  • 1. Data: 2003-09-22 09:09:51
    Temat: Orzeczenie lekarskie ?
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie. Czy orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania
    pasów bezpieczeństwa wystawiają określeni lekarze?? (Prawo o ruchu drogowym)
    Czy orzeczenia te są wystawiane na specjalnych drukach ??
    Policja zatrzymała mojego znajomego jadącego bez zapiętych pasów-dostał
    mandat. Znajomy przedstawił im przeciwskazanie do używania pasów wystawione
    przez lekarza pogotowia na recepcie. Wg policjantów jest to nieważne
    ponieważ wymagany jest specjalny druk i stąd moje pytania powyżej. Znajomy
    uważał i uważa że policjanci się mylą i nie zapłacił mandatu-wkrótce
    odbędzie się rozprawa w sądzie z tego tytułu.Jak można się zachować w takiej
    sytuacji/tłumaczyć przed sądem ?? Znajomy nie chciał obejść prawa czy coś
    podobnego-był przekonany że wszystko jest ok.
    Będę wdzięczny za rady i uwagi.
    Pozdrawiam

    Cudny

  • 2. Data: 2003-09-22 09:26:39
    Temat: Re: Orzeczenie lekarskie ?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Cudny" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Wg policjantów jest to nieważne ponieważ wymagany jest specjalny druk i
    stąd moje pytania powyżej.

    I mieli rację.Recepta już nie wystarcza.

    >Znajomy nie chciał obejść prawa czy coś podobnego-był przekonany że
    wszystko jest ok.

    Bo nie jest na bieżąco z kodeksem drogowym i na tym polega jego
    wina.Nieznajomość prawa szkodzi.

    . Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa nie dotyczy:
    1) osoby mającej orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów,

    Czy recepta jest orzeczeniem? Na pewno nie.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-09-22 13:16:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> popełnił 22 wrz 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bkmf7r$o5q$1@topaz.icpnet.pl:

    > I mieli rację.Recepta już nie wystarcza.
    > Czy recepta jest orzeczeniem? Na pewno nie.
    Dzięki odrobinie do/myślności doszedłbyś zapewne do wniosku, że
    "przedstawił im przeciwskazanie do używania pasów wystawione
    przez lekarza pogotowia na recepcie"
    oznacza że orzeczenie wydano na _druku_ "recepty" a nie jako receptę.
    BTW znasz przypadek przepisywania komus "niemanie pasów"? A na jakie
    choróbsko pomaga?
    A teraz odpowiedz pytającemu: czy prawo przewiduje jakąś szczególną formę
    (np. druk) owego orzeczenia o przeciwwskazaniach?
    Ja nie wiem, toteż głosu nie zabieram w tej kwestii.

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2003-09-22 14:38:40
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > "przedstawił im przeciwskazanie do używania pasów wystawione
    > przez lekarza pogotowia na recepcie"

    Pisemko od jakiegoś lekarza na druku recepty nie jest orzeczeniem
    lekarskim.To co najwyżej "zaświadczenie".

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-09-22 20:53:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> pope?ni? 22 wrz 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Pisemko od jakiegoś lekarza na druku recepty nie jest orzeczeniem
    > lekarskim.To co najwy?ej "zaświadczenie".
    Wydus wreszcie! Czym sie rozni "zaswiadczenie" od orzeczenia", drukiem?

    --
    pozdro
    poreba