  • 101. Data: 2010-11-18 19:47:30
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-18 19:39, Krzysztof pisze:

    > wiadomości news:ic3rf9$6qu$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale z drugiej strony jaki sens miałoby wystawienie faktury i czekanie aż
    > ktoś ją odbierze?

    dla potrzeb rozliczenia VATU ? :)

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 102. Data: 2010-11-18 19:49:28
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Kotlet" <K...@n...eu> napisał

    > dla potrzeb rozliczenia VATU ? :)

    Chcesz powiedzieć, że nikt niczego bardziej nie pragnie, jak rozliczenia
    VATu należnego? ;-)

    K.

  • 103. Data: 2010-11-18 19:59:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

    > Ja się spotkałem :)
    > art 22.2. uor
    > "Błędy w dowodach źródłowych zewnętrznych obcych i własnych mozna
    > korygować_jedynie_przez
    > wysłanie kontrahentowi odpowiedniego dokumentu zawierającego
    > sprostowanie, wraz ze stosownym
    > uzasadnieniem, chyba ze inne przepisy stanowią inaczej"
    >
    > _Jedynie_oznacza, jak sądzę, że nie można postępować inaczej niż
    > zaleca przepis z ustawy. Dyskusyjne jest tu

    Plus dla Ciebie za paragraf. Zajrzałem nawet do Rozporządzenia
    w sprawie faktur i tam jest też o zmianach "po wystawieniu" faktury.
    Ale jeśli na etapie tworzenia
    faktury coś tam zmienię i przekreślę, to taki będzie po prostu oryginał.
    Skoro w tym artykule - o znaczacym numerze - mowa jest o korygowaniu błędów
    i wysyłaniu kontrahentowi, to oznacza, ze dotyczy dokumentów wprowadzonych
    do obrotu.
    Tu zgoda. Wymagamy korekt itd, ale jak na etapie tworzenia np ręcznie
    faktury pomylę się pięć razy,
    to stawiam parafki i taki jest po prostu oryginał.

  • 104. Data: 2010-11-18 20:39:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet" <K...@n...eu> napisał w wiadomości

    > dla potrzeb rozliczenia VATU ? :)

    No tak. Tylko, jak tej faktury nie wyślesz, to raczej zapłaty nie
    dostaniesz.

  • 105. Data: 2010-11-18 20:48:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 15:18, Andrzej pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Ano ;-)
    > Z ciekawości - czy Twoi odbiorcą nie marudzą, jak dostają fakturę w
    > PDFie, a nie pocztą?

    Zależy którzy. Ci akurat nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 106. Data: 2010-11-18 20:51:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 18:35, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A czy nie masz możliwości dopisania takiej adnotacji już w samej treści
    > faktury, w jakimś polu "opis" czy "szczegóły" (nie wiem, jak to u Ciebie
    > wygląda)?

    Problem w tym, że nie da się w MKRP usunąć z faktury zapisu ,,Data
    płatności: YYYY-MM-DD'' i on stoi w sprzeczności z zapisem, który mogę
    spokojnie owszem, wklepać na fakturę, choćby dając dłuższy opis sposobu
    płatności. Tylko niestety będzie:

    sposób płatności: przelew, 14 dni od daty ostrzymania
    data płatności: YYYY-MM-DD

    > Poza tym wydaje mi się, że jeśli masz taką oddzielną umowę, to
    > nieistotne, jaki termin płatności będzie widniał na fakturze, ponieważ
    > wiążące jest to, co ustaliliście właśnie w umowie.

    Tak naprawdę to chodzi o Wytyczne Organu, bo faktura jest za cykliczne
    usługi i nawet jakby płacili mi 3 tygodnie po terminie, to bym to olał.
    No ale Organ się czepia, więc robimy taki zapis.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 107. Data: 2010-11-18 20:57:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/18/2010 08:46 PM), Kotlet wrote:

    > a to dlaczego , ide do siedziby i jak chce to jest dla mnie jedna
    > przeznaczona ktora musza mi wydac jak reke wyciagne, to samo moim
    > zdaniem z paragonem,

    Sęk w tym że w tym podwątku dyskutujemy w ogóle o takim szczególe, czy
    wystawca faktury ma ją obowiązek wydać odbiorcy. Czy to jest jego
    zobowiązanie wobec odbiorcy (nakazane ustawą) i wtedy czy rzeczywiście
    klient jest wierzycielem, czy też nie - i dozwolone prawnie jest że ktoś
    przychodzi po fakturę a ty mu mówisz "nie dam".

    Chciałem zerknąć do ustawy i rozporządzenia żeby zobaczyć jakimi słowami
    to jest dokładnie zapisane i nie znalazłem nic (nie znaczy że tego nie
    ma - pobieżnie patrzyłem) co by zobowiązywało sprzedawcę do wydania
    faktury klientowi.

    Wychodzi mi więc że obowiązek wystawienia faktury jest takim samym
    obowiązkiem jak obowiązek prowadzenia KPiR, ewidencji sprzedaży i tak
    dalej.

    p. m.

  • 108. Data: 2010-11-18 21:11:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 15:16, Andrzej pisze:
    > Na tyle, ile ja korzystam z newsów (a raczej piszę), to wystarczy i OE ;-)
    > Mam nadzieję, że teraz już dobrze skonfigurowałem i nic nie kaszanię.

    Jest OK.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 109. Data: 2010-11-18 21:13:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Zależy którzy. Ci akurat nie.

    Dodam, że ci co marudzą, to i tak przyjmują PDFy, tylko przy okazji
    wizyty im stawiam sztempelka i podpisuję, ale dzięki PDFom już wcześniej
    se to księgują, opisują, sztempelkują swoim sztempelkami etc.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 110. Data: 2010-11-18 21:16:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 15:54, Maddy pisze:
    > Od kiedy to polski minister może narzucać, jak ma wyglądać czeska
    > faktura? Albo niemiecka, angielska czy rumuńska?

    Pewnie nie może, ale pytanie czy taka niezgodna faktura może być
    księgowana w Polsce. Bo w sumie jak Minister Republiki Bananów I
    Pomarańczy na Wyspie Ciapata-Hakata uzna, że fakturą jest liść z banana,
    a kwota jest wycięta nożykiem w zapisie HEX to zapewne polski Minister
    mu może podskoczyć, ale niekoniecznie można taki liść banana w Polsce
    zaksięgować.

    Tak przynajmniej ja sobie rozumuję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek