    From: "Naveed" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ochroniarze w hipermarketach
    Date: Fri, 3 Oct 2003 13:06:30 +0200

    Witam,
    Mam takie pytanie. Wiem, ze ochroniarz w hipermarkecie nie ma prawa
    przeszukiwac i zagladac do moich toreb, ale czy ma prawo wymagać ode mnie
    paragonu i czy ja mam obowiązek mu ów paragon pokazać. Przytrafiła mi się
    niedawno taka sytuacja, wychodząc z kumplem ze sklepu zapiszczały bramki
    zabezpieczające. Ochroniarz podszedł do nas i poprosił o otwarcie toreb i
    pokazanie paragonu. Na to oświadczyliśmy, że toreb nie pokażemy, gdyż nie ma
    prawa gdziekolwiek nam zaglądać. Ochroniarz wezwał swojego kolege, który
    także kazał nam otworzyć torby i pokazać paragon. Uparliśmy się, że tego nie
    zrobimy i jeśli chcą to niech wezwą policję. Na co panowie oświadczyli, że
    to bez sensu bo tylko stracimy czas. My na to, że albo wzywają policję, albo
    idziemy do domu. Panowie kazali nam przejść jeszcze raz przez bramkę i tu
    okazało się, że nic nie zapiszczało. Zostaliśmu przeproszeni. O ile pewny
    byłem, że ochroniarz nie ma prawa zaglądać do moich toreb, o tyle nie jestem
    do końca przekonany jak jest z tym paragonem. Jeden z ochroniarzy
    powiedział, że jeśli mu nie pokażemy paragonu to on będzie uważał, że
    wszystko ukradliśmy (no i niby miał rację). Zatem pytam, może ktoś z Was wie
    jak jest z tym paragonem?

    Dzieki wielkiem
    Pozdrawiam,
    Naveed