  • 1. Data: 2009-06-23 16:02:44
    Temat: Jak pozwac obywatela Hiszpanii ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pewien Hiszpan kupił mieszkanie od dewelopera i od kilku miesięcy nie płaci
    wspólnocie zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną ani zaliczek związanych
    z kosztami utrzymania jego lokalu (media).

    W najblizszych dniach wspólnota chce wystawić przedsądowe wezwanie do zapłaty - no
    ale właśnie: czy sąd w postepowaniu upominawczym będzie się fatygował wysyłaniem
    korespondencji do Hiszpanii?

    Co bedzie potwierdzeniem odbioru?

    Ktoś "przechodził" podobne pozwy?
    JaC

  • 2. Data: 2009-06-23 17:32:04
    Temat: Re: Jak pozwac obywatela Hiszpanii ?
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
[...]

    <
    <
    <
    <
    <
    W tym przypadku można zastosować art. 25 § 2 PPM (prawo prywatne
    międzynarodowe) Jeżeli zobowiązanie dotyczy nieruchomości, podlega ono prawu
    państwa, w którym nieruchomość jest położona. Możesz podać adres hiszpana w
    spornej nieruchomości, jeśli poczta nie będzie zwracać to będzie fikcja
    doręczenia. Ale myślę, że w ramach UE to raczej nie powinno być problemu z
    doręczeniem.

  • 3. Data: 2009-06-23 22:25:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Pewien Hiszpan kupił mieszkanie od dewelopera i od kilku miesięcy nie płaci
    > wspólnocie zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną ani zaliczek
    > związanych z kosztami utrzymania jego lokalu (media).

    Znając ciebie podałeś odwrotnie numer konta ;->