  • 1. Data: 2005-10-20 10:14:54
    Temat: Wezwania o zapłatę czynszu
    Od: "fibolg" <f...@w...pl>

    Witam,
    Pierwszy raz jestem na tym forum, ale mamy problem i chciałem się poradzić
    fachowców. Zanjomi wynajmuja "ziemię pod kioskami" (kioski są własnością
    właścicieli). Tak na prawdę połączone są ze sobą bokami i niemożliwa jest
    rozbiórka jednego bez pozostałych. Jakiś czas temu (około pół roku) jeden z
    właścicieli zamknął interes i zwiał za granicę - od tamtego czasu nie płaci
    czynszu za swoją działkę. Tak na prawdę wartość zadłużenia przekroczyła już
    wartość kiosku. Pytanie teraz co zrobić z takim osobnikiem?
    Podobno jeżeli załorzy mu się sprawę cywilną, na którą nie odbierze
    "zaproszenia" i na którą się nie zjawi, sprawa zostanie umorzona i kosztami
    obciążony zostanie załorzyciel sprawy. Czy to prawda? Czy jest jakaś inna
    możliwość ściągnięcia tego Pana do Polski?
    Pozdrawiam i licze na pomoc
    Marcin

  • 2. Data: 2005-10-20 12:53:06
    Temat: Re: Wezwania o zapłatę czynszu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fibolg napisał(a):
    > Podobno jeżeli załorzy mu się sprawę cywilną, na którą nie odbierze
    > "zaproszenia" i na którą się nie zjawi, sprawa zostanie umorzona i kosztami
    > obciążony zostanie załorzyciel sprawy. Czy to prawda?

    Nie tak od razu i niekoniecznie.
    Jeśli znajomy nie wskaże adresu pozwanego (czyli - wysłana na wskazany
    adres przesyłka wróci z informacją że taka osoba tam nie miszka), to
    postępowanie zostanie zawieszone i przy bezczynności po 3 latach umorzone.
    Wtedy rzeczywiście opłaconego wpisu nikt nie zwróci.
    Ale można np. wnosić o ustanowienie kuratora dla doręczeń dla pozwanego
    nieznanego z miejsca pobytu (art.143-144 kodeksu postępowania cywilnego).

    KG

  • 3. Data: 2005-10-21 08:36:32
    Od: "fibolg" <f...@w...pl>

    > Ale można np. wnosić o ustanowienie kuratora dla doręczeń dla pozwanego
    > nieznanego z miejsca pobytu (art.143-144 kodeksu postępowania cywilnego).
    Mógłbyś napisać coś wiięcej, co proponujesz w takiej sytacji?

  • 4. Data: 2005-10-21 08:45:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fibolg napisał(a):
    > Mógłbyś napisać coś wiięcej, co proponujesz w takiej sytacji?

    ustalić czy przypadkiem pod ostatnio znanym adresem ktoś nie odbiera
    korespondencji
    ustalić czy i gdzie ta osoba jest zameldowana

    KG

  • 5. Data: 2005-10-21 09:39:48
    Od: "fibolg" <f...@w...pl>

    > ustalić czy przypadkiem pod ostatnio znanym adresem ktoś nie odbiera
    > korespondencji
    > ustalić czy i gdzie ta osoba jest zameldowana
    Wiadomo gdzie jest zameldowana i że mieszta tam teraz siostra tej osoby -
    korespondencji (z wiadomych przyczyn) nie odbiera - tych od znajomego z
    wezwaniem do zapłaty także myślę, że od sądu również nie odbierze... bo to
    sprawa nie do niej

    Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc
    Marcin

  • 6. Data: 2005-10-21 09:40:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fibolg napisał(a):
> [...]
    > wezwaniem do zapłaty także myślę, że od sądu również nie odbierze... bo to

    nie odbiera ignorując awizo czy informując, że brat nie mieszka?

    KG

  • 7. Data: 2005-10-21 09:52:09
    Od: "fibolg" <f...@w...pl>

    > nie odbiera ignorując awizo czy informując, że brat nie mieszka?
    Poczty nie odbiera ignorując awizo, a podczas rozmowy utrzymuje, że nie
    odpowiada za długi brata

  • 8. Data: 2005-10-21 09:57:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fibolg napisał(a):
    > Poczty nie odbiera ignorując awizo,

    sąd taką przesyłkę uzna za doręczoną...

    > a podczas rozmowy utrzymuje, że nie odpowiada za długi brata

    bo i nie odpowiada

    KG

  • 9. Data: 2005-10-21 10:00:17
    Od: "fibolg" <f...@w...pl>

    > sąd taką przesyłkę uzna za doręczoną...
    Czyli sugerujesz, że warto taką sprawę załorzyć? Sąd uzna przesyłkę za
    doręczoną. Pan się nie stawi raz... drugi... sprawa zostanie umorzona... a
    kiosk w międzyczasie się rozleci na naszej posesji i nawet nie będziemy mogi
    po nim posprzątać, bo to nie nasza własność?
    W rzeczy samej :)

  • 10. Data: 2005-10-21 10:01:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    fibolg napisał(a):
    > Czyli sugerujesz, że warto taką sprawę załorzyć? Sąd uzna przesyłkę za
    > doręczoną.

    i wyda wyrok zaoczny...

    KG