  • 1. Data: 2003-09-22 11:27:07
    Temat: notariusz, zakup mieszkania - obecna tylko jedna osoba
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Jak wyglada sytuacja, kiedy podczas podpisywania umowy przedwstepnej u
    notariusza obecny jest tylko jeden z kupujacych wspolmalzonkow (miesznie
    kupowane jest jednak na te dwie osoby)?
    Czy bedzie sie to wiazalo z jakimis dodatkowymi procedurami, kosztami,
    zaswiadczeniami, pelnomocnictwami, ... podczas podpisywania wlasciwej umowy,
    czy tez wystarczy, ze w umowie przedwstepnej wymienionych jest dwoje
    kupujacych i tylko jeden podpis?

    Pozdro

    Maseł

    P.S. Wydaje mi sie, ze podobny watek przewinal sie na tej grupie jakis czas
    temu ale jakos nie moge go "wyguglac".

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 2. Data: 2003-09-22 11:59:38
    Od: "kici12" <k...@g...pl>

    A po płacić notariuszowi za umowę przedwstępną ??? Umowę można sporzadzić
    bez udziału notariusza i jest tak samo wiążąca a koszty nieporównywalnie
    niższe.
    Jak bedziemy ze wszystkim latać do notariusza to potem się nie dziwmy, że
    tyle zarabiają.

    pozdrawiam KICI

    oznan.pl...

  • 3. Data: 2003-09-23 12:43:39
    Od: "Joanna" <d...@g...pl>

    Użytkownik "kici12" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A po płacić notariuszowi za umowę przedwstępną ???

    Proponuje poczytac gazety a w nich o upadlosciach developerow. Majac umowe w
    formie aktu notarialnego mamy zdecydowanie wieksze prawo do odzyskania
    pieniedzy, w przypadku upadlosci developera, niz osoba posiadajaca jedynie
    zwykla umowe przedwstepna.
    Umowa wstepna w formie aktu notarialnego wcale nie jest drozsza. Placi sie
    polowe taksy notarialnej, a druga polowe przy podpisywaniu juz wlasciwego
    aktu notarialnego.
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 4. Data: 2003-09-23 13:41:43
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Maseł wrote:
> [...]
    > zaswiadczeniami, pelnomocnictwami, ... podczas podpisywania wlasciwej umowy,
    > czy tez wystarczy, ze w umowie przedwstepnej wymienionych jest dwoje
    IMHO nie ma problemu, Sprzedający przecież nie powinien się gniewać jak
    dostanie kasę, a ta dla niego najważniejsza ;)

    Radzisz

  • 5. Data: 2003-09-23 13:49:03
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    kici12 wrote:

    > A po płacić notariuszowi za umowę przedwstępną ??? Umowę można sporzadzić
    chociażby po to żeby mieć 100 % pewność, że kupisz tę nieruchomość ...

    > bez udziału notariusza i jest tak samo wiążąca a koszty nieporównywalnie
    > niższe.
    zgadza się, koszty niższe, ale umowa cywilno-prawna nie jest tak samo
    wiążąca, niestety :(( bezpieczeństwo kosztuje ...

    > Jak bedziemy ze wszystkim latać do notariusza to potem się nie dziwmy, że
    > tyle zarabiają.
    ze wszystkim to może nie, ale z mieszkaniami to bym biegał ;)) duża kasa
    duże ryzyko ...

    PS. odpowiadaj POD cytowanym tekstem i tnij posty... ładnie proszę i z
    góry dziękuję :)

    Radzisz

  • 6. Data: 2003-09-23 15:29:22
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości
    > IMHO nie ma problemu, Sprzedający przecież nie powinien się gniewać jak
    > dostanie kasę, a ta dla niego najważniejsza ;)

    Dzieki. Tez tak myslalem, ale wolalem sie upewnic.

    Pozdro

    Maseł