  • 1. Data: 2006-12-12 18:29:03
    Temat: Zmiana adresu podmiotu gospodarczego.
    Od: Rafał / aS2 / Szmigiel <a...@w...net.pl>

    Witam.
    Jak wyglada sprawa ze zmiana adresu PG? Chodzi mi o kwestie zapewnienia
    'dochodzenia' korespondencji na stary adres. Czy jest taki obowiazek?
    Przykladowo... firma zmienia siedzibe, sklada wniosek w KRS, adres ulega
    zmianie w srode o 14:00. Co gdy dane z KRSu zostaly pobrane przed
    godzina 14? Wszelkie czynnosci cywilno-prawne powziete po godzinie 14
    tegoz dnia sa z bledem formalnym w postaci niewlasciwego adresu?

    Z gory dziekuje za informacje :)

    --
    Rafal Szmigiel <a...@s...wroclaw.net.pl>

  • 2. Data: 2006-12-13 19:17:56
    Temat: Re: Zmiana adresu podmiotu gospodarczego.
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Przykladowo... firma zmienia siedzibe, sklada wniosek w KRS, adres
    ulega
    > zmianie w srode o 14:00. Co gdy dane z KRSu zostaly pobrane przed
    > godzina 14?

    Adres w obrębie tego samego miasta np. w sp. z o.o. zmieniany jest
    uchwałą zarządu i obowiązuje od momentu podjęcia uchwały z tego
    co kojarzę. Złożenie wniosku do KRS jest tu tylko doprowadzeniem
    stanu w rejestrze do zgodności ze stanem faktycznym. Więc jeżeli
    ktoś wziął odpis o 13.55, a nowy adres został wpisany o 14.00, to i
    tak obowiązywał wcześniej.

    Co innego, jeżeli zmieniana jest siedziba spółki - czyli miasto.
    Wiąże się to ze zmianą umowy i jest przez to zmianą
    obowiązującą od momentu wpisania.

    Wszelkie czynnosci cywilno-prawne powziete po godzinie 14
    > tegoz dnia sa z bledem formalnym w postaci niewlasciwego adresu?

    To tak jak ze wszystkimi innymi danymi - bierze się odpis i tak
    naprawdę już po 5 minutach może być on nieaktualny. Ale to nie
    znaczy, że to właśnie anuluje umowy z tymi danymi. Powiedzmy, że
    ktoś podpisuje umowę o kredyt dla spółki - podpisując oświadcza,
    że dane zawarte w umowie są prawdziwe. Jeżeli wie, że w tym czasie
    adres uległ zmianie, to jest to poświadczenie nieprawdy i raczej to,
    a nie błąd formalny byłoby naruszeniem umowy. Przynajmniej takie
    jest moje zdanie.

    A kolegę interesuje sprawa od strony zawierającego umowę, czy od
    strony osoby, z którą umowa jest zawierana? ;-)

  • 3. Data: 2006-12-13 23:01:17
    Od: Rafał / aS2 / Szmigiel <a...@w...net.pl>

    baccate napisał(a):
    > A kolegę interesuje sprawa od strony zawierającego umowę, czy od
    > strony osoby, z którą umowa jest zawierana? ;-)

    Zlozylem pozew p. pewnemu stowarzyszeniu, ktore w zblizony sposob
    zmienilo swoj adres (w obrebie jednego miasta) i teraz skarzy wyrok.
    Zastanawiam sie czy mozna przed sadem dowiesc, ze mimo oczywistych
    uchybien formalnych nie mialo to wplywu na zdolnosc do obrony przez w/w
    stowarzyszenie.

  • 4. Data: 2007-01-02 18:27:48
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Rafał / aS2 / Szmigiel napisał(a):

> [...]
    > Zastanawiam sie czy mozna przed sadem dowiesc, ze mimo oczywistych
    > uchybien formalnych nie mialo to wplywu na zdolnosc do obrony przez w/w

    Wg przepisów - z tego co pamiętam, to jeżeli wpis został dokonany i
    ogłoszony w Monitorze Sądowy i Gospodarczym, to nie można
    zasłaniać się nieznajomością jego treści - czy jakoś tak,
    szczegóły w ustawie o KRS. Zależy więc, czy dane stowarzyszenie
    jest również przedsiębiorcą - wtedy jego wpisy są ogłaszane.
    Jeżeli stowarzyszenie jest non-profit, to wtedy nie, i być może
    wówczas taki przepis nie miałby zastosowania, a więc jedyna wiedza o
    danych stowarzyszenie pochodziłaby z odpisów. No a trudno, aby ktoś
    brał odpis co godzina, żeby być pewnym danych ;-) W końcu przyjmuje
    się 3-miesięczny okres ważności dla odpisu.

    Druga sprawa, to czemu miał służyć ten adres stowarzyszenia - czy
    to adres podany w pozwie, czy też może ten adres był używany w
    korespondencji ze stowarzyszeniem jeszcze wcześniej - np. w piśmie
    ponaglającym itp. ? Jeżeli stowarzyszenie zostało pozwane i w pozwie
    został podany stary adres, to podeprzeć się można tu odpisem z KRS
    z tym adresem - czy odpis został dołączony do pozwu? Nie jestem
    przekonany, by sąd procesowy uwalił pozew z takiego powodu. Jak się
    czegoś jeszcze dowiem, to napiszę. Byłbym niezmiernie wdzięczny za
    więcej szczegółów, co to zamieszania z tym adresem. :-)