  • 1. Data: 2002-06-18 08:49:04
    Temat: Budowa na własnej działce
    Od: "Bolek" <n...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Nie jestem prawnikiem ;o(( i nie znam się na prawie, ale proszę o poradę.
    Mam taki przypadek:

    Na własnej działce chciałem postwaić malutki domek letniskowy. Niestety plan
    zagospodarowania na to nie pozwalał (właściwie, to tamtejszy plan pozwala
    wyłącznie na budowę - sic! muszli koncertowej). Mimo to zdecydowałem się
    rozpocząć budowę (wszak chodziło właściwie o małą altankę). Tuż po
    rozpoczęciu inwstycji pojawił się Nadzór Budowlany, sporządzony został
    protokół i wydana decyzja - samowola budowlana, do rozbiórki. Było to we
    wrześniu 2000. Od decyzji odwołałem się do Małopolskiego Inspektora Nadzoru
    Budowlanego, ale do dziś nie uzyskałem od niego żadnej odpowiedzi.
    Inwestycja stoi rozpoczęta i niszczeje, a ja nie mam pojęcia co robić dalej.
    Czy mogę zabezpieczyć budowę przed dalszym niszczeniem (wiąże się to z
    postępem prac budowlanych i kosztami).
    Słyszałem, że pojawiła się jakaś nowelizacja prawa budowlanego, która
    pozwala na podobne inwestycje po wniesieniu jakiejś opłaty. Czy to prawda?

    A wogóle, to z planem zagospodarowania jest tak: domku letniskowego nie
    pozwolili zbudować, a jak chciałem grunt uprawiać i poprosiłem o zgodę na
    budowę stodoły/budynku inwentarzowego do przechowywania narzędzi, siana itp
    (mieszkam w bloku na 4 piętrze), to otrzymałem odpowiedź, że to nie jest
    grunt orny i mogę tam zbudować ww muszlę. Czy da się jakoś ugryźć tych
    urzędasów???

    Proszę o jakiekolwiek sugestie.
    Pozdraiwam,

    Norbert