  • 1. Data: 2005-11-01 15:33:08
    Temat: Plac na cmentarzu .. Pilne
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Witam !
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie ile może być warte miejsce na
    cmentarzu?
    Dodam tylko że jest to plac na cmentarzu przy ul. Ogrodowej w Łodzi, a więc
    jeden z zabytkowych cmentarzy tego miasta.
    Po prostu moja babcia ma takowy plac i chciałaby go sprzedać, ale nie mamy
    zielonego pojęcia jaka jest w tej chhwili wartośc takiej nieruchomości
    za wszelkie info serdecznie dziękuję .. :)

  • 2. Data: 2005-11-01 17:05:20
    Temat: Re: Plac na cmentarzu .. Pilne
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zielonego pojęcia jaka jest w tej chhwili wartośc takiej nieruchomości
    > za wszelkie info serdecznie dziękuję .. :)

    A twoja babcia ma akt notarialny własności tej nieruchomości? :-)

  • 3. Data: 2005-11-01 17:44:58
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > >

    > A twoja babcia ma akt notarialny własności tej nieruchomości? :-)

    Tak oczywiście że ma, ale na nim nie ma wartości :/

  • 4. Data: 2005-11-01 21:56:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Iza napisał(a):

    > Tak oczywiście że ma, ale na nim nie ma wartości :/

    Akurat ma ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-11-01 22:03:57
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    > Iza napisał(a):

    > Akurat ma ...

    Nie wiem jakim cudem można sprzedać coś co nie jest Twoją własnością .. ale
    ok niech Ci będzie. Ghmm przynajmniej ja nie należę do tego typu oszustów.
    Po prostu chcę się dowiedzieć jakie są ceny placów na cmentarzach a mnie tu
    się oskarża o próbę sprzedania czyjejś własności
    Dziękuję
    Iza

  • 6. Data: 2005-11-01 22:50:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Akurat ma ...
    > @ Johnson

    Bylo w wiadomosciach dzisiaj... pewnie jest to wykupiona kwatera w sekcji
    "dla zyjacych". Nie wiem, jaki to ma status prawny, niemniej merytorycznie
    chyba cos wnioslem do dyskusji :>

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-11-01 22:53:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Iza napisał(a):

> [...]
    > Po prostu chcę się dowiedzieć jakie są ceny placów na cmentarzach a mnie tu
    > się oskarża o próbę sprzedania czyjejś własności

    Po prostu starsi ludzie często nie zwracaja uwagi na takie drobiazgi
    (zresztą nie tylko starsi), a miejsce na cmentarzu - ich zdaniem - jest
    ich własnością na wieki wieków. Osobiście nie słyszałem (i przypuszczam,
    że odpowiadający w tym wątku też nie) o przypadku posiadania na własność
    działki na cmentarzu.

    Stąd nie istnieje pojęcie "ceny placu". Być może załatwia się te sprawy
    na lewo - Łódź ma "dobre" tradycje w interesie pogrzebowym ;-( - głosno
    o nich w całej Polsce.

    M.

  • 8. Data: 2005-11-01 22:55:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    Sprawa wymaga zbadania dokumentów ale mocno powątpiewam, czy posiadany
    przez Twoją babcie akt własności jest aktualny. Cmentarze są
    organizowane na terenach należących do gmin. Tak więc prawie na pewno
    Pismailer i Johnson mają rację dziwiąc się.

    Natomiast podejrzewam, że babcia ma po prostu nabyte prawo do pochówku
    w określonym miejscu cmentarza o którym przykładowo mowa w art. 8
    ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Ale to nie jest umowa
    własności, a jedynie jakieś tam ograniczone prawo rzeczowe. Trzeba by
    było przeanalizować umowę, ale podejrzewam, że to będzie prawo
    użytkowania, które zgodnie z art. 254 jest niezbywalne. I w tym
    momencie dyskusja o jego wartości traci cokolwiek sens.

    W praktyce operacja przeniesienia praw użytkowania jest możliwa do
    zrealizowania, ale wymaga udziału podmiotu będącego właścicielem
    gruntu. Wówczas może się to odbyć na zasadzie umowy trójstronnej, albo
    dwóch kolejnych umów z Twoja babcią o zrzeczeniu się praw i "nabywcą",
    który prawa nabywa. Nabywca płaci babci odstępne.

    Co do wartości takiego prawa, to miejsce ma wartość analogiczną do
    dzieła sztuki. Jest warte tyle, ile ktoś za niego zdecyduje się
    zapłacić.

  • 9. Data: 2005-11-01 23:15:39
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Pismailer