  • 1. Data: 2006-12-12 17:40:39
    Temat: Komornik a Fundusz Inwestycyjny
    Od: "Rafi" <e...@w...pl>

    Mam takie oto pytanie.

    Czy dozwolona jest egzekucja komornicza z jednostek funduszu inwestycyjnego
    ?

    Pisząc inaczej czy komornik wykonując swoje czynności może zająć rejestr na
    krórym przechowywane są jednostki uczestnistwa

    funduszu inwestycyjnego i spieniężyć je na poczet zobowiązań.

    Jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat proszę o informację.

    Bardzo proszę również o jakieś odnośniki do artykułów lub ustawy na ten
    temat

    Z góry dziękuję

    Rawi

  • 2. Data: 2006-12-12 18:27:07
    Temat: Re: Komornik a Fundusz Inwestycyjny
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rafi napisał(a):
> [...]
    > krórym przechowywane są jednostki uczestnistwa
    >
    > funduszu inwestycyjnego i spieniężyć je na poczet zobowiązań.

    a dlaczego nie?

    KG

  • 3. Data: 2006-12-13 18:37:01
    Od: "carlosky" <P...@G...pl>

    Użytkownik "Rafi" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na krórym przechowywane są jednostki uczestnistwa
    >
    > funduszu inwestycyjnego i spieniężyć je na poczet zobowiązań.

    moze
    ale za to na OFE nie moze wejsc, tylko ewentualnie na wypłacaną potem
    emeryture..

    BlueSKY!
    carlosky
    A6&FZ6&6na9;)
    www.skydive.pl

  • 4. Data: 2006-12-13 20:45:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "carlosky" <P...@G...pl> napisał w wiadomości

    > ale za to na OFE nie moze wejsc, tylko ewentualnie na wypłacaną potem
    > emeryture..

    A tak z ciekawości, jak to wygląda w przypadku III filaru?

  • 5. Data: 2006-12-13 20:53:51
    Od: "Rafi" <e...@w...pl>

    Z tego co mi się udało dowiedzieć to
    tylko ubezpieczenie na życie zgodnie z ustawą chroni 75% wartości polisy
    przed egzekucją komorniczą
    25% może zająć ale tylko przy wypłacie środków
    ale nigdzie w necie nie mogę znaleźć fachowego artykułu na ten temat

    Ponawiam więc prośbę do szanownych grupowiczów o jakieś odnośniki do
    artykułów lub ustawy na ten
    temat

  • 6. Data: 2006-12-14 13:45:40
    Od: l...@m...pl

    Kodeks cywilny

    Art. 831. § 1. Nie podlegają egzekucji:
    []
    5) świadczenia z ubezpieczeń osobowych oraz odszkodowania z
    ubezpieczeń majątkowych, w granicach określonych w drodze
    rozporządzenia przez Ministrów Finansów i Sprawiedliwości; nie
    dotyczy to egzekucji mającej na celu zaspokojenie roszczeń z tytułu
    alimentów.

    a rozporządzenie ogranicza tą egzekucję na mocy art. do 3/4

    www.multiore.pl II filar OFE