnośnikiem dot. tego typu regulacji. W przypadku, jeżeli
    abonent nie reguluje należności dłużej niż przez jeden okres
    rozliczeniowy, operator ma prawo ograniczyć świadczenie usług
    powiększających zadlużenie abonenta lub zawiesić ich świadczenie. Nie ma
    tu jednak mowy o tym, że podstawowa opłata, jaką jest abonament, jest
    równiez zawieszana. Oczywiście można się domyślać, że przesłanką do
    takich zapisów było świadczenie połaczeń telefonicznych. W przypadku
    operatora rozsyłającego sygnał telewizyjny z reguły nie ma mowy o
    usługach dodatkowo płatnych "za zdarzenie" czy " za czas".

    Mozna by się było zastanowić, jaką interpretację mogą w tym przypadku
    miec stosowne przepisy KC. Praktyka jednak jest taka, że abonament jest
    należny za cały okres trwania umowy abonenckiej, niezależnie od tego,
    czy abonent nie mógł korzystać z danej usługi w trakcie zawieszenia ich
    świadczenia.

    M.

  • 9. Data: 2005-11-01 23:04:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    > Prawo telekomunikacyjne generalnie nie reguluje tego typu spraw w
    > stosunkach abonent-operator. (...)

    No ale powątpiewam, czy akurat tutaj ten przepis ma zastosowanie.

    > Można by się było zastanowić, jaką interpretację mogą w tym
    przypadku
    > mieć stosowne przepisy KC. Praktyka jednak jest taka, że abonament
    jest
    > należny za cały okres trwania umowy abonenckiej, niezależnie od
    tego,
    > czy abonent nie mógł korzystać z danej usługi w trakcie zawieszenia
    ich
    > świadczenia.

    Moim zdaniem, o ile nie określa tego umowa, to operator odcinając
    sygnał jednocześnie zrywa umowę. A więc abonament się nie należy od
    momentu jej zerwania.

  • 10. Data: 2005-11-01 23:14:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem, o ile nie określa tego umowa, to operator odcinając
    > sygnał jednocześnie zrywa umowę. A więc abonament się nie należy od
    > momentu jej zerwania.

    Wzajemne stosunki określa
    a. umowa
    b. regulamin świaczenia usług

    Z reguły w każdym regulaminie są stosowne zpaisy na ten temat

    M.