  • 1. Data: 2003-09-22 11:29:17
    Temat: ZUS oddaje składki !
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Wielu rozmówców zarówno tego forum, jak i grupy prawo-podatki głowiło się
    okrutnie, a bezskutecznie nad wymyśleniem formuły prawnej i faktycznej
    umożliwiającej nie płacenie składek ubezpieczenia społecznego ZUS.

    Tymczasem ów ZUS sam proponuje zainteresowanym skuteczną metodę realizacji
    celu, o którym marzą setki tysięcy pracowników i pracodawców. Otóż w ramach
    tzw. Akcji Brzuszki (odmowa wypłaty zasiłków macierzyńskich) nasz ZUS
    raczył był stwierdzić w iluś tam decyzjach, iż dla zaistnienia bytu prawnego
    ubezpieczenia chorobowego nie wystarcza stosowna relacja umowna pomiędzy
    pracownikiem i pracodawcą oraz opłacanie składek ubezpieczenia chorobowego w
    trybie i czasie określonym przez ustawę. Warunkiem koniecznym dla bytu
    ubezpieczenia społecznego w przypadku pracownika jest faktyczne
    świadczenie pracy przez pracownika na rzecz pracodawcy. Brak (wg ZUS-u)
    spełnienia tego warunku powoduje nieistnienie relacji
    ubezpieczyciel-ubezpieczony, a zatem powoduje, iż składki na ubezpieczenie
    ERChW nie są należne i (jak sam ZUS stwierdza) wpłacone uprzednio kwoty
    tenże ZUS traktuje jako nadpłacone.

    Ja jako pracownik mojego pracodawcy oświadczam więc, że przez cały czas
    mojego zatrudnienia w ramach umowy o pracę nie wykonałem w ramach tejże
    umowy żadnej czynności, do której byłem zobowiązany tą umową o pracę.
    Oświadczam, że pracy faktycznie nie wykonywałem, gdyż po pierwsze jestem
    leniwy, a po drugie nie uznaję odpowiedzialności zbiorowej (praca jest
    wszak karą za grzech pierworodny ?) A że każdego 30-go dnia miesiąca brałem
    od mojego wspaniałomyślnego pracodawcy ciężkie pieniądze ? A to już sprawa
    mojego pracodawcy, mojego sumienia i fiskusa ( a ZUS jak będzie pchał
    paluszki między drzwi, to pójdzie do pana doktora z płaczem ). Żądam zatem
    od instytucji nie wiedzieć czemu ZUS-em zwanej uznania opłacanych przeze
    mnie składek jako nadpłaty oraz zwrotu tejże nadpłaty na mój rachunek
    bankowy. Takież żądania wysuwa również wobec owej instytucji przestępczej,
    acz niezorganizowanej mój szanowny pracodawca.

    W ramach tejże Akcji Brzuszki ZUS przyjmuje, iż w przypadku DG prowadzonej
    przez OF warunkiem koniecznym dla zaistnienia relacji ubezpieczyciel -
    ubezpieczony w ramach ubezpieczenia ERChW jest zaistnienie przychodu !
    Nie ma przychodu - nie ma ubezpieczenia - nie ma składek ! Ludzie ! ZUS
    pieniądze oddaje !!!

    I po co wymyślać jakieś tam "zawieszenia działalności gospodarczej" i toczyć
    intelektualne boje, czy to jest legalne, czy nie ?

    Cały w skowronkach AR

    Ps. Niepokoi mnie tylko możliwość zmiany Logiki nr 1 ZUS po zakończeniu
    Akcji Brzuszki na jakąś dokładnie odwrotną Logikę 2. To nazywa się chyba
    dialektyczne myślenie ?

  • 2. Data: 2003-09-23 12:13:05
    Temat: Re: ZUS oddaje składki !
    Od: "Hossek" <h...@s...wp.pl>

    Kilka linków dla obrazu sprawy.
    http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34317,1684873.html

    http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34317,1681556.html

    http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34314,1681558.html

    Ręce opadają.
    Czy trudno dziwić się pracodawcom, że rejestrują pracowników na
    "szaro"(najniższa krajowa).
    W zeszłym roku wydałem ok. 1000 pln na stomatologa nielicząc innych
    konsultacji w prywatnych przychodniach, jestem ubezpieczony od 12 lat i od
    kilku lat płacę dodatkowo chorbowe bo prowadzę własną działalność
    gospodarczą.