  • 21. Data: 2009-10-10 19:58:32
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2009 o 21:20:53 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

    > a czy wy wiecie że DG nie musi posiadać siedziby???????
    > domyślam się ze ta osoba siedziby niemposiadała, bo dziwne by było
    > prowadzić DG w miejscu zamieszkania:O)
    > w każdym razie czy prywatne adresy i telefony osoby prowadzącej DG też
    > są jawne, czy to tylko korupcja i kupczenie danymi przez urzędasuf?:O)

    Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.
    Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    Oczywiście miejsce prowadzenia może się pokrywać z miejscem zamieszkania
    i nie ma w tym nic dziwnego.

    (*) Dla purystów: przez "miejsce" rozumiem tu także adres, nie tylko
    miejscowość

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2009-10-10 20:03:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Paź, 21:58, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.

    Racja.

    > Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia działalności
    > gospodarczej.

    Nie do konca. Jest siedziba przedsiebiorcy, przedsiebiorca moze byc
    osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza ;)

  • 23. Data: 2009-10-10 20:04:28
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <s...@a...pl>

    > Może zgłosić roszczenie i tyle

    Co tyle?

  • 24. Data: 2009-10-10 21:13:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2009 o 22:03:04 BK <b...@g...com> napisał(a):

    > Racja.

    > Nie do konca. Jest siedziba przedsiebiorcy, przedsiebiorca moze byc
    > osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza ;)

    I co to jest ta siedziba przedsiębiorcy wg Ciebie?
    Bo mi wychodzi niezbicie że w przypadku osoby fizycznej jest to jej
    miejsce zamieszkania,
    a tylko autorzy ustawy o swobodzie działalności się nie popisali.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2009-10-10 21:26:48
    Od: wombi <w...@o...eu>

    op23 pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl>

    > Może zgłosić roszczenie i tyle

    i tyle, że następnie zostanie np. pozwany.

  • 26. Data: 2009-10-10 23:27:52
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "BK" napisał:
    > Akurat w kategoriach prawnych kazda DG musi posiadac siedzibe i nie ma
    > fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

    to weź się przejdź do USa i weź stosowne druczki i poczytaj, bo taka
    możliwość jest jesli takiej siedziby po prostu nie posiadasz, no chyba że
    się znowu coś nowego wprowadziło?:O)

    > fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

    ha ha, a jaką siedzibę ma handlarz uliczny, albo hydraulik, może jego
    siedzibami są adresy wszystkich jego klientów?:O)

  • 27. Data: 2009-10-10 23:33:57
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomek" napisał:
    > Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.
    > Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia
    > działalności gospodarczej.

    ok, błąd w nazewnictwie, chodziło mi właśnie o miejsce prowadzenia DG, więc
    informuję cię że DG nie musi posiadać miejsca działalności, a konkretnie
    chodzi o to że nie musi to być konkretny adres a na przykład teren całej
    polski (np: w przypadku handlarzy, usługodawców itd itp:O)
    coś mi się zdaje że miejsca zamieszkania też nie musi posiadać, ale na pewno
    musi byc gdzieś zameldowany, ale oczywiście miejsce pobytu nie zawsze równa
    się miejscu zamieszkania:O)

  • 28. Data: 2009-10-11 12:40:03
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Że niby klient może skutecznie złożyć reklamację do niedziałającej już firmy
    > ???

    Gwoli ścisłości, to "firma" osoby fizycznej nie działa dopiero od chwili śmierci
    tej osoby.
    Rejestrowanie i wyrejestrowywanie działaności jest tylko zabawą w celu
    utrzymywania urzędników i nie ma żadnego wpływu ani na przedsiębiorcę ani, co
    ważniejsze, na jego klientów.

    --
    andreas

  • 29. Data: 2009-10-11 14:22:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2009 o 01:33:57 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

> [...]
    > pewno musi byc gdzieś zameldowany, ale oczywiście miejsce pobytu nie
    > zawsze równa się miejscu zamieszkania:O)

    Ale rejestrowałeś już działalność ?

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2009-10-11 14:23:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2009 o 01:27:52 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

    > ha ha, a jaką siedzibę ma handlarz uliczny, albo hydraulik, może jego
    > siedzibami są adresy wszystkich jego klientów?:O)

    Nie ma żadnej, bo jest osobą fizyczną. A jeśli chodzi o tzw. siedzibę
    przedsiębiorstwa
    to jest nią jego adres zamieszkania.

    --
    Tomek