  • 1. Data: 2005-11-01 20:41:17
    Temat: obelgi i groźby w sieci
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Witam,

    jakie kroki można poczynić jesli *nieletni* (łatwy do zidentyfikowania, bo
    podaje swoje dane osobowe i zdjęcia w profilu usera)
    zamieszcza w publicznym serwisie (board) obelgi i wyzwiska lub też
    artykułuje groźby karalne (np morderstwa, lub uszkodzenia ciała) wobec osób
    wymienionych z nazwiska i miejsca zatrudnienia (czyli także łatwe do
    identyfikacji)

    powyższe wybryki znanych mi nastolatków dotyczą *powszechnie znanych* w moim
    środowisku osób...
    powinienem to zgłosić na policję?

    o ile obelgi i pomówienia są zdaje się ścigane z powództwa cywilnego, to
    groźby powinny być ścigane z urzędu, mam rację?
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 2. Data: 2005-11-01 21:34:03
    Temat: Re: obelgi i groźby w sieci
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

> [...]
    > o ile obelgi i pomówienia są zdaje się ścigane z powództwa cywilnego, to
    > groźby powinny być ścigane z urzędu, mam rację?

    Hmmm... Miałem podobny przypadek, sąsiad, który nałogowo co tydzień
    urządzał mi nad głową balangi został przez kilku sąsiadów potraktowany w
    końcu interwencja policyjną. Po tym nam groził, poszliśmy do prokuratora
    i ten powiedział ze groźby stają się 'karalnymi' w momencie kiedy
    wzbudzą w tym, komu sie grozi, strach o swoje zdrowie lub życie, więc
    nie tak całkiem z urzędu.

    TBL

  • 3. Data: 2005-11-01 21:36:50
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    grozby karalne sa scigane na wniosek

  • 4. Data: 2005-11-01 22:02:11
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Lookasik" wystukał taki tekst:
    > grozby karalne sa scigane na wniosek

    czyli ten do kogo są kierowane musi sam wnieść o ściganie sprawcy?
    a co z niepełnoletniością sprawcy?
    co mu grozi?
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 5. Data: 2005-11-01 22:33:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lookasik" wystukał taki tekst:
    > czyli ten do kogo są kierowane musi sam wnieść o ściganie sprawcy?
    > a co z niepełnoletniością sprawcy?
    > co mu grozi?

    Sąd rodzinny ewentualnie.

  • 6. Data: 2005-11-01 23:09:20
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Robert Tomasik" wystukał taki tekst:

    > Sąd rodzinny ewentualnie.

    czyli nic... dopuki nie zrealizuje gróźb :-(
    kurator z wizytą raz na pół roku, jak będzie miał czas, dwa razy odwiedzi i
    gość będzie pełnoletni
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 7. Data: 2005-11-01 23:28:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" wystukał taki tekst:
    > czyli nic... dopuki nie zrealizuje gróźb :-(
    > kurator z wizytą raz na pół roku, jak będzie miał czas, dwa razy
    > odwiedzi i gość będzie pełnoletni

    No ale z drugiej strony czego byś oczekiwał w zamian za napisanie
    kilku bzdur na publicznym forum? Kary śmierci? Bądźmy realistami. Za
    pierwszy w życiu rozbój dostajesz "zawiasy", czyli w praktyce nic i
    jakąś tam grzywnę. Ni porównuj rozboju do wyssanych z palca gróźb
    pisanych w dodatku przez dziecko.

  • 8. Data: 2005-11-01 23:36:12
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

> [...]
    >
    > No ale z drugiej strony czego byś oczekiwał w zamian za napisanie
    > kilku bzdur na publicznym forum? Kary śmierci?

    zakazu korzystania z internetu? ;-)

    > Bądźmy realistami. Za
    > pierwszy w życiu rozbój dostajesz "zawiasy", czyli w praktyce nic i
    > jakąś tam grzywnę. Ni porównuj rozboju do wyssanych z palca gróźb
    > pisanych w dodatku przez dziecko.

    masz rację, wgląd w wychowanie na skutek demoralizacji i niewydolności
    wychowawczej rodziców *wystarczy*
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 9. Data: 2005-11-02 06:29:46
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    ściganie sprawcy?
    > a co z niepełnoletniością sprawcy?
    > co mu grozi?
    > --

    kwestia w jakim jest przedziale 0-13 czy 13-17 or more
    zostanie wszczete odpowiednie postepowanie w sadzie rodzinnym
    w konsekwencji albo zostanie umorzone /bo niecelowe/ albo dozor rodzicow,
    kurator itd itp (zalezy od wieku, wczesniejszego postepowania itd itp)

    ty zglaszasz na policji.. nie interesuje Cie ,ze gosc nielatem jest

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 10. Data: 2005-11-02 06:42:45
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-02 00:36, b3lf3r wrote:

    > zakazu korzystania z internetu? ;-)

    I we wszystkich kafejkach powywieszać jego zdjęcie z napisem "tego pana
    nie obsługujemy"? :-)

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor