    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odbiór mieszkania
    Date: Fri, 31 Mar 2006 08:34:49 -0600

    t0mala wrote:

    > 2. w umowie okreslona jest kara, jaka deweloper placi za kazdy miesiac
    > opoznienia;

    jak jest liczone to opoźnienie. Do kiedy. Do momentu podpisania przez
    ciebie odpbioru technicznego lokalu, bo to możesz zrobić wcześniej, cy
    do momentu uzyskania przez developera pozwolenia na użytkowanie budynku.
    W pierwszym przypadku kara przestanie leciec jak podpiszesz, w drugim
    przypadku nie.

    > Pytania, na jakie bylbym niezwykle rad otrzymac odpowiedzi, brzmia:
    >
    > 1. czy w ogole deweloper moze wymagac ode mnie odbioru takiego (tzn.
    > znajdujacego sie w nieukonczonym budynku i nieodebranego przez Inspekcje
    > Budowlana) mieszkania?

    Wymagać nie, ale nie ma przeszkód, abyś odbiór techniczny samego lokalu
    zrobił.
    Oznacza to tylko, że lokal jest wykończony.
    Oczywiście jak coś jeszcze kopią przy instalacjach gdzie indziej i np.
    nie ma ciepłej wody, to nie ma mowy o tym, że lokal nadaje się do
    odbioru technicznego.

    > 3. czy z punktu widzenia prawa budowlanego moje mieszkanie - samemu bedac
    > ukonczonym, ale znajdujac sie w budynku w trakcie wykanczania - jest
    > gotowe/ukonczone?

    Lokal tak, ale nadal jest to budowa i zgodnie z prawem nie masz prawa
    tam zamieszkać. Oczywiście to tylko teoria, bo kto cię wywali jak
    zamieszkasz.

    > 3. czy podstawa odmowy odbioru mieszkania moze byc fakt nieodebrania budynku
    > przez Inspekcje Budowlana? o ile sie orientuje, bez pozytywnej weryfikacji
    > budynku przez IB nie moge uzytkowac lokalu, tzn. nie moge sie do niego
    > wprowadzic, ale odebrac pewnie moge - tylko czy musze.

    Nie jestem pewiem, chyba nie musisz.

    Zrób mu inny numer.
    Weź jakiegoś dobrego kierownika budowy i nie się z tobą przespaceruje.
    Nie ma mocnych, znajdzie 1000 usterek.
    Podłoga ma być pozioma, ściany pionowe, a odchyłka nie może wynosić
    więcej niż 3 mm na 2 m długości.
    Widziałeś kiedyś tak zrobione mieszkanie, bo ja nie.
    Okna mają być nieporysowane, a szyby w drzwiach do pokoju nie brzęczeć
    jak się w nie puknie.
    Jak odbierałem swoje mieszkanie, to majstra na budowie krew zalała.
    Miesiąc poprawiali.
    W ten sposób problem odbioru technicznego będziesz miał na miesiąc z głowy.

    > ... bylbym zobligowany do podpisania protokolu odbioru polega na tym, ze
    > stalbym sie tym samym wlascicielem mieszkania, a nie moglbym w nim zamieszkac;

    nie stałbyś się właścicielem mieszkania w żaden sposób.
    Jedynie akt notarialny uczyni cię właścicielem mieszkania.

    > ergo: ja dalej de facto nie mialbym mieszkania, ale o kary za opznienie
    > liczylyby sie tylko do dnia podpisania papieru...

    j.w. sprawdź w umowie.

    > 4. czy powinienem w ogole odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru - czy
    > lepiej udac sie na odbior, ale pisemnie odmowic przyjecia mieszkania, motywujac
    > to brakiem dokumenentow z Inspekcji Budowlanej?

    j.w.

    > 5. czy moge odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru, motywujac to
    > brakiem oficjalnego zawiadomienia o terminie odbioru?

    eee, bez sensu. to ci przysle za dwa dni na pismie i tyle.