  • 1. Data: 2003-09-22 08:44:32
    Temat: Nakazy a dłużnik
    Od: "Mariusz Komczycki" <n...@W...pl>

    Mam prawomocne nakazy zapłaty.Wiem ,że dłuznicy (3 osoby) nie są wypłacalni.Nie
    posiadaja po prostu nic.Wiem to ,gdyż znam ich sytuację.Czy w takim przypadku
    warto wnosić sprawę do komornika i ponosić na dzień dzisiejszy jeszcze
    dodatkowe koszta?

    pozdr,mariusz

  • 2. Data: 2003-09-22 09:30:43
    Temat: Re: Nakazy a dłużnik
    Od: "Lech Malinowski" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    przypadku
    > warto wnosić sprawę do komornika i ponosić na dzień dzisiejszy jeszcze

    Nie warto. Nakaz zapłaty przedawnia się dopiero po 10 latach. Lepiej
    poczekać aż osoby te czegoś się dorobią. Wziąwszy pod uwagę, że jest ich aż
    3, to jest to prawdopodobne.

    Przeprowadzenie nieskutecznej egzekucji komorniczej byłoby jedynie
    opłacalne, jeśli dług chciałbyś zaliczyć jako nieściągalny i odliczyć sobie
    od niego podatek (tylko firmy).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 3. Data: 2003-09-22 11:07:43
    Od: "Mariusz Komczycki" <n...@W...pl>

    Dzieki.Kazdy nakaz to oczywiscie inne nie majace zwiazku ze soba osoby.Tylko
    czy w ciagu tych 10m lat sie czegos dorobia,jak :
    1.jeden ma na utrzymaniu 4 dzieci i mieszka w suterenie
    2.drugi juz jest na rencie,bo mu serce nie wytrzymalo z podobnych powodow
    3.trzeci po rozwodzie,rozpil sie i wegetuje.Z zona od poczatku rozdz. majatk.

    I czy za 10 lat beda jeszcze chodzili po ziemi? No i ja rowniez?
    Zastanawiam sie zatem czy nie wrzucic tych spraw w koszta,ale przed tym
    ruchem,czy nie musi byc wszczete postepowanie upadlosciowe tych osob,kazdej
    oddzielnie?Prowadzili dzialalnosc gospod.zarejestr. na siebie.Teraz dzialalnosc
    zostala wyrejestrowana.

    dzieki,pozdr,mariusz

  • 4. Data: 2003-09-22 12:03:14
    Od: "kici12" <k...@g...pl>

    Jeżeli chcesz to wrzucić w koszta to musi być udokumentowana nieściąglność.
    A więc bez komornika się nie obejdzie.

    pozdr.kici

    Użytkownik "Mariusz Komczycki" <n...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:1ecd.00000511.3f6eb66f@newsgate.onet.pl...

  • 5. Data: 2003-09-23 23:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, kici12 wrote:

    >+ Jeżeli chcesz to wrzucić w koszta to musi być udokumentowana nieściąglność.
    >+ A więc bez komornika się nie obejdzie.

    Jeśli można to najpierw wKF: zdecydowanie lepiej się
    komentuje odpowiedzi *pod* cytatem.

    Ad rem: po pierwsze nie wiemy co oznacza "są niewypłacalni".
    Jak już istnieje decyzja o niewypłacalności ich jako
    przedsiębiorców - to IMHO niniejszym mamy "dokument".

    Jeśli to tylko "mniemanie o niewypłacalności" - to
    dyskusja była razy kilka na .podatki, i jako osobnik
    lekko przygaszony w zapędach z posyłaniem do sądu :)
    odgryzę się :) (bez urazy poproszę) protestem.
    Zapytam mianowicie, ile tego jest.... :) bo to może
    mieć znaczenie :)

    +++++++
    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20, uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:
    2) postanowieniem sądu o:

    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości, gdy majątek masy nie
    wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania upadłościowego, lub

    b) umorzeniu postępowania upadłościowego, gdy zachodzi okoliczność, o
    której mowa w lit. a), lub

    c) ukończeniu postępowania upadłościowego, albo

    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty.
    3. Nieściągalność wierzytelności, w przypadku określonym w ust. 1 pkt 21,
    uznaje się za uprawdopodobnioną, w szczególności gdy:

    1) dłużnik został wykreślony z ewidencji działalności gospodarczej,
    postawiony w stan likwidacji lub została ogłoszona jego upadłość, albo
    [...]
    -------

    >+ pozdr.kici

    Wzajem ! - Gotfryd