  • 11. Data: 2005-10-20 14:26:25
    Temat: Re: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
    Od: "Jgor" <a...@p...onet.pl>

    > Kodeks cywilny art 544-545

    ... tu jest tak:
    Art. 544.
    § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy
    na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

    Czyli płacę i chyba podpisuję odbiór "...po umożliwieniu mu zbadania rzeczy".
    Wprawdzie zapłaciłem wcześniej, ale czy nie należy rozumieć, że powinienem
    jednak mieć możliwości zbadania rzeczy przed podpisaniem odbioru?
    Po odbiorze to rzeczywiście mogę sobie badać....;-)

    Art. 545.
    § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
    pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i
    w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie
    przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać
    wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

    ... hm, można się zastanawiać co to znaczy "...zbadać przesyłkę w czasie i w
    sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju...". Drugie zdanie rzeczywiście
    mówi o czynnościach kupującego, ale tu też nie jestem pewnien, czy nie odnosi
    się raczej do przypadku, gdy kupujący odbierze rzecz, a potem stwierdzi to
    uszkodzenie. Wcale to nie musi być rownoznacze, że nie wolno mu zbadać rzeczy
    przed podpisaniem odbioru i po stwierdzeniu, że jest uszkodzona po prostu jej
    nie odbierać.

    Pozdrawiam
    Jgor

  • 12. Data: 2005-10-20 15:24:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> napisał:

    >Widocznie jestes tak czarujaca, ze głupiał doszczętnie ;)
    Niekoniecznie ;-) Jest to powód, oczywiście.
    Np. sklep internetowy Gral (niedawno korzystalem) wysyłając sprzęt
    komputerowy sugeruje, aby przed zapłatą otworzyć przesyłkę i sprawdzić
    czy wszystko się zgadza. Mają widać taką umowę z firmą kurierską.

    Artur Golański

  • 13. Data: 2005-10-20 20:05:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 20 Oct 2005 14:03:42 +0200, *KrzysiekPP*
    <news:MPG.1dc1a60661ca08e298a26d@news.task.gda.pl> napisał(a):

    > Widocznie jestes tak czarujaca, ze głupiał doszczętnie ;)

    Czarująca to jestem, ale to i tak nie ma nic wspólnego z przesyłką.
    Za przesyłkę przecież odpowiada kurier i jego obowiązkiem jest dostarczyć
    nienaruszony/nieuszkodzony towar.

    --
    Kaja

  • 14. Data: 2005-10-20 20:06:01
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Pewnie Komputronik i Idea też :-)

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2005-10-20 20:25:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czarująca to jestem, ale to i tak nie ma nic wspólnego z przesyłką.
    > Za przesyłkę przecież odpowiada kurier i jego obowiązkiem jest dostarczyć
    > nienaruszony/nieuszkodzony towar.

    co nie oznacza ze ma odpowiadac za walek zlecajacego przeslanie danej
    rzeczy.

    P.

  • 16. Data: 2005-10-20 20:37:35
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 20 Oct 2005 22:05:18 +0200, Kaja napisał(a):

    > Czarująca to jestem, ale to i tak nie ma nic wspólnego z przesyłką.
    > Za przesyłkę przecież odpowiada kurier i jego obowiązkiem jest dostarczyć
    > nienaruszony/nieuszkodzony towar.

    A może po prostu kurier jest ciekawski - i sobie myśli "cóż taka czarująca
    osoba może dostawać w takich paczkach?"? ;-)

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 17. Data: 2005-10-20 22:29:09
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 20 Oct 2005 22:37:35 +0200, *Olgierd*
    <news:matsp9ub39r4$.dlg@olgierd.gov.pl> napisał(a):

    > A może po prostu kurier jest ciekawski - i sobie myśli "cóż taka czarująca
    > osoba może dostawać w takich paczkach?"? ;-)

    Przecież kurier wie co jest w paczce, ma przecież w ręku dokumenty!

    --
    Kaja

  • 18. Data: 2005-10-21 05:43:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kaja napisał(a):

    > Za przesyłkę przecież odpowiada kurier i jego obowiązkiem jest dostarczyć
    > nienaruszony/nieuszkodzony towar.

    Owszem. Ale odpowiada za to przed Odbiorca a nie przed nadawca przesylki.

    j.

  • 19. Data: 2005-10-21 07:21:30
    Od: "Lola" <r...@v...pl>

    > Przecież kurier wie co jest w paczce, ma przecież w ręku dokumenty!

    Nie wie i nie ma prawa wiedzieć. Jeśli do paczki są dołączone dokumenty (na
    zewnątrz paczki) to tylko i wyłącznie aby klient podpisał np. kopię faktury
    lub wz jeśli nadawca tego zażadał. Firma kurierska standardowo odpowiada
    tylko i wyłącznie za dostarczenie przesyłki od nadawcy do odbiorcy w stanie
    zewnętrznym nienaruszonym. Za bezpieczne zapakowanie i ew. oznaczenia
    zewnętrzne typu "szkło" lub "ostrożnie delikatna przesyłka" odpowiada
    nadawca. Jeśli spodziewamy się przesyłki z zawartością która wymaga
    specjanego traktowania musimy skontaktować się z nadawcą aby dołożył
    wszelkich starań żeby opakowanie było bezpieczne i właściwie oznaczone.
    Kurier może rozpakować paczkę przed podpisaniem tylko na podstawie
    specjanej uwagi w liście przewozowym na życzenie nadawcy. W innym przypadku
    nie ma szans chyba że kurier jest głupi i lubi dokładać z własnej kasy.
    Jedyne czego można żądać to asystowania przy otwarciu przesyłki i spisaniu
    protokołu uszkodzenia/zawartości przesyłki - każdy kurier posiada taki
    formularz (MUSI POSIADAĆ). Wszystkie firmy kurierskie mają podobny regulamin
    dostarczania przesyłek, nadawca wysyłając taką przesyłkę robi to przecież
    wyłącznie po akceptacji tego regulaminu. Ludzie niedługo będą wymagać żeby
    kurier wyjaśnił im jak działa ten odkurzacz w paczce :/

    Raf
    co pracował jako kurier

  • 20. Data: 2005-10-21 07:35:34
    Od: "Lola" <r...@v...pl>

    > Owszem. Ale odpowiada za to przed Odbiorca a nie przed nadawca przesylki.

    Mylisz się, odpowiada wyłącznie przed nadawcą. W szczególnych przypadkach
    przed odbiorcą jeśli to on jest zleceniodawcą. Odbiorca musi wówczas
    zagwarantować odpowiednie zapakowanie towaru w miejscu nadania. Jeśli kurier
    w momencie przyjmowania przesyłki do nadania stwierdzi niedopełnienie tych
    czynności ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki.
    Są wyjątki od standardów ale wyłącznie na podstawie indywidualnych umów.
    Raf